אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מהיום אמור קופרה
ראשי » חדשות » מהיום אמור קופרה
קופרה

מהיום אמור קופרה

לא פשוט להתרגל להגיד קופרה לפני שם הדגם אבל אין מה לעשות, תתרגלו

דין אפפל 05/03/2018

ה-22 לפברואר 2018 ירשם כיום שבו נפרד והפך קופרה למותג משני של היצרן הספרדי. לכאורה, מדובר במהלך תמוה כי איזה הגיון יש למי שמוגדר כבר כזרוע הצעירה, הדינמית והאנרגטית בקונצרן פולקסווגן להפריש ממנו את הגרסאות הספורטיביות ביותר?!

“אני לא אוהב את המונח תת-מותג, קופרה הוא מותג משנה של סיאט בקבוצת פולקסווגן. הוא נולד מתשוקה ויצירתיות של חלק מהעובדים בתוך סיאט״ מספר לנו אנטונינו לבאטה , אחד מהבוסים של החטיבה החדשה.

אז איפה זה ממקם את סיאט כעת ואת קופרה מעכשיו? את התשובה הקצרה מוצאים במספרים, או יותר נכון במספרים אליהם מכוונים. כי כמו כל מותג אחר גם סיאט רוצה להתרחב ולמכור עוד מכוניות. ב-2017 לדוגמה, היא מכרה כ-470,000 רכבים – עליה של 46% ב-5 השנים האחרונות. דגמי קופרה מכרו עד היום כ-60,000 רכבים ב-20 שנים ובשנה האחרונה נמכרו כ-10,000 דגמי קופרה שונים (הכפילה כמות תוך 3 שנים).

קופרה


 

משיקים

ההשקה עצמה נערכה על מסלול הגרנד פרי ההיסטורי טראמר (Terramar) ואני לא אופתע אם תרים גבה בזמן שאתה מנסה להיזכר במסלול. ברשותך נחזור כמעט 100 שנים אחורה לשנת 1923, אז בדיוק סיימו לבנות את המסלול, אחד מבין בודדים מסוגו. מסלול אובלי באורך של 2 ק״מ כשהפניות ב-2 הקצוות היו בהטיה ממוצעת של 60 מעלות (ומעל 70 מעלות בשיא). חוץ ממנו היו בסך הכל עוד 3 מסלולים כאלה – ברוקלנדס באנגליה, מודנה באיטליה ודייטונה בארה״ב.

אבל בניגוד לאחרים טראמר אירח לשנה אחת בלבד את מירוצי הגרנד פרי (בו ניצח אלברט דיבו בסאנבים) בגלל עלויות גבוהות מהמתוכנן. המצב הכלכלי של המסלול הזה היה כל כך מחורבן עד שלא שולמו משכורות לעובדים. אלו בתורם דאגו לקחת לעצמם את כספי הזכיה שיועדו לנהגים כפיצוי…

קופרה

 

חזרה להשקה עצמה והחדשות העיקריות מתחלקות ל-2. אלו שאתה רואה ואלה שקצת פחות. את הראשונות קשה להסתיר – הסמל החדש של קופרה. לטענת המותג מדובר ב-2 אותיות C הפוכות, עם גוון חדש של המותג הנע בין נחושת לשוקולד והתוצאה מפתיעה מאוד לטובה. על הסמל קצת פחות אבל על חלקי הרכב השונים של הדגמים שהוצגו התוצאה מוצלחת.

אם כבר דגמים אז בהשקה הוצגו 3 רכבים חדשים או משודרגים. הדגם הראשון שיגיע לאולמות הוא הקופרה R ST שזוהי בעצם הסיאט לאון קופרה סטיישן בעידן המותג החדש. היא עדיין תענוד את הסמל של סיאט (אבל בצבע הנחושת) ותהיה הקופרה האחרונה לעשות זאת.

קופרה

 

חוץ ממנה נחשפה גם הקופרה אטקה שגם תגיע מיד אחריה (לקראת סוף השנה) לציבור הרחב. היא תהיה הקופרה הראשונה לענוד את הלוגו החדש כשאחריה מתוכננים עוד 5 דגמים נוספים. הדגם השלישי שהוצג והכי פחות רלוונטי מכולם לכביש הוא הקופרה TCR. דגם למרוצים בלבד שרק הוצג לפני שנתיים ועתה זכה לעדכון קל שעיקרו ויזואלי על מנת שיתאים למותג החדש.

2 הדגמים הבאים בקנה הם הקופרה איביזה והקופרה ארונה שרק הוצגה. בנוגע ל-3 הנותרים שפתי המנהלים נשארו חתומות.

קופרה

 

הראש

את החדשות שפחות רואים המשיך לספק מר אנטונינו לבאטה: ״אנחנו יכולים להגדיר את קופרה כשלב הבא עבור חובבי רכב, כשעולם המרוצים מבחינתנו הוא השלב האולטימטיבי וה-DNA שלנו. אנחנו נתבסס על דגמי סיאט הקיימים אבל אנחנו לא מעוניינים לייצר דגם שלנו (קופרה) לכל אחד מהדגמים, אלא אנחנו נבחר מי מתאים לקבל דגם שלנו. דגם האטקה שלנו יקבל את אותו מנוע ותיבת הילוכים מהלאון (300 כ״ס ותיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים), מבחינת כיול מתלים, היגוי והתנהגות המטרה שלנו להעניק חיבור עדיף לנהג״.

על הדגמים היברידים שיצטרפו ב-2020 אמר מר לבאטה: ״אני מאמין שהנפש של קופרה קשורה לאופי הספורטיבי של רכבים, לכן הדגמים ההיברידים לא יהיו משעממים ובהחלט ישתמשו בטכנולוגיה בכדי לשפר ביצועים כעדיפות עליונה”. גם לגבי האפשרות לרכב ייחודי לקופרה, כזה שיעניק למותג משמעות ונפח משל עצמו ענה לבאטה: ״עוד מוקדם להגיד אם כי אנחנו בהחלט מעוניינים מאוד בכך״.

קופרה

 

בעתיד

הקופרה מבטיחים שבג׳נבה נוכל לראות את העתיד של המותג הן מבחינת רכבי הכביש שנציג והן מבחינת רכבים המיועדים נטו לספורט מוטורי. לאור הדברים הללו נראה שקופרה מכוונת עצמה להיות עוד יותר ספורטיבית ואגרסיבית מליין דגמי הקופרה העכשוויים, ולנו רק נשאר להמתין (דגמים ראשונים יגיעו לקראת סוף השנה) ולקוות שיש אמת ותוכן להצהרות.

סיאט קופרה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד