אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מהיום אמור קופרה
ראשי » חדשות » מהיום אמור קופרה
קופרה

מהיום אמור קופרה

לא פשוט להתרגל להגיד קופרה לפני שם הדגם אבל אין מה לעשות, תתרגלו

דין אפפל 05/03/2018

ה-22 לפברואר 2018 ירשם כיום שבו נפרד והפך קופרה למותג משני של היצרן הספרדי. לכאורה, מדובר במהלך תמוה כי איזה הגיון יש למי שמוגדר כבר כזרוע הצעירה, הדינמית והאנרגטית בקונצרן פולקסווגן להפריש ממנו את הגרסאות הספורטיביות ביותר?!

“אני לא אוהב את המונח תת-מותג, קופרה הוא מותג משנה של סיאט בקבוצת פולקסווגן. הוא נולד מתשוקה ויצירתיות של חלק מהעובדים בתוך סיאט״ מספר לנו אנטונינו לבאטה , אחד מהבוסים של החטיבה החדשה.

אז איפה זה ממקם את סיאט כעת ואת קופרה מעכשיו? את התשובה הקצרה מוצאים במספרים, או יותר נכון במספרים אליהם מכוונים. כי כמו כל מותג אחר גם סיאט רוצה להתרחב ולמכור עוד מכוניות. ב-2017 לדוגמה, היא מכרה כ-470,000 רכבים – עליה של 46% ב-5 השנים האחרונות. דגמי קופרה מכרו עד היום כ-60,000 רכבים ב-20 שנים ובשנה האחרונה נמכרו כ-10,000 דגמי קופרה שונים (הכפילה כמות תוך 3 שנים).

קופרה


 

משיקים

ההשקה עצמה נערכה על מסלול הגרנד פרי ההיסטורי טראמר (Terramar) ואני לא אופתע אם תרים גבה בזמן שאתה מנסה להיזכר במסלול. ברשותך נחזור כמעט 100 שנים אחורה לשנת 1923, אז בדיוק סיימו לבנות את המסלול, אחד מבין בודדים מסוגו. מסלול אובלי באורך של 2 ק״מ כשהפניות ב-2 הקצוות היו בהטיה ממוצעת של 60 מעלות (ומעל 70 מעלות בשיא). חוץ ממנו היו בסך הכל עוד 3 מסלולים כאלה – ברוקלנדס באנגליה, מודנה באיטליה ודייטונה בארה״ב.

אבל בניגוד לאחרים טראמר אירח לשנה אחת בלבד את מירוצי הגרנד פרי (בו ניצח אלברט דיבו בסאנבים) בגלל עלויות גבוהות מהמתוכנן. המצב הכלכלי של המסלול הזה היה כל כך מחורבן עד שלא שולמו משכורות לעובדים. אלו בתורם דאגו לקחת לעצמם את כספי הזכיה שיועדו לנהגים כפיצוי…

קופרה

 

חזרה להשקה עצמה והחדשות העיקריות מתחלקות ל-2. אלו שאתה רואה ואלה שקצת פחות. את הראשונות קשה להסתיר – הסמל החדש של קופרה. לטענת המותג מדובר ב-2 אותיות C הפוכות, עם גוון חדש של המותג הנע בין נחושת לשוקולד והתוצאה מפתיעה מאוד לטובה. על הסמל קצת פחות אבל על חלקי הרכב השונים של הדגמים שהוצגו התוצאה מוצלחת.

אם כבר דגמים אז בהשקה הוצגו 3 רכבים חדשים או משודרגים. הדגם הראשון שיגיע לאולמות הוא הקופרה R ST שזוהי בעצם הסיאט לאון קופרה סטיישן בעידן המותג החדש. היא עדיין תענוד את הסמל של סיאט (אבל בצבע הנחושת) ותהיה הקופרה האחרונה לעשות זאת.

קופרה

 

חוץ ממנה נחשפה גם הקופרה אטקה שגם תגיע מיד אחריה (לקראת סוף השנה) לציבור הרחב. היא תהיה הקופרה הראשונה לענוד את הלוגו החדש כשאחריה מתוכננים עוד 5 דגמים נוספים. הדגם השלישי שהוצג והכי פחות רלוונטי מכולם לכביש הוא הקופרה TCR. דגם למרוצים בלבד שרק הוצג לפני שנתיים ועתה זכה לעדכון קל שעיקרו ויזואלי על מנת שיתאים למותג החדש.

2 הדגמים הבאים בקנה הם הקופרה איביזה והקופרה ארונה שרק הוצגה. בנוגע ל-3 הנותרים שפתי המנהלים נשארו חתומות.

קופרה

 

הראש

את החדשות שפחות רואים המשיך לספק מר אנטונינו לבאטה: ״אנחנו יכולים להגדיר את קופרה כשלב הבא עבור חובבי רכב, כשעולם המרוצים מבחינתנו הוא השלב האולטימטיבי וה-DNA שלנו. אנחנו נתבסס על דגמי סיאט הקיימים אבל אנחנו לא מעוניינים לייצר דגם שלנו (קופרה) לכל אחד מהדגמים, אלא אנחנו נבחר מי מתאים לקבל דגם שלנו. דגם האטקה שלנו יקבל את אותו מנוע ותיבת הילוכים מהלאון (300 כ״ס ותיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים), מבחינת כיול מתלים, היגוי והתנהגות המטרה שלנו להעניק חיבור עדיף לנהג״.

על הדגמים היברידים שיצטרפו ב-2020 אמר מר לבאטה: ״אני מאמין שהנפש של קופרה קשורה לאופי הספורטיבי של רכבים, לכן הדגמים ההיברידים לא יהיו משעממים ובהחלט ישתמשו בטכנולוגיה בכדי לשפר ביצועים כעדיפות עליונה”. גם לגבי האפשרות לרכב ייחודי לקופרה, כזה שיעניק למותג משמעות ונפח משל עצמו ענה לבאטה: ״עוד מוקדם להגיד אם כי אנחנו בהחלט מעוניינים מאוד בכך״.

קופרה

 

בעתיד

הקופרה מבטיחים שבג׳נבה נוכל לראות את העתיד של המותג הן מבחינת רכבי הכביש שנציג והן מבחינת רכבים המיועדים נטו לספורט מוטורי. לאור הדברים הללו נראה שקופרה מכוונת עצמה להיות עוד יותר ספורטיבית ואגרסיבית מליין דגמי הקופרה העכשוויים, ולנו רק נשאר להמתין (דגמים ראשונים יגיעו לקראת סוף השנה) ולקוות שיש אמת ותוכן להצהרות.

סיאט קופרה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד