אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מאזדה MX-5 מיאטה: הדורות
ראשי » מגזין » מאזדה MX-5 מיאטה: הדורות

מאזדה MX-5 מיאטה: הדורות

המיאטה חוגגת 30, עם הרבה רעש וגרסה חגיגית. החלטנו להיזכר מה השתנה לאורך השנים ואיזה גרסאות מיוחדות היו לכל דור

דין אפפל 17/07/2019

דור ראשון (1989-1998): הדור הראשון של מאזדה MX-5 מיאטה (NA) ניתן לזיהוי בקלות בזכות הפנסים הנשלפים שלו. אבל החשיבות שלו גדולה יותר. מאזדה הייתה היחידה שראתה פוטנציאל להחיות את קטגורית הרודסטר הדו מושבית העממית שאפיינה יצרניות אירופאיות קטנות עד אז. עם מעל 430,000 יחידות שמצאו להן בית מאזדה הוכיחה שיש ביקוש רב למתכון הישן.

מנוע וביצועים: עד 94 שווקה עם מנוע 1.6 ליטר בעל 115 כ״ס. 0-100 קמ״ש תוך 8.8 שניות. בהמשך קיבלה מנועי 1.6-1.8 ליטר עם 90-131 כ״ס (בגלל הוספת ממיר קטליטי) ו-10.6-8.7 שניות ל-100 קמ״ש בהתאמה.

גרסה מיוחדת: 1991 לה-מאן נבנתה לציין את ניצחונה של מאזדה במירוץ ה-24 שעות של לה-מאן (היצרן היפני הראשון שעשה זאת). בנוסף לצביעה המשוגעת הדומה לצביעה של ה-787B שהתחרתה, היא קיבלה ג׳אנטים של OZ, בולמים משודרגים ומגדש טורבו שהעלה את ההספק ל-152 כ״ס.

Mazda_MX-5_1stGenMazda_MX-5_1stGenPreview
Mazda_MX-5_1989_3_4frontstillMazda_MX-5_1989_3_4frontstillPreview
mazda_mx-5_1998_exterior_18mazda_mx-5_1998_exterior_18Preview
mazda_mx-5_2005_005mazda_mx-5_2005_005Preview
mazda_mx-5_2005_015mazda_mx-5_2005_015Preview
mazda_mx-5_2005_152mazda_mx-5_2005_152Preview
mazda_mx-5_2005_161mazda_mx-5_2005_161Preview
Mazda_MX-5_model_familyMazda_MX-5_model_familyPreview
mazda_mx-5_two-generationsmazda_mx-5_two-generationsPreview
mx-5_2010_world-record_17mx-5_2010_world-record_17Preview
מאזדה MX-5 מיאטה: הדורותמאזדה MX-5 מיאטה: הדורות
חזרה למקורות, ואל מתחת לטון
Preview
MX-5_exterior_upMX-5_exterior_upPreview

מיאטה דור שני (1998-2005): הדור השני (NB) המשיך איפה שקודמו עצר, הוא התבסס על אותה שלדה אך עם עדכון מאסיבי ובעיקר תוספת משקל בעקבות הדרישה העולמית להגברת הבטיחות. אלינו היא הגיעה רק לקראת סוף חיי הדגם, מ-2004 בהתחלה רק עם תיבת 4 הילוכים אוטומטית ובהמשך גם עם תיבת 6 הילוכים ידנית.


מנוע וביצועים: שווקה עם מנועי 1.6-1.8 ליטר בעלי 110-146 כ״ס והביצועים עמדו על 9.7-8.4 שניות ל-100 קמ״ש בהתאמה. אלינו הגיעה רק גרסת ה-1.8 ליטר.

גרסה מיוחדת: ב-2004 שווקה ביפן גרסת רודסטר טורבו. כיאה לשמה היא זכתה למגדש טורבו ויחד עם אינטרקולר ההספק עמד על 172 כ״ס והמומנט צמח ב-20%. רק 350 יחידות כאלה נבנו רשמית על-ידי מאזדה.

מאזדה MX-5 מיאטה: הדורות
הדור השני

 

מיאטה דור שלישי (2005-2015): הדור השלישי (NC) הציג את השינוי המהותי ביותר שעברה המיאטה מאז שהוצגה. היא זכתה לשלדה חדשה ותא נוסעים הרבה יותר מפנק. בנוסף הצטרפה להיצע גרסת גג קשיח מתקפל חשמלית.

מנוע וביצועים: מנועי 1.8-2.0 ליטר עם 126-160 כ״ס בהתאמה, מספיק בשביל 9.9-7.6 שניות ל-100 קמ״ש בהתאמה.

גרסה מיוחדת: ב-2014 הוצגה גרסת 25 שנה למיאטה. החדשות העיקריות בגרסה זאת היא הצבע האדום הייחודי לדגמי מאזדה מאז ועד היום. יש עוד הרבה נגיעות בחוץ ופנים הרכב בשחור מבריק וכמובן לוחית שמציינת שזוהי גרסת 25 שנה.

מאזדה MX-5 מיאטה: הדורות
טוב זו נהייתה שמנמנה למדי…

 

מיאטה דור רביעי (2015 – היום): הדור הרביעי (ND) שוב הציג שלדה חדשה לחלוטין שהצליחה להחזיר את המיאטה אל מתחת לרף ה-1,000 קילו. היא גם קצרה יותר מכל הדורות הקודמים, לעומת זאת הרוחב ובסיס הגלגלים גדלו. כל המנועים והתיבות הילוכים מבוססים על טכנולוגית הסקייאקטיב. גרסת הגג הקשיח המתקפל הוחלפה בגרסת RF עם אינטרפטציה של מאזדה לתצורת טארגה.

מנוע וביצועים: מנועי 1.5-2.0 ליטר עם 131-160 כ״ס ו-8.3-7.3 ל-100 קמ״ש טרום מתיחת הפנים. אחרי המתיחה אותם מנועים אך עם 132-184 כ״ס ו-8.3-6.5 שניות ל-100 קמ״ש בהתאמה.

גרסה מיוחדת: גרסת ה-30 שנה למיאטה מוגבלת ל-3,000 יחידות עולמיות. מלבד הצבע ״כתום מירוצים״ על המרכב, בתפירה, בדשבורד ועל ידית ההילוכים גרסת ה-30 מגיעה גם עם ג׳אנטים ייחודיים שפותחו עם ראייס (Rays), מושבי באקט של רקארו, בולמי בילשטיין משודרגים וקליפרים של ברמבו וניסין קדימה ואחורה בהתאמה. כמובן שכל רכב יגיע גם עם לוחית 30 שנה ממסופרת.

מאזדה MX-5 מיאטה: הדורות
חזרה למקורות, ואל מתחת לטון

מאזדה MX-5 מאזדה מיאטה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד