אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מאזדה MX-5 מיאטה: הדורות
ראשי » מגזין » מאזדה MX-5 מיאטה: הדורות

מאזדה MX-5 מיאטה: הדורות

המיאטה חוגגת 30, עם הרבה רעש וגרסה חגיגית. החלטנו להיזכר מה השתנה לאורך השנים ואיזה גרסאות מיוחדות היו לכל דור

דין אפפל 17/07/2019

דור ראשון (1989-1998): הדור הראשון של מאזדה MX-5 מיאטה (NA) ניתן לזיהוי בקלות בזכות הפנסים הנשלפים שלו. אבל החשיבות שלו גדולה יותר. מאזדה הייתה היחידה שראתה פוטנציאל להחיות את קטגורית הרודסטר הדו מושבית העממית שאפיינה יצרניות אירופאיות קטנות עד אז. עם מעל 430,000 יחידות שמצאו להן בית מאזדה הוכיחה שיש ביקוש רב למתכון הישן.

מנוע וביצועים: עד 94 שווקה עם מנוע 1.6 ליטר בעל 115 כ״ס. 0-100 קמ״ש תוך 8.8 שניות. בהמשך קיבלה מנועי 1.6-1.8 ליטר עם 90-131 כ״ס (בגלל הוספת ממיר קטליטי) ו-10.6-8.7 שניות ל-100 קמ״ש בהתאמה.

גרסה מיוחדת: 1991 לה-מאן נבנתה לציין את ניצחונה של מאזדה במירוץ ה-24 שעות של לה-מאן (היצרן היפני הראשון שעשה זאת). בנוסף לצביעה המשוגעת הדומה לצביעה של ה-787B שהתחרתה, היא קיבלה ג׳אנטים של OZ, בולמים משודרגים ומגדש טורבו שהעלה את ההספק ל-152 כ״ס.

Mazda_MX-5_1stGenMazda_MX-5_1stGenPreview
Mazda_MX-5_1989_3_4frontstillMazda_MX-5_1989_3_4frontstillPreview
mazda_mx-5_1998_exterior_18mazda_mx-5_1998_exterior_18Preview
mazda_mx-5_2005_005mazda_mx-5_2005_005Preview
mazda_mx-5_2005_015mazda_mx-5_2005_015Preview
mazda_mx-5_2005_152mazda_mx-5_2005_152Preview
mazda_mx-5_2005_161mazda_mx-5_2005_161Preview
Mazda_MX-5_model_familyMazda_MX-5_model_familyPreview
mazda_mx-5_two-generationsmazda_mx-5_two-generationsPreview
mx-5_2010_world-record_17mx-5_2010_world-record_17Preview
מאזדה MX-5 מיאטה: הדורותמאזדה MX-5 מיאטה: הדורות
חזרה למקורות, ואל מתחת לטון
Preview
MX-5_exterior_upMX-5_exterior_upPreview

מיאטה דור שני (1998-2005): הדור השני (NB) המשיך איפה שקודמו עצר, הוא התבסס על אותה שלדה אך עם עדכון מאסיבי ובעיקר תוספת משקל בעקבות הדרישה העולמית להגברת הבטיחות. אלינו היא הגיעה רק לקראת סוף חיי הדגם, מ-2004 בהתחלה רק עם תיבת 4 הילוכים אוטומטית ובהמשך גם עם תיבת 6 הילוכים ידנית.


מנוע וביצועים: שווקה עם מנועי 1.6-1.8 ליטר בעלי 110-146 כ״ס והביצועים עמדו על 9.7-8.4 שניות ל-100 קמ״ש בהתאמה. אלינו הגיעה רק גרסת ה-1.8 ליטר.

גרסה מיוחדת: ב-2004 שווקה ביפן גרסת רודסטר טורבו. כיאה לשמה היא זכתה למגדש טורבו ויחד עם אינטרקולר ההספק עמד על 172 כ״ס והמומנט צמח ב-20%. רק 350 יחידות כאלה נבנו רשמית על-ידי מאזדה.

מאזדה MX-5 מיאטה: הדורות
הדור השני

 

מיאטה דור שלישי (2005-2015): הדור השלישי (NC) הציג את השינוי המהותי ביותר שעברה המיאטה מאז שהוצגה. היא זכתה לשלדה חדשה ותא נוסעים הרבה יותר מפנק. בנוסף הצטרפה להיצע גרסת גג קשיח מתקפל חשמלית.

מנוע וביצועים: מנועי 1.8-2.0 ליטר עם 126-160 כ״ס בהתאמה, מספיק בשביל 9.9-7.6 שניות ל-100 קמ״ש בהתאמה.

גרסה מיוחדת: ב-2014 הוצגה גרסת 25 שנה למיאטה. החדשות העיקריות בגרסה זאת היא הצבע האדום הייחודי לדגמי מאזדה מאז ועד היום. יש עוד הרבה נגיעות בחוץ ופנים הרכב בשחור מבריק וכמובן לוחית שמציינת שזוהי גרסת 25 שנה.

מאזדה MX-5 מיאטה: הדורות
טוב זו נהייתה שמנמנה למדי…

 

מיאטה דור רביעי (2015 – היום): הדור הרביעי (ND) שוב הציג שלדה חדשה לחלוטין שהצליחה להחזיר את המיאטה אל מתחת לרף ה-1,000 קילו. היא גם קצרה יותר מכל הדורות הקודמים, לעומת זאת הרוחב ובסיס הגלגלים גדלו. כל המנועים והתיבות הילוכים מבוססים על טכנולוגית הסקייאקטיב. גרסת הגג הקשיח המתקפל הוחלפה בגרסת RF עם אינטרפטציה של מאזדה לתצורת טארגה.

מנוע וביצועים: מנועי 1.5-2.0 ליטר עם 131-160 כ״ס ו-8.3-7.3 ל-100 קמ״ש טרום מתיחת הפנים. אחרי המתיחה אותם מנועים אך עם 132-184 כ״ס ו-8.3-6.5 שניות ל-100 קמ״ש בהתאמה.

גרסה מיוחדת: גרסת ה-30 שנה למיאטה מוגבלת ל-3,000 יחידות עולמיות. מלבד הצבע ״כתום מירוצים״ על המרכב, בתפירה, בדשבורד ועל ידית ההילוכים גרסת ה-30 מגיעה גם עם ג׳אנטים ייחודיים שפותחו עם ראייס (Rays), מושבי באקט של רקארו, בולמי בילשטיין משודרגים וקליפרים של ברמבו וניסין קדימה ואחורה בהתאמה. כמובן שכל רכב יגיע גם עם לוחית 30 שנה ממסופרת.

מאזדה MX-5 מיאטה: הדורות
חזרה למקורות, ואל מתחת לטון

מאזדה MX-5 מאזדה מיאטה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד