מאזדה 3 מכירה היטב את קטגורית המשפחתיות, שהיא עדיין הקטגוריה הגדולה בהיקף המכירות בארץ. אבל בשנים האחרונות היא רק הולכת ונחלשת. האשמה העיקרית בכך היא של קטגורית הפנאי-שטח שרק גדלה משנה לשנה, בעיקר על חשבון המשפחתיות והמשפחתיות הגדולות.
לתוך הסיטואציה הזו שולחת מאזדה את ה-3 מתוחת הפנים עם מגוון שדרוגים שאמורים לתת לה ערך מוסף. נתחיל מהשורה התחתונה והיא המחיר שלא השתנה. דגמי ה-3 ימשיכו להיות משווקים בגרסאות האצ׳בק וסדאן במחירים שיתחילו ב-132,000 שקלים לגרסת ה-1.5 ליטר קומפורט או ה-2 ליטר ספורט, ימשיכו ב-135,000 ל-2 ליטר קומפורט ויגיעו עד ל-143,000 שקלים עבור ה-2 ליטר פרימיום.
מהבחינה המכאנית לא הרבה השתנה. ה-3 תשווק עם מנוע 1.5 ליטר עם 120 כ״ס או עם 2.0 ליטר בעל 165 כ״ס, כאשר שניהם ישודכו לתיבת 6 הילוכים אוטומטית ויניעו את הגלגלים הקדמיים.
מבחינת העיצוב החיצוני מאזדה שמרה על העיצוב הספורטיבי טרום המתיחה ורק עדכנה אותו קלות. את ההבדל הגדול ביותר, אפשר יהיה למצוא בפנסים שמעתה יהיו פנסי LED מלאים מלפנים, מאחור וגם במאותתים שעל מראות הצד. בפנים עודכן תא הנוסעים ונראה דומה יותר לדגמי ה-6 וה-CX-5 המחודשים (הראשונה כבר הגיעה אלינו והשניה תגיע בקרוב). זה כולל גם את מערכת המולטימדיה (עם מסך 7 אינץ׳) והתצוגה העילית שעברו עדכון עם גרפיקה משופרת.
כל הגרסאות יגיעו מאובזרות למדי כבר מגרסת הבסיס. הן יכללו בנוסף למקובל מערכת SCBS לבלימה אוטונומית עד 80 קמ״ש (להבדיל מ-30 קמ״ש במערכת הקודמת), מערכת התראה מפני סטייה מנתיב ומערכת LAS המחזירה את הרכב לנתיב אוטומטית (למעט בגרסת הספורט). בנוסף, כל הגרסאות יקבלו גלגלי 18 אינץ’ ואת מערכת ה-GVC שעוזרת לווסת את המומנט הנמסר אל הגלגלים בכניסה לפניה ובכך מחדדת את התנהגות הרכב.