אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
העתיד של מאזדה: פלטפורמה חשמלית ודור מנועי בנזין חדש ב-CX-5 הבאה
ראשי » חדשות » העתיד של מאזדה: פלטפורמה חשמלית ודור מנועי בנזין חדש ב-CX-5 הבאה
מאזדה

העתיד של מאזדה: פלטפורמה חשמלית ודור מנועי בנזין חדש ב-CX-5 הבאה

במאזדה מציגים את החזון העתידי שלהם לשנים הקרובות שכולל השקעה בהנעה חשמלית, לצד דור חדש של מנועי בעירה פנימית בשילוב הנעה היברידית שיערוך בכורה ב-CX5 החדשה

אופיר דואק 19/03/2025 צלם: יצרן

בעשור האחרון שבו תעשיית הרכב רצה במהירות לפיתוח טכנולוגיות הנעה אלטרנטיביות ומחושמלות, מאזדה נותרה מעט מאחור. כיוון שמדובר בחברה קטנה עם משאבים מוגבלים, הימרו במאזדה על המשך פיתוח מנועי בעירה פנימית ואפילו השקעה מחדש במנוע הרוטורי המזוהה איתה, כשהתחום החשמלי היה בעיקר נספח איזוטרי כפי שהראתה ה-MX-30 המוזרה שלא האריכה ימים וטווח.

הצורך לעמוד בתקני זיהום אוויר מחמירים, שאילץ אותה להפסיק למכור דגמים פופולאריים באירופה (בהם גרסת ה-2.0 של המיאטה ומאזדה 3 ומאזדה 2), מה שהביא את מאזדה לחשב מסלול מחדש. במאזדה הבינו שהם לא יכולים להסתמך רק על רכישת טכנולוגיה היברידית מטויוטה או התבססות על פלטפורמות חשמליות סיניות (כפי שראינו בשיתוף הפעולה עם צ’אנגן שתייצר עבורה את ה-EZ-6). תוכניות הפיתוח של מאזדה לשנים הקרובות נחשפו אתמול באירוע לעיתונאים, וכמו תמיד גם הפעם למאזדה יש דרך משלה ומעט שונה מכלל התעשיה.

מההיבט החשמלי, הבשורה של מאזדה ברמה הגלובלית היא שב-2030 מ-25% עד 40% ממכירות החברה יהיו של דגמים חשמליים מלאים, בהתאם לשוק היעד. הדרך לשם לא תתבסס רק על שיתוף פעולה ביצור דגמים על בסיס פלטפורמות של צ’אנגן, שתוליד בקרוב דגם שני שיהיה קרוסאובר חשמלי. עד שנת 2027 צפויה מאזדה להציג פלטפורמה חשמלית מודולארית ייעודית בפיתוח עצמאי, תוך שיתוף פעולה עם חברות חיצוניות בפיתוח סוללות. בשלב השלישי של התוכנית שיחל ב-2028 תציג מאזדה מגוון דגמים על בסיס הפלטפורמה החדשה, לצד שני דגמים נוספים שייוצרו בשיתוף פעולה עם יצרניות רכב אחרות.


לצד פיתוח הטכנולוגיה החשמלית צפויה מאזדה לעבור בהדרגה לדור חדש של מנועי בעירה פנימית הנקראים Skyactiv Z. מדובר למעשה במנועים הנושאים את הטכנולוגית יעילות הבעירה הגבוהה המושגת על ידי שילוב של אלמנטים ממנועי דיזל כמו יחס דחיסה גבוה והזרקה ישירה בלחץ גבוה, שלב מתקדם יותר של רעיונות הקיימים במנועי ה-Skyactive X המוכרים מדגמי מאזדה הנוכחיים.
המנועים יצוידו במערכת Spark Controlled Compression Ignition המאפשרת למנוע לבצע את הצתת התערובת על ידי מצת כמקובל במנועי בנזין או על ידי דחיסה בלחץ גבוה כמו במנועי דיזל.

על פי הבטחת מאזדה מנועים אלו יוכלו לעמוד בתקני זיהום האוויר המחמירים בהם תקן יורו 7 ועדין לשמור על רמת הספקים המוכרת כיום בשילוב צריכת דלק משופרת. המנוע הראשון בסדרה יהיה מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר שיוצע במספר ואריציות הספק כאשר הוא צפוי להיות משולב עם מערכת תגבור היברידי קל. המנוע החדש יערוך בכורה עד סוף שנת 2027 בדור החדש של מאזדה CX-5. בהמשך הדרך תיושם הטכנולוגיה גם במנועי שישה צילינדרים עבור הדגמים הגדולים של החברה כמו ה-CX-90.

במקביל עובדת מאזדה על פיתוח טכנולוגיית הנעה היברידית (HEV) עצמאית, ללא תלות או קשר למערכת ההיברידית של טויוטה אותה ניתן למצוא כיום ב-CX-50. המערכת תגיע בתחילה לדגמים נבחרים של מאזדה, כאשר החל משנת 2028 צפןי כל דגם שאינו חשמלי מלא של החברה להציע גם אופציה היברידית. לקינוח, גם מנוע הואנקל לא נזנח, ובמאזדה התחייבו להמשיך ולפתח אותו כאשר הוא ישמש כמנוע מאריך טווח עבור דגמים חשמליים, כפי שהוצג ב-MX-30. ככל הנראה המנוע הרוטורי מאריך הטווח ישמש בגרסה הסדרתית של האיקוניק SP שנחשפה כקונספט בסוף שנת 2023.

CX-5 CX5 מאזדה מאזדה CX-5 מאזדה CX-5 החדשה סקייאקטיב סקייאקטיב Z
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד