אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מאזדה מציגה: ככה לא תיראה מאזדה 6 הבאה
ראשי » חדשות » מאזדה מציגה: ככה לא תיראה מאזדה 6 הבאה
מאזדה EZ-6

מאזדה מציגה: ככה לא תיראה מאזדה 6 הבאה

מאזדה חושפת בתערוכת בייג'ין מכונית סדאן גדולה ויוקרתית, אך לא מדובר ביורשת של מאזדה 6 כשמתחת למראה הנאה זו היא גם איננה מאזדה

אופיר דואק 27/04/2024 צלם: יצרן

באופן עקבי דבקה מאזדה בשני כיוונים לא שגרתיים ומובנים מאליהם, בטח עבור יצרנית רכב עצמאית וקטנה יחסית. הכיוון האחד הוא הניסיון לשדרג את עצמה למעמד של מותג יוקרה, מה שבא לידי ביטוי בקו מוצרים חדש שנותן דגש על איכות והתבססות על פלטפורמת הנעה אחורית חדשה, תוך שימוש במנוע שישה צילינדרים טורי חדש כפי שראינו למשל ב-CX90. הצגת המנוע החדשה היא המשך לקו בו נוקטת החברה שבו היא ממשיכה להאמין ולשכלל את מנועי הבעירה הפנימית, כאשר עד כה הכניסה שלה לתחום ההנעה היה מדוד ומצומצם עם ה-MX30 המוזרה.

ההימור של מאזדה יכול להיות גורלי, אבל בינתיים, לאור משאבי הפיתוח המוגבלים שלה החליטו בחברה מהירושימה לקצר תהליכים. בתערוכת בייג’ין הנערכת בימים אלו חשפה מאזדה מכונית סדאן יוקרתית חדשה בשם EZ-6 ובמבט ראשון ניתן לטעות ולחשוב שמדובר ביורשת של מאזדה 6 הוותיקה שנמצאת איתנו מאז 2012. אלא שהיורשת המובטחת של ה-6 אמורה לעשות שימוש בפלטפורמת הנעה אחורית ובמנועי בעירה פנימית, ואילו ה-EZ-6 היא בעלת הנעה חשמלית.

העיתוי ומיקום החשיפה לא מקרי. מאזדה EZ-6 מיועדת לשוק הסיני, שם למאזדה יש דריסת רגל מוגבלת גם כיוון שאין לה יותר מידי מה להציע בשוק שבו הממשלה מעודדת מעבר לרכבים חשמליים. כדי להשיג דריסת רגל מקומית חברה מאזדה לצ’אנג’ן אוטומוטיב, יצרנית הרכב הרביעית בגודלה בסין ולמעשה ה-EZ-6 היא גרסה מעוצבת מחדש של דיפאל SL03. מכונית הסדאן של תת המותג דיפאל שהוצגה בשנת 2022 ופותחה בשיתוף וואוי שתרמה את מערך החיישנים, הרדארים וממשק התפעול של המכונית.


מאזדה דאגה להעניק ל-SL03 סממני עיצוב המזוהים איתה, כולל השבכה הקדמית המודגשת ויחידות תאורה צרות מלפנים ומאחור. למרות שמדובר במכונית חשמלית השבכה הקדמית נדרשת כיוון שה-EZ-6 תוצע גם בגרסת פלאג-אין הייבריד. תא הנוסעים גם הוא לא אופייני למאזדה, עם מסך מרכזי גדול והתבססות על תפעול באמצעות מגע, אבל ניכרת הירידה לפרטים והניסיון לייצר תחושת יוקרה בין היתר על ידי שימוש בעור בתפרים מיוחדים ומושב נוסע קדמי עם הדום נשלף.

במאזדה לא מרבים בפרטים טכניים על ה-EZ-6 למעט המידות ( אורך של 491 ס”מ ורוחב של 189 ס”מ) והעובדה שהיא בעלת הנעה אחורית, מתלה אחורי רב חיבורי וחלוקת משקל מאוזנת של 50:50 שאמורים לספק חווית נהיגה דינאמית לדבריה. לגרסה החשמלית אמור להיות טווח נסיעה של 600 ק”מ, ככל הנראה על פי התקן הסיני המתירני, ו-1000 ק”מ משולבים בגרסה ההיברידית-נטענת. לפי המפרט של דיפאל SL03  בסין היא מוצעת עם מנוע חשמלי צנוע בהספק של 218 כ”ס וסוללה של 80 קוט”ש מתוצרת CTAL, כשגרסת הפלאג-אין נעזרת במנוע 1.5 ליטר המשמש כמאריך טווח עם סוללה צנועה יותר של 30 קוט”ש.
נכון לעתה אין כוונות לשווק את מאזדה EZ-6 מחוץ לסין, ובלאו הכי אנחנו מעדיפים לחכות למאזדה 6 החדשה.

מאזדה מאזדה EZ6 צ'אנגאן תערוכת בייג'ין
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד