אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לראשונה אי פעם, מכונית הקצב במרוץ דייטונה 500 תהיה חשמלית
ראשי » חדשות » לראשונה אי פעם, מכונית הקצב במרוץ דייטונה 500 תהיה חשמלית
שברולט בלייזר EV

לראשונה אי פעם, מכונית הקצב במרוץ דייטונה 500 תהיה חשמלית

אחרי היסטוריה ארוכה של מכוניות שרירים שהובילו את מרוץ דייטונה 500, את המרוץ השנה תוביל לראשונה מכונית חשמלית -גרסה ספורטיבית לשברולט בלייזר החשמלי

אופיר דואק 11/02/2025 צלם: יצרן

מרוץ דייטונה 500 שיערך ביום הראשון הקרוב הוא מאירועי הספורט המוטורי הגדולים והמפורסמים ביותר בארה”ב. בהתאם לכך, במשך שנים ארוכות באירוע הכל האמריקני הזה שימשו כמכוניות קצב (Peace Car) מכוניות שרירים אייקוניות, בעיקר של שברולט ופונטיאק ז”ל, חלקן הוצע במהדורות מיוחדות ביצור מוגבל שהפכו לפרטי אספנים נחשקים.

לאחר שבשנה שעברה מכונית הקצב בדייטונה 500 הייתה למרבה המבוכה טויוטה קאמרי, חוזרת שברולט למרכז הבמה ומספקת את מכונית הקצב. היה ניתן מתבקש שבהזדמנות חגיגית זו מכונית הקצב תהיה גרסת ה-ZR1 החדשה של הקורבט, אך זו כנראה לא זקוקה ליחסי ציבור נוספים. במקום זאת החליטו בשברולט בצעד היסטורי שמכונית הקצב השנה תהיה חשמלית.

המכונית שתזניק את המרוץ תהיה שברולט בלייזר EV, הקרוסאובר החשמלי של שברולט שהוא האח התאום של קאדילאק ליריק, בגרסת ה-SS הספורטיבית שלו ששיווקה אמור להתחיל בקרוב (המקבילה לגרסת ה-V של הליריק). בכך מחשמלת שברולט שני ציפורים במכה, כאשר גם ממירה לחשמל את הכינוי SS (Super Sport) שהוצמד ברבות השנים לגרסאות ספורטיביות של הקאמרו, שבל, אימפאלה ומכוניות שרירים נוספות בהיסטוריה הארוכה של היצרנית.


שברולט בלייזר EV בגרסת ה-SS מצויד בשני מנועים חשמליים בהספק משולב של 615 כ”ס ו-90 קג”מ, מה שמאפשר לקרוסאובר הזה להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.5 שניות, כך שלפחות מבחינת הביצועים הוא בהחלט עומד בקצב. טווח הנסיעה, לפחות אם לא מתכוונים למצות את פוטנציאל הביצועים של המכונית, אמור לעמוד על כ-480 ק”מ. בנוסף לכמה תוספות ספורטיביות קוסמטיות ותגי SS מקבל הבלייזר EV בגרסה זו גם מתלים משודרגים, מערכת בלימה מתוצרת ברמבו וצמיגים ספורטיביים על גבי חישוקי 22 עצומים. אגב, מחירה של גרסת ה-SS אמור לעמוד בארה”ב על 62 אלף דולר, קצת פחות ממחירה של שברולט קורבט סטינגריי בסיסית.

המכונית שנבחרה לשמש כמכונית הקצב של דייטונה 500 זהה לדגם הסדרתי והיא מגיעה בצביעה דו-גוונים עם גרפיקה הכוללת את סמלי המרוץ, לוגואים וכיתובים של שברולט למקרה שמישהו יפספס. המכונית מצוידת גם במערכת תאורה והתראה הנחוצה לתפקיד, אבל לא כוללת שינויים מעבר לכך. כרגע לא ברור אם כמו בעבר, מתכוונים בשברולט לייצר מהדורה מיוחדת לקהל הרחב של מכונית הקצב הנוכחית. אולי לפחות את הפן הנוסטלגי הזה לא ימהרו בשברולט לקלקל.

בלייזר EV דייטונה 500 מכונית חשמלית מכונית קצב שברולט בלייזר EV שברולט בלייזר EV SS
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד