אופנת אופנועי האדוונצ’ר תפסה תאוצה בשנים האחרונות, ובמפתיע דווקא קאוואסאקי למעט משפחת הורסיס נותרה די אדישה לסיטואציה. כעת היצרנית הירוקה מתחילה להתעורר כשהיא מציגה אופנוע אדוונצ’ר חדש עם אוריינטציה קרבית ועל הדרך מחזירה לחיים שם מהעבר שיהיה מוכר ללא מעט רוכבים שהחלו את דרכם הדו-גלגלית בשנות ה-90.
לאופנוע החדש קוראים KLE 500 והוא מצטרף למשפחת דגמי ה-500 החדשה שהציגה קאוואסאקי לפני כשנה. השם KLE היה מתבקש לאור העובדה שקאוואסאקי KLE 500 שהוצג לראשונה ב-1991 היה מראשוני האופנועים שניסו להציע תנוחת רכיבה זקופה וחישוקים בדומה לאופנועי דו”ש הפופולאריים של התקופה, אך ללא יומרה מיוחדת לשטח. סוג של אדוונצ’ר כביש לפני שמישהו ידע בכלל מה זה. שילוב שיחד עם מכלולים פשוטים ואמינים ומחיר נוח הפך אותו ללהיט מכירות מקומי, וגם אפשר לו להאריך חיים עד שלהי העשור הראשון של שנות ה-2000.
התאם למקובל כיום, קוואסאקי העניקה ל-KLE החדש מראה קרבי בסגנון אופנועי הראלי, מה שבא לידי ביטוי בתנוחת הרכיבה הזקופה, מיגוני הרוח הצדדים ובשילוב הלא שגרתי של חישוק 21 אינץ’ מלפנים ו-17 אינץ’ מאחור. החישוקים אגב, בעלי חישוקים (“שפיצים”) כשהם נועלים צמיגי IRC GP-410 בפרופיל קרבי יחסית. עם זאת גובה מושב ידידותי יחסית ועומד על 860 מ”מ. את החבילה האדוונצ’רית משלימים משקף קדמי המתכוונן לשלושה מצבים ומיכל דלק בנפח של 16 ליטרים.
שלא במפתיע, המנוע של קאוואסאקי KLE500 החדש הוא מנוע הטווין המקבילי בנפח 451 סמ”ק המשמש גם את דגמי הנינג’ה 500 וה-Z500. מפרט מלא טרם פורסם על ידי קאוואסאקי אך ההספק אמור להיות זהה ליתר האחים במשפחת ה-500 הירוקה וזה אומר 45 כ”ס וכ-4.3 קג”מ שיאפשרו לו להתאים לדרגת רישוי A1.
המנוע שוכן בשלדת צינורות חדשה לחלוטין המורכב ממכלול עליון אורכי אליה מחוברת עריסת צינורות מלבניים המקיפה את המנוע. מלפנים ישנו מזלג קדמי הפוך מתוצרת קאייבה בקוטר 43 מ”מ עם מהלך של 210 מ”מ ומאחור בולם מרכזי בעל מהלך של 200 מ”מ ללא אפשריות כיוונון. מערכת הבלימה כוללת דיסק קדמי בודד בקוטר 300 מ”מ מלפנים ו-230 מ”מ מאחור עם מערכת ABS הניתנת לניתוק חלקי עבור רכיבת שטח. בקאוואסאקי לא פירטו לגבי מערכות עזר אלקטרוניות נוספות.
לצד הגרסה הסטנדרטית של ה-KLE החדש תציע קאוואסאקי בגרסת SE מאובזרת יותר, אשר תגיע עם מסך TFT צבעוני, משקף קדמי גדול יותר, מגיני ידיים, מיגון גחון מאלומיניום ומאותתי לד. בנוסף מוצע קטלוג תוספות נרחב הכולל מספר מושבים שונים לבחירה, מיגון היקפי, מחממי ידים, שקע USB לטעינה ומערכת פליטה של אקרפוביק.
שיווק של קאוואסאקי KLE500 החדש יחל באירופה בתחילת 2026 ובישראל נראו אותו ככל הנראה זמן קצר לאחר מכן.

