אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר
ראשי » דו-גלגלי » לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר
קאוואסאקי KLE500

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

אחרי עשור וחצי, קאוואסאקי KLE500 חוזר לחיים במהדורה עדכנית כאדוונצ'ר ראלי בעיצוב קרבי על בסיס מנוע הטווין המקבילי של הנינג'ה 500

אופיר דואק 26/10/2025 צלם: יצרן

אופנת אופנועי האדוונצ’ר תפסה תאוצה בשנים האחרונות, ובמפתיע דווקא קאוואסאקי למעט משפחת הורסיס נותרה די אדישה לסיטואציה. כעת היצרנית הירוקה מתחילה להתעורר כשהיא מציגה אופנוע אדוונצ’ר חדש עם אוריינטציה קרבית ועל הדרך מחזירה לחיים שם מהעבר שיהיה מוכר ללא מעט רוכבים שהחלו את דרכם הדו-גלגלית בשנות ה-90.

לאופנוע החדש קוראים KLE 500 והוא מצטרף למשפחת דגמי ה-500 החדשה שהציגה קאוואסאקי לפני כשנה. השם KLE היה מתבקש לאור העובדה שקאוואסאקי KLE 500 שהוצג לראשונה ב-1991 היה מראשוני האופנועים שניסו להציע תנוחת רכיבה זקופה וחישוקים בדומה לאופנועי דו”ש הפופולאריים של התקופה, אך ללא יומרה מיוחדת לשטח. סוג של אדוונצ’ר כביש לפני שמישהו ידע בכלל מה זה. שילוב שיחד עם מכלולים פשוטים ואמינים ומחיר נוח הפך אותו ללהיט מכירות מקומי, וגם אפשר לו להאריך חיים עד שלהי העשור הראשון של שנות ה-2000.

התאם למקובל כיום, קוואסאקי העניקה ל-KLE החדש מראה קרבי בסגנון אופנועי הראלי, מה שבא לידי ביטוי בתנוחת הרכיבה הזקופה, מיגוני הרוח הצדדים ובשילוב הלא שגרתי של חישוק 21 אינץ’ מלפנים ו-17 אינץ’ מאחור. החישוקים אגב, בעלי חישוקים (“שפיצים”) כשהם נועלים צמיגי IRC GP-410 בפרופיל קרבי יחסית. עם זאת גובה מושב ידידותי יחסית ועומד על 860 מ”מ. את החבילה האדוונצ’רית משלימים משקף קדמי המתכוונן לשלושה מצבים ומיכל דלק בנפח של 16 ליטרים.


שלא במפתיע, המנוע של קאוואסאקי KLE500 החדש הוא מנוע הטווין המקבילי בנפח 451 סמ”ק המשמש גם את דגמי הנינג’ה 500 וה-Z500. מפרט מלא טרם פורסם על ידי קאוואסאקי אך ההספק אמור להיות זהה ליתר האחים במשפחת ה-500 הירוקה וזה אומר 45 כ”ס וכ-4.3 קג”מ שיאפשרו לו להתאים לדרגת רישוי A1.

המנוע שוכן בשלדת צינורות חדשה לחלוטין המורכב ממכלול עליון אורכי אליה מחוברת עריסת צינורות מלבניים המקיפה את המנוע. מלפנים ישנו מזלג קדמי הפוך מתוצרת קאייבה בקוטר 43 מ”מ עם מהלך של 210 מ”מ ומאחור בולם מרכזי בעל מהלך של 200 מ”מ ללא אפשריות כיוונון. מערכת הבלימה כוללת דיסק קדמי בודד בקוטר 300 מ”מ מלפנים ו-230 מ”מ מאחור עם מערכת ABS הניתנת לניתוק חלקי עבור רכיבת שטח. בקאוואסאקי לא פירטו לגבי מערכות עזר אלקטרוניות נוספות.

לצד הגרסה הסטנדרטית של ה-KLE החדש תציע קאוואסאקי בגרסת SE מאובזרת יותר, אשר תגיע עם מסך TFT צבעוני, משקף קדמי גדול יותר, מגיני ידיים, מיגון גחון מאלומיניום ומאותתי לד. בנוסף מוצע קטלוג תוספות נרחב הכולל מספר מושבים שונים לבחירה, מיגון היקפי, מחממי ידים, שקע USB לטעינה ומערכת פליטה של אקרפוביק.
שיווק של קאוואסאקי KLE500 החדש יחל באירופה בתחילת 2026 ובישראל נראו אותו ככל הנראה זמן קצר לאחר מכן.

KLE 500 KLE500 אדוונצ'ר אדוונצ'ר 500 אדוונצ'ר A1 אופנוע אדוונצ'ר קאוואסאקי קאוואסאקי KLE קאוואסאקי KLE 500
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד