אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לקסוס GX החדש נחשף: לנד קרוזר הדור בא
ראשי » חדשות » לקסוס GX החדש נחשף: לנד קרוזר הדור בא
לקסוס GX

לקסוס GX החדש נחשף: לנד קרוזר הדור בא

לקסוס חושפת את הדור החדש של ה-GX, כשמתחתיו מסתתר למעשה הדור הבא של לנד קרוזר פראדו המצליח. בתפריט: עיצוב קובייתי, גרסת שטח ייעודית ואפילו יחידת הנעה היברידית

אופיר דואק 11/06/2023 צלם: יצרן

במשך שני עשורים משמשת סדרת GX של לקסוס כגרסה המהודרת והיוקרתית של לנד קרוזר פראדו המוכר לנו, בעיקר עבור השוק האמריקאי. כמו הפראדו, גם לקסוס GX, לא עבר שינויים משמעותיים במהלך שנות קיומו, והדור השני שלו המתבסס על פראדו J150 כבר מתגלגל מסוף שנת 2009 – כלומר מושגי נצח בתעשיית הרכב גם כשמדובר ברכבי SUV גדולים.

הדור החדש של לקסוס GX נחשף בסוף השבוע וזה לא היה כל כך רלוונטי עבורנו אלמלא העובדה שהוא ישמש בסיס לפראדו חדש שיוצג בקרוב, והשיווק באירופה יחל ב-2024 מה שאומר שיש סיכוי לא רע שנראה את סדרה GX לראשונה גם בישראל.

לקסוס GX החדש מתבסס על נגזרת GA-F בפלטפורמה המודולארית של קבוצת טויוטה, המשמשת גם לקסוס LX המוכר לנו (ואחיו הלנד קרוזר 300) כמו גם את הטנדרים של טויוטה לשוק האמריקאי, טונדרה והטאקומה החדש שנחשף לפני כשבועיים. הבשורות הטובות הן שההתבססות על פלטפורמה זו מאפשרת ל-GX לשמור על התצורה הקלאסית של שלדת סולם, כאשר ישנו מתלה אחורי רב חיבורי חדש. מעבר לכך מדובר בדור חדש לחלוטין מכל היבט.

 




המידות גדלו במעט. בסיס הגלגלים התארך ב-6 ס”מ ל-285 ס”מ, כשיחד עם עיצוב הפגושים השונה העלה את האורך הכולל של ה-GX החדש ל-495 ס”מ. הרוחב צמח ב-10 ס”מ משמעותיים ל-198 ס”מ והגובה צמח קלות ל-186.5 ס”מ. העיצוב הפך להיות קובייתי וקרבי, בשילוב תפיחות בולטות במכסה המנוע ,בתי גלגלים מודגשים וקפל בולט בקו חלונות הצד.השבכה הקדמית היא בעלת פרשנות חדשה ל”שעון החול” של לקסוס, ובניגוד לעבר מצליחה להשתלב לא רע עם יתר קווי העיצוב. תא הנוסעים עבר מהפכה, הודות לשילוב של לוח מחוונים דיגיטלי כשלצידו מסך 14 אינטש לשימוש מערכת המולטימדיה ובקרת האקלים.

גם מתחת למכסה המנוע ישנם שנויים מהותיים. מנוע ה-V8 של הדור הקודם פינה את מקומו לטובת מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 3.4 ליטר המספק 349 כ”ס – שיפור של 50 כ”ס – בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת עשרה יחסי העברה. לצידו תוצע בעתיד הקרוב יחידת הנעה היברידית כפי שקיימת גם בטאקומה החדש, שילוב של מנוע 2.4 ליטר מוגדש ומנוע חשמלי בהספק משולב של 280 כ”ס. מנועי דיזל? לא ממש רלוונטי עבור ה-GX המיועד בעיקר לצפון אמריקה. אך בלנד קרוזר החדש שישווק בגם המדינות שפחות מודאגות מזיהום אוויר צפוי להיות מוצע מנוע לוגם סולר.

LEXUS GX 07LEXUS GX 07Preview
LEXUS GX 04LEXUS GX 04Preview
לקסוס GXלקסוס GXPreview
LEXUS GX 02LEXUS GX 02Preview
LEXUS GX 08LEXUS GX 08Preview
LEXUS GX 03LEXUS GX 03Preview
LEXUS GX 05LEXUS GX 05Preview
LEXUS GX 06LEXUS GX 06Preview
LEXUS GX 09LEXUS GX 09Preview
LEXUS GX 10LEXUS GX 10Preview
LEXUS GX 11LEXUS GX 11Preview
LEXUS GX 12LEXUS GX 12Preview
LEXUS GX 13LEXUS GX 13Preview
LEXUS GX 14LEXUS GX 14Preview
LEXUS GX 15LEXUS GX 15Preview
LEXUS GX 16LEXUS GX 16Preview
LEXUS GX 17LEXUS GX 17Preview
LEXUS GX 18LEXUS GX 18Preview



מפרט השטח כולל מערכת הנעה כפולה קבועה עם דיפרנציאל טורסן המאפשר חלוקת כוח משתנה ויחס העברה נמוך, שמעתה משולב באופן חשמלי. בהתאם למגמה והביקוש לגרסאות שטח קיצוניות, לקסוס תציע עבור ה-GX החדש חבילת שדרוגים הנקראת OverTrail לטובת יכולת שטח משופרת. החבילה כוללת צמיגי 33 אינץ’ A/T בעלי פרופיל קרבי אליהם מצטרפים מיגון תחתון מאלומיניום, בורר מצבי שטח להתאמת מערכות בקרת האחיזה, בקרת זחילה, בקרת ירידה במדרון, מתלים אדפטיביים נשלטים אלקטרונית ונעילת דיפרנציאל אחורי.




תחום הבטיחות גם מיישר קו עם המקובל כיום, כשא מעבר להגה כוח בעל תגבור חשמלי מאפשר ליישם מערכות סיעו מתקדמות לנהג לשמירה על נתיב, בנוסף לבקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים ובלימת חירום אוטונומית. מפרט האבזור עשיר בכל רמות הגימור, כאשר בין האופציות המעניינות ניתן למנות תא קירור בין המושבים, תצוגת נתונים עילית ומערכת שמע בעלת 21 רמקולים.

4X4 לנד-קרוזר לקסוס לקסוס GX רכב שטח
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד