אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לנד רובר מציגה את הדיפנדר OCTA: הכי חזק והכי קרבי
ראשי » חדשות » לנד רובר מציגה את הדיפנדר OCTA: הכי חזק והכי קרבי
לנד רובר דיפנדר

לנד רובר מציגה את הדיפנדר OCTA: הכי חזק והכי קרבי

לנד רוב מרימה את רף הביצועים של הדיפנדר בגרסה חדשה בעלת מנוע V8 עם 635 כ"ס, מערכת מתלים אקטיבית מתקדמת ועוד שלל שדרוגים היקפיים. יחידות בודדות צפויות להגיע גם ארצה

אופיר דואק 03/07/2024 צלם: יצרן

לנד רובר דיפנדר הפך בגלגולו המודרני, לדאבונם של חובביו, מרכב שטח בסיסי וקשוח לרכב שטח מהודר ועתיר טכנולוגיה. בעוד חובבי הדיפנדר מקווים שלנד רובר תחזור מתישהו למקורות, בסוליהול דווקא חושבים אחרת ורוצים למתוח את גבולות היכולת של הדיפנדר עם עוד טכנולוגיה. התוצאה הסופית נחשפת כעת היא לנד רובר דיפנדר OCTA – שהוא הדיפנדר החזק, והקיצוני ביותר לשטח שהציעה לנד  רובר עד כה.

הדיפנדר OCTA, שקיבל את שמו מצורתו האופיינית של יהלום, אמור להיות הדיפנדר הקשוח ביותר בזכות שיפורים שבוצעו בשני דגשים: האחד על ביצועי המנוע, והשני במערכת המתלים המתוחכמת. הבסיס הוא גרסת ה-110 של הדיפנדר שמובדלת חיצונית על ידי בתי גלגלים מוגדלים וכנפיים מורחבות שנועדו לאכלס צמיגי שטח בקוטר 33 אינץ’, הגדולים ביותר שהותקנו על דיפנדר עד כה, אם כי פחות עושים רושם על גרסאות הקצה של הרנגלר והברונקו מתהדרים בצמיגי 35 ו-37 אינץ’ עצומים.

הצמיגים המוגדלים תרמו להגבהה של המרכב  ומרווח הגחון ב-2.8 ס”מ, כשהם מסתירים מפשק סרנים שהורחב ב-6.8 ס”מ. הרחבת מפשק הסרנים התאפשר באמצעות זרועות מתלה ארוכות יותר וגאומטרית מתלים חדשה. אל אלו מצורפת לראשונה בדיפנדר מערכת בולמי זעזועים חצי אקטיבית המקושרים זה לזה דרך יחידה מרכזית הידראולית, מה שמאפשר למחשב הניהול של הרכב לשנות את כיול הבולמים, באופן רציף בהתחשב בשישה ממדי תנועה. לכל בולם ישנם שלושה שסתומים לשליטה במאפייני שיכוך הכיווץ, ההחזרה ועמס הקפיץ כמו גם במהלך הבולם וגובה המרכב.


 

החיבור בין הבולמים מאפשר למעשה גם איזון אוטומטית של המרכב שמדמה פעולה של מוטות מייצבים אקטיביים להפחתת זוויות הגלגול. אופי הפעולה של מערכת המתלים מושפע מבחירת מצבי הנהיגה השונים והמוכרים של הדיפנדר, אליהם מצטרף מצב נהיגה נוסף בשם OCTA המעניק מעין בקרת שיגור בתנאי שטח חלקלקים, כמו גם שילוב התערבות מתירני ומינימלי של מערכות בקרת האחיזה וה-ABS.

לצד מערכת המתלים המשוכללת ישנו גם מנוע בריון. המנוע ב-OCTA הוא V8 כפול מגדשים החדש של לנד רובר בנפח 4.4 ליטר ובעל תגבור היברידי קל, אשר עבר שורת עדכונים שהעלו את ההספק המרבי ל-635 כ”ס. מדובר ב-110 כ”ס יותר מאשר הגרסה החזקה ביותר של הדיפנדר עד כה עם מנוע ה-V8 בנפח 5.0 ליטר. למנוע החדש מומנט של 76.5 קג”מ כאשר במצב “שיגור” ישנה תוספת של 5 קג”מ נוספים. התוצאה היא זינוק ל-100 קמ”ש ב-4 שניות עגולות ומהירות מרבית של 250 קמ”ש. לא רע בשביל קוביה שכזו, מה שהצריך את שדרוג מערכת הלבימה לכזו מתוצרת ברמבו עם דיסקים קדמיים בקוטר 400 מ”מ.

לנד רובר דיפנדר OCTA נבדל מיתר דגמי הדיפנדר גם בעיצוב שונה לשבכה הקדמית, גימורים חיצוניים מסיבי פחמן וצביעות חדשות בצבעי מט/מתכתי בשילוב גג ודלת אחורית בצבע שחור, לצד חישוקי 20 אינץ’ בלעדיים לגרסה זו. לנד רובר דיפנדר OCTA ייוצר ב-4,000 יחידות בלבד, במחיר עסיסי שטרם פורסם. כמה מהן צפויות גם להגיע לישראל במהלך השנה הקרובה.

Defender OCTA 04Defender OCTA 04Preview
Defender OCTA 05Defender OCTA 05Preview
Defender OCTA 06Defender OCTA 06Preview
Defender OCTA 01Defender OCTA 01Preview
Defender OCTA 02Defender OCTA 02Preview
Defender OCTA 03Defender OCTA 03Preview
Defender OCTA 07Defender OCTA 07Preview
Defender OCTA 08Defender OCTA 08Preview
Defender OCTA 10Defender OCTA 10Preview
Defender OCTA 11Defender OCTA 11Preview
Defender OCTA 09Defender OCTA 09Preview
Defender OCTA 12Defender OCTA 12Preview
Defender OCTA 13Defender OCTA 13Preview
לנד רובר דיפנדרלנד רובר דיפנדרPreview
Defender OCTA 15Defender OCTA 15Preview
Defender OCTA 16Defender OCTA 16Preview

דיפנדר 110 דיפנדר OCTA לנד רובר דיפנדר לנד רובר דיפנדר OCTA לנד-רובר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד