אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לנד רובר מציגה את הדיפנדר OCTA: הכי חזק והכי קרבי
ראשי » חדשות » לנד רובר מציגה את הדיפנדר OCTA: הכי חזק והכי קרבי
לנד רובר דיפנדר

לנד רובר מציגה את הדיפנדר OCTA: הכי חזק והכי קרבי

לנד רוב מרימה את רף הביצועים של הדיפנדר בגרסה חדשה בעלת מנוע V8 עם 635 כ"ס, מערכת מתלים אקטיבית מתקדמת ועוד שלל שדרוגים היקפיים. יחידות בודדות צפויות להגיע גם ארצה

אופיר דואק 03/07/2024 צלם: יצרן

לנד רובר דיפנדר הפך בגלגולו המודרני, לדאבונם של חובביו, מרכב שטח בסיסי וקשוח לרכב שטח מהודר ועתיר טכנולוגיה. בעוד חובבי הדיפנדר מקווים שלנד רובר תחזור מתישהו למקורות, בסוליהול דווקא חושבים אחרת ורוצים למתוח את גבולות היכולת של הדיפנדר עם עוד טכנולוגיה. התוצאה הסופית נחשפת כעת היא לנד רובר דיפנדר OCTA – שהוא הדיפנדר החזק, והקיצוני ביותר לשטח שהציעה לנד  רובר עד כה.

הדיפנדר OCTA, שקיבל את שמו מצורתו האופיינית של יהלום, אמור להיות הדיפנדר הקשוח ביותר בזכות שיפורים שבוצעו בשני דגשים: האחד על ביצועי המנוע, והשני במערכת המתלים המתוחכמת. הבסיס הוא גרסת ה-110 של הדיפנדר שמובדלת חיצונית על ידי בתי גלגלים מוגדלים וכנפיים מורחבות שנועדו לאכלס צמיגי שטח בקוטר 33 אינץ’, הגדולים ביותר שהותקנו על דיפנדר עד כה, אם כי פחות עושים רושם על גרסאות הקצה של הרנגלר והברונקו מתהדרים בצמיגי 35 ו-37 אינץ’ עצומים.

הצמיגים המוגדלים תרמו להגבהה של המרכב  ומרווח הגחון ב-2.8 ס”מ, כשהם מסתירים מפשק סרנים שהורחב ב-6.8 ס”מ. הרחבת מפשק הסרנים התאפשר באמצעות זרועות מתלה ארוכות יותר וגאומטרית מתלים חדשה. אל אלו מצורפת לראשונה בדיפנדר מערכת בולמי זעזועים חצי אקטיבית המקושרים זה לזה דרך יחידה מרכזית הידראולית, מה שמאפשר למחשב הניהול של הרכב לשנות את כיול הבולמים, באופן רציף בהתחשב בשישה ממדי תנועה. לכל בולם ישנם שלושה שסתומים לשליטה במאפייני שיכוך הכיווץ, ההחזרה ועמס הקפיץ כמו גם במהלך הבולם וגובה המרכב.


 

החיבור בין הבולמים מאפשר למעשה גם איזון אוטומטית של המרכב שמדמה פעולה של מוטות מייצבים אקטיביים להפחתת זוויות הגלגול. אופי הפעולה של מערכת המתלים מושפע מבחירת מצבי הנהיגה השונים והמוכרים של הדיפנדר, אליהם מצטרף מצב נהיגה נוסף בשם OCTA המעניק מעין בקרת שיגור בתנאי שטח חלקלקים, כמו גם שילוב התערבות מתירני ומינימלי של מערכות בקרת האחיזה וה-ABS.

לצד מערכת המתלים המשוכללת ישנו גם מנוע בריון. המנוע ב-OCTA הוא V8 כפול מגדשים החדש של לנד רובר בנפח 4.4 ליטר ובעל תגבור היברידי קל, אשר עבר שורת עדכונים שהעלו את ההספק המרבי ל-635 כ”ס. מדובר ב-110 כ”ס יותר מאשר הגרסה החזקה ביותר של הדיפנדר עד כה עם מנוע ה-V8 בנפח 5.0 ליטר. למנוע החדש מומנט של 76.5 קג”מ כאשר במצב “שיגור” ישנה תוספת של 5 קג”מ נוספים. התוצאה היא זינוק ל-100 קמ”ש ב-4 שניות עגולות ומהירות מרבית של 250 קמ”ש. לא רע בשביל קוביה שכזו, מה שהצריך את שדרוג מערכת הלבימה לכזו מתוצרת ברמבו עם דיסקים קדמיים בקוטר 400 מ”מ.

לנד רובר דיפנדר OCTA נבדל מיתר דגמי הדיפנדר גם בעיצוב שונה לשבכה הקדמית, גימורים חיצוניים מסיבי פחמן וצביעות חדשות בצבעי מט/מתכתי בשילוב גג ודלת אחורית בצבע שחור, לצד חישוקי 20 אינץ’ בלעדיים לגרסה זו. לנד רובר דיפנדר OCTA ייוצר ב-4,000 יחידות בלבד, במחיר עסיסי שטרם פורסם. כמה מהן צפויות גם להגיע לישראל במהלך השנה הקרובה.

Defender OCTA 04Defender OCTA 04Preview
Defender OCTA 05Defender OCTA 05Preview
Defender OCTA 06Defender OCTA 06Preview
Defender OCTA 01Defender OCTA 01Preview
Defender OCTA 02Defender OCTA 02Preview
Defender OCTA 03Defender OCTA 03Preview
Defender OCTA 07Defender OCTA 07Preview
Defender OCTA 08Defender OCTA 08Preview
Defender OCTA 10Defender OCTA 10Preview
Defender OCTA 11Defender OCTA 11Preview
Defender OCTA 09Defender OCTA 09Preview
Defender OCTA 12Defender OCTA 12Preview
Defender OCTA 13Defender OCTA 13Preview
לנד רובר דיפנדרלנד רובר דיפנדרPreview
Defender OCTA 15Defender OCTA 15Preview
Defender OCTA 16Defender OCTA 16Preview

דיפנדר 110 דיפנדר OCTA לנד רובר דיפנדר לנד רובר דיפנדר OCTA לנד-רובר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד