אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
למכירה: מקלארן MP4/8 אתה ניצח איירטון סנה במונאקו
ראשי » חדשות » למכירה: מקלארן MP4/8 אתה ניצח איירטון סנה במונאקו
איירטון סנה

למכירה: מקלארן MP4/8 אתה ניצח איירטון סנה במונאקו

יש כל כך הרבה משמעות מאחורי המכונית הזו שלדעתנו מדובר באירוע מרגש וגם, יקר להחריד מן הסתם

אריאל אלסיבוני 30/01/2018

טוב, שניה. אני צריך להירגע. אנחנו כותבים לא מעט על מכוניות מעניינות ומיוחדות שמוצעות למכירה ברחבי העולם, אבל כאן קורה משהו שמצליח לגרום לי ממש לרעוד.

תסתכל טוב-טוב בתמונות האלו, אתה מכיר אותן, כולנו גדלנו עליהן. כן, זה איירטון סנה, כן זו המקלארן שבה הוא נהג בעונת 1993 רושם אתה את הניצחונות האחרונים שלו, לפני שסיים את חייו בעונת 1994. וכן, הוא ניצח אתה במונאקו, הניצחון השישי ברציפות שלו שם. שיא שלא יישבר. המכונית הזו, ממש זו, עומדת עכשיו למכירה.

אבל זה, כבד משקל ככל שיהיה, לא כל הסיפור של המכונית הזו. מקלארן MP4\8 היא לא מכונית גדולה מהחיים, התואר הזה שמור לקודמותיה עם מנועי הונדה. אלו שהציתו לנו את הדמיון. היא אפילו לא לקחה אליפות. אבל יש לה כמה סיפורים מתחת למעטה האדום-לבן-מרלבורו שלה.


 

לקראת עונת 1993 מצאה את עצמה מקלארן בלי ספק מנועים. הונדה פרשה (מסיבות כלכליות) וכל שאר החברות כבר חתמו על אספקת מנועים לקבוצות אחרות.

בלית ברירה, מקלארן השתמשה במנועי פורד בסיסיים (יחסית כן?) שנמכרו לקבוצות מעוטות יכולת. כך מצאה את עצמה אחת הקבוצות הכי חזקות על הגריד עם מנוע חלוש בהשוואה לרנו, פרארי ואפילו בנטון שקיבלה מנועי פורד רשמיים וחזקים יותר.

עוד פרט שצריך לזכור, ש-1993 היוותה שיא טכנולוגי בפורמולה 1 של העידן ההוא. מתלים אקטיביים, תיבות חצי אוטומטיות, בקרת משיכה ועוד. כולם הלכו אחרי המתכון של וויליאמס שפרעה את כל הקלפים. שנה אחרונה של טירוף טכנולוגי לפני שהחוקים ישתנו שוב ב-1994.

איירטון סנה
התמונה הזו בכלל מאדלייד שם שלדה מספר 006 שימשה כמכונית גיבוי. אבל התמונה הזו מראה את איירטון כמו שנזכור אותו תמיד

 

איירטון ידע שהמכונית הזו לא תחרותית. לא מול הוויליאמס FW15C עם מנוע הרנו. מול מכונית עם כ-80 כ”ס יותר וקבוצה שכבר מכירה היטב את כל השטיקים הטכנולוגיים למקלארן היה מעט מאוד סיכוי בשנה ההיא.

מצב הרוח היה ירוד, עד כדי שהיו טענות, שאיירטון סנה לא הסכים לחתום במקלארן לעונה שלמה והוא התחרה במהלך 1993, עם הסכם “ממרוץ למרוץ”. אותן טענות ספרו שכל מרוץ כזה שלשל לכיסו של איירטון מיליון דולרים.

 

למרות כל אלו סנה סיים את השנה הזו במקום השני ועם המכונית הספציפית הזו, שעומדת למכירה פומבית, השתתף בשמונה מרוצים, כשהוא מנצח כאמור, עם המכונית הזו ממש את המרוץ במונקו.

ל-MP4/8 יש עוד סיפור. היות והביצועים של מנוע הפורד לה היו מספקים מקלארן באו במגעים עם קרייזר (אז הבעלים של למבורגיני). נעשו מספר ניסיונות עם מנוע הפורמולה 1 של למבורגיני בשלדת MP4/8 שהותאמה למנוע ה-V12 האיטלקי.

.

איירטון סנה
סנה בוחן את המקלארן-למבורגיני. מנוע פיצוץ…

 

הניסיון היה מוצלח למדי כשאנשים ממקלארן טענו שעם מנוע הלמבורגיני הם יכלו לקחת את אליפות 1993 בקלות. בפועל המנוע הזה היה מאוד לא אמין, הראה נטייה לא בריאה להתפוצצות במהלך המבחנים ושיתוף הפעולה בין שתי החברות לא יצא לפועל.

אז כדגם, יש למקלארן MP4/8 הרבה סיפורים מעניינים למדי. המכונית הספציפית הזו, שלדה מספר 006, שירתה את גדול נהגי הפורמולה אחת בעונה המלאה האחרונה שלו וגם נתנה לו ניצחון שישי ברציפות במונאקו.

אה כן, זו גם המכונית שהפכה את מקלארן לקבוצת הפורמולה 1 המצליחה בהיסטוריה של ליגת המרוצים הבכירה, לוקחת את הבכורה מפרארי עצמה.

איירטון סנה
המכונית הזו, ממש זו, היא שעומדת למכירה פומבית

 

אפשר להגיד שזו לא ‘המקלארן הנכונה’ וזה גם די נכון. MP4/4 תלהיב יותר בלי ספק. וגם תגיע בלי כל העזרים האלקטרוניים המיותרים – אלו שסנה יצא נגדם בגלוי. מצד שני, זו המקלארן האחרונה בה הוא נהג וניצח. זה נותן לה משמעות ועומק אדירים.

לטעמי למכונית הזו, למשמעות הזו, אין מחיר. אבל במכירה הפומבית שבה היא תוצע, היא תקבל מחיר, כמו כל דבר בעולם הזה, ותעבור לשכון אצל אדם בר-מזל. כזה שיחזיק בביתו פיסת היסטוריה מוטורית מודרנית נחשקת.

 

מקלארן MP4/8

מספר מרוצים: 16

נצחונות: 5 (איירטון סנה)

אליפות היצרנים 1993: מקום שני

מנוע: פורד V8

נפח: 3,494 סמ”ק

הספק: 680 כ”ס

תיבה: חצי-אוטומטית, 6 היל’

מתלים: אקטיביים, עצמות עצה, בולמים אופקיים

מערכות עזר: בקרת משיכה (TAG)

משקל: 505 כ”ס

איירטון סנה מקלארן פורמולה 1
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד