אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה
ראשי » חדשות » למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

הלמבורגיני הכי חזקה שיש עורכת בכורה בשבוע הרכב מונטרי מול אותם יחידי סגולה שיוכלו להרשות אותה לעצמם

אופיר דואק 19/08/2025 צלם: יצרן

בשני העשורים האחרונים פיתח למבורגיני מסורת של דגמים חד פעמים בייצור מוגבל, עם תוספת כוח ועיצוב ראוותני על בסיס דגמים קיימים. כך באו לעולם שמות כמו רוונטון, ססטו אלמנטו, וננו, סנטנאריו וסיאן. כולן מדהימות לתקופתן ונחשקות אפילו עוד יותר כיום. אחרי ששיחררה טיזרים לפני מספר שבועות, מציגה למבורגיני את הבת החדשה בשושלת. קוראים לה פנומנו (Fenomeno), והיא נחשפת רשמית בשבוע הרכב היוקרתי במונטריי, שם קל יהיה ללמבורגיני למצוא לקוחות עבור 29 היחידות אותן היא מתכוונת לייצר.

שלא במפתיע, וכמקובל בסדרת הדגמים החד פעמיים של למבורגיני גם העיצוב של הפנומנו אגרסיבי ומוחצן יותר מזה של הריבולטו, עם הדגשה של אלמנטים בצורת משושה, כמו פתח הפליטה העצום בזנב, אבל לא רק. שפע של כונסי אוויר מוגדלים מכל עבר, כנפונים וחצאיות אווירודינמיות מסיבי פחמן שאמורים לשפר את כוח ההצמדה, ועל הדרך לאפשר זרימת אוויר מוגדלת ב-30% לטובת קירור יחידת ההנעה. זאתי יחידת ההנעה היברידית-נטענת המשלבת את מנוע ה-V12 האייקוני של למבורגיני בנפח 6.5 ליטרים. עדין אטמוספרי ובשידוך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי העברה.

מספר שינויים מאפשרים ל-V12 הזה להניב בתצורתו החדשה 835 כ”ס ב-9,250 סל”ד – תוספת של 10 כ”ס ביחס למנוע של הרבולטו – מה שהופך אותו ל-V12 הסדרתי החזק ביותר של למבורגיני אי פעם. מערך שלושת המנועים החשמליים (אחד בצמוד למנוע ה-V12 ושניים מלפנים) מפיק עתה הספק משולב משודרג של 245 כ”ס. התוצאה היא 1,080 כ”ס ו-73.9 קג”מ שהופכים את הפנומנו ללמבורגיני הסדרתית החזקה ביותר אי פעם – אם אפשר להגדיר ייצור של 29 יחידות בעבודת יד “יצור סדרתי”.

למבורגיני פנומנו
גרסאות מיוחדות כאלו הן דרך מצוינת לנפח את קופת החברה מבלי להשקיע בפיתוח ארוך ויקר

 


למבורגיני לא הסתפקה רק בתוספת הכוח ליחידת ההנעה, וכדי לגבות את המערכת ההיברידית קיבלה הפנומנו סוללת 7 קוט”ש, כמעט כפולה בגודלה מזו של הרבולטו. אם כי הגדלת הסוללה נועדה יותר כדי לאפשר למערכת ההיברידית להעניק סיוע חשמלי לזמנים ארוכים יותר תחת עומס מאשר לאפשר עוד כמה קילומטרים של נסיעה חשמלית מלאה. מערך המתלים כולל בולמי זעזועים מתכווננים ידנית באופן מלא, כדי להתאים את מאפייני הפעולה השונים באופן מדויק בהתאם למסלול המרוצים עליו תאורטית יעלו בעלי הפנומנו. כדי להקל על הטכנאים בפיטס ישנם חישוקים מחושלים בקוטר 20 אינץ’ מלפנים ו-21 אינץ’ מאחור עם הברגה מרכזית, אבל ביננו הם בעיקר כי זה נראה טוב.

fenomeno-5fenomeno-5Preview
665219665219Preview
fenomeno-7fenomeno-7Preview
fenomeno-4fenomeno-4Preview
fenomeno-3fenomeno-3Preview
למבורגיני פנומנולמבורגיני פנומנו
גרסאות מיוחדות כאלו הן דרך מצוינת לנפח את קופת החברה מבלי להשקיע בפיתוח ארוך ויקר
Preview
fenomeno-1fenomeno-1Preview

 

מעבר לזה, יש עוד קצת מספרים. למבורגיני פנומנו מציגה יחס משקל/הספק קיצוני של 1.64 ק”ג לכ”ס והיא מסוגלת להאיץ ל-100 קמ”ש ב-2.4 שניות (מהירה בעשירית שניה מהרבולטו) כשכדי להגיע ל-200 קמ”ש נדרשות לה 6.7 שניות. המהירות המרבית היא למעלה מ-250 ק”ש. אם מישהו מודאג לגבי יכולת הבלימה, בלמים קרמיים בקוטר 420 מ”מ מלפנים -410 מ”מ מאחור במפרט מרוצים ישתלו את תוך 30 מטר בלבד את הפנומנו מ-100 קמ”ש לעמידה. וזה באמת מרשים, אבל בשורה התחתונה, מה שחשוב הוא שלמבורגיני פונומנו נראית פשוט טוב, במיוחד בצהוב.

למבורגיני למבורגיני פנומנו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד