אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה
ראשי » חדשות » למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

הלמבורגיני הכי חזקה שיש עורכת בכורה בשבוע הרכב מונטרי מול אותם יחידי סגולה שיוכלו להרשות אותה לעצמם

אופיר דואק 19/08/2025 צלם: יצרן

בשני העשורים האחרונים פיתח למבורגיני מסורת של דגמים חד פעמים בייצור מוגבל, עם תוספת כוח ועיצוב ראוותני על בסיס דגמים קיימים. כך באו לעולם שמות כמו רוונטון, ססטו אלמנטו, וננו, סנטנאריו וסיאן. כולן מדהימות לתקופתן ונחשקות אפילו עוד יותר כיום. אחרי ששיחררה טיזרים לפני מספר שבועות, מציגה למבורגיני את הבת החדשה בשושלת. קוראים לה פנומנו (Fenomeno), והיא נחשפת רשמית בשבוע הרכב היוקרתי במונטריי, שם קל יהיה ללמבורגיני למצוא לקוחות עבור 29 היחידות אותן היא מתכוונת לייצר.

שלא במפתיע, וכמקובל בסדרת הדגמים החד פעמיים של למבורגיני גם העיצוב של הפנומנו אגרסיבי ומוחצן יותר מזה של הריבולטו, עם הדגשה של אלמנטים בצורת משושה, כמו פתח הפליטה העצום בזנב, אבל לא רק. שפע של כונסי אוויר מוגדלים מכל עבר, כנפונים וחצאיות אווירודינמיות מסיבי פחמן שאמורים לשפר את כוח ההצמדה, ועל הדרך לאפשר זרימת אוויר מוגדלת ב-30% לטובת קירור יחידת ההנעה. זאתי יחידת ההנעה היברידית-נטענת המשלבת את מנוע ה-V12 האייקוני של למבורגיני בנפח 6.5 ליטרים. עדין אטמוספרי ובשידוך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי העברה.

מספר שינויים מאפשרים ל-V12 הזה להניב בתצורתו החדשה 835 כ”ס ב-9,250 סל”ד – תוספת של 10 כ”ס ביחס למנוע של הרבולטו – מה שהופך אותו ל-V12 הסדרתי החזק ביותר של למבורגיני אי פעם. מערך שלושת המנועים החשמליים (אחד בצמוד למנוע ה-V12 ושניים מלפנים) מפיק עתה הספק משולב משודרג של 245 כ”ס. התוצאה היא 1,080 כ”ס ו-73.9 קג”מ שהופכים את הפנומנו ללמבורגיני הסדרתית החזקה ביותר אי פעם – אם אפשר להגדיר ייצור של 29 יחידות בעבודת יד “יצור סדרתי”.

למבורגיני פנומנו
גרסאות מיוחדות כאלו הן דרך מצוינת לנפח את קופת החברה מבלי להשקיע בפיתוח ארוך ויקר

 


למבורגיני לא הסתפקה רק בתוספת הכוח ליחידת ההנעה, וכדי לגבות את המערכת ההיברידית קיבלה הפנומנו סוללת 7 קוט”ש, כמעט כפולה בגודלה מזו של הרבולטו. אם כי הגדלת הסוללה נועדה יותר כדי לאפשר למערכת ההיברידית להעניק סיוע חשמלי לזמנים ארוכים יותר תחת עומס מאשר לאפשר עוד כמה קילומטרים של נסיעה חשמלית מלאה. מערך המתלים כולל בולמי זעזועים מתכווננים ידנית באופן מלא, כדי להתאים את מאפייני הפעולה השונים באופן מדויק בהתאם למסלול המרוצים עליו תאורטית יעלו בעלי הפנומנו. כדי להקל על הטכנאים בפיטס ישנם חישוקים מחושלים בקוטר 20 אינץ’ מלפנים ו-21 אינץ’ מאחור עם הברגה מרכזית, אבל ביננו הם בעיקר כי זה נראה טוב.

fenomeno-5fenomeno-5Preview
665219665219Preview
fenomeno-7fenomeno-7Preview
fenomeno-4fenomeno-4Preview
fenomeno-3fenomeno-3Preview
למבורגיני פנומנולמבורגיני פנומנו
גרסאות מיוחדות כאלו הן דרך מצוינת לנפח את קופת החברה מבלי להשקיע בפיתוח ארוך ויקר
Preview
fenomeno-1fenomeno-1Preview

 

מעבר לזה, יש עוד קצת מספרים. למבורגיני פנומנו מציגה יחס משקל/הספק קיצוני של 1.64 ק”ג לכ”ס והיא מסוגלת להאיץ ל-100 קמ”ש ב-2.4 שניות (מהירה בעשירית שניה מהרבולטו) כשכדי להגיע ל-200 קמ”ש נדרשות לה 6.7 שניות. המהירות המרבית היא למעלה מ-250 ק”ש. אם מישהו מודאג לגבי יכולת הבלימה, בלמים קרמיים בקוטר 420 מ”מ מלפנים -410 מ”מ מאחור במפרט מרוצים ישתלו את תוך 30 מטר בלבד את הפנומנו מ-100 קמ”ש לעמידה. וזה באמת מרשים, אבל בשורה התחתונה, מה שחשוב הוא שלמבורגיני פונומנו נראית פשוט טוב, במיוחד בצהוב.

למבורגיני למבורגיני פנומנו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד