אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
למבורגיני טמראריו: היורשת ההיברידית של ההורקאן עם 920 כ”ס
ראשי » חדשות » למבורגיני טמראריו: היורשת ההיברידית של ההורקאן עם 920 כ”ס
למבורגיני טמראריו

למבורגיני טמראריו: היורשת ההיברידית של ההורקאן עם 920 כ”ס

למבורגיני חושפת את האחות הקטנה של הריבולטו, גם היא עם מערכת הנעה היברידית נטענת אך עם מנוע V8 כפול מגדשים שיכול להגיע ל-10,000 סל"ד

אופיר דואק 18/08/2024 צלם: יצרן

כמו לא מעט יצרניות של מכוניות ספורט גם למבורגיני מנסה להתאים את עצמה למציאות הנוכחית, כזו שדורשת הפחתת מזהמים כדי לעמדו בתקנות, אבל עדין לשמור על ה-DNA המוכר של החברה. וה-DNA הזה כמו בכל מכונית ספורט איטלקית שמכבדת את עצמה הוא במנוע תאב סל”ד בעל נוכחות ווקאלית מרשימה. בניגוד לפרארי שכבר עובדת על המכונית החשמלית הראשונה שלה, למבורגיני עדין שומרת על מנועי הבעירה הפנימית, אבל עם עזרה של מנוע חשמלי כדי לעמוד בתקנות המחמירות.

הריבולטו שהוצגה לפני כשנה וחצי התוותה את הכיוון של למבורגיני אל עבר עידן של הנעה היברידית, ובסוף השבוע האחרון חשפה למבורגיני בפתיחת שבוע הרכב במונטרי קליפורניה (כמה מתבקש) את דגם הכניסה החדש שלה שמונע גם הוא על ידי יחידת הנעה היברידית. הדגם החדש המחליף את ההורקאן נושא את השם טמראריו (Temerario) שכמיטב המסורת נלקח מעולם מלחמות השוורים, ובמקרה זה היה שמו של שור מפורסם משנת 1875 כמשמעות השם היא גם פוחז בספרדי ונועז באיטלקית – תלוי בהעדפותכם.

לפחות עיצובית, בלמבורגיני לא היו פוחזים והימרו על קו נועז. למבורגיני טמראריו נראית בדיוק כמו שאתם מצפים מלמבורגיני להיראות. צללית נמוכה, קווים זוויתיים עם דגש על אלמנטים בצורת משושה הבאים לידי ביטוי בין היתר בתאורת היום הקדמית והפנסים האחוריים, כמו גם בפתחי מיכל הדלק והטעינה ובמסגרת בה שוכנים פתחי הפליטה. מבחינת המידות טמראריו צמחה משמעותית ביחס להורקאן כשהיא ארוכה ממנה ב-25 ס”מ, כשמתוכם 3 ס”מ נוספו לבסיס הגלגלים שאורכו הוא 265 ס”מ. הרוחב צמח ב-7 ס”מ ועומד על 2 מטרים בדיוק. זה אומר שטמראריו כבר גדולה יותר מהמורצ’ילאגו.


 

יחידת ההנעה ההיברידית של למבורגיני טמראריו מתבססת על מנוע V8 חדש אשר נחשף לראשונה לפני מספר שבועות. מדובר במנוע בנפח 4.0 ליטרים המצויד בשני מגדשי טורבו, אבל כאן נגמר הדמיון בהשוואה למנוע ה-V8 של האורוס שמקורו באאודי. למנוע החדש מהלך בוכנה קצר יותר של 78.5 מ”מ עם קדח בוכנה של 90 מ”מ יחד עם גל ארכובה בתצורה שטוחה של 180 מעלות, שבה צמד הצילינדרים החיצוניים בכל צלע בבלוק המנוע עולים בזמן שאלו הפנימיים יורדים. צמד מגדשי הטורבו ומערכת היניקה ממוקמים בין צלעות בלוק המנוע במה שמכונה “V חם” עם כניסת יניקה משותפת לשני המגדשים.

התוצאה הסופית היא 800 כ”ס המתקבלים בין 9,000 ל-9,750 סל”ד כשמנתק ההצתה ממוקם ב-10,000 סל”ד סטרטוספריים. אל מנוע הבנזין מצטרפים שלושה מנועים חשמליים בהספק של 147 כ”ס כל אחד. מנוע אחד יושב בצמוד לתיבת ההילוכים כפולת המצמדים ועוזר להניע את הגלגלים האחוריים. צמד המנועים הנוסף מותקן על הסרן הקדמי ומניע כל גלגל בנפרד, כאשר מערכת הניהול מאפשרת למעשה לייצר חלוקת כוח וקטורית משתנה בהתאם לתנאי הנהיגה ומצב הנהיגה הנבחר.

ההספק המשולב של יחידת ההנעה המורכבת הזו עומד על 920 כ”ס, רק 80 כ”ס פחות מיחידת ההנעה ההיברידית של הריבולטו. המנועים החשמליים ניזונים מסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 3.8 קוט”ש הנטענת באמצעות מנוע הבנזין, רגנרציה של אנרגיית הבלימה או באפשרות טעינה משקע בייתי בקצב איטי של עד 7 קילוואט. בכל מקרה, הטווח החשמלי אמור להיות זעום למדי. הבדל הכוח הקטן בהשוואה לריבולטו בא לידי ביטוי גם בנתוני הביצועים. טמראריו מאיצה ל-100 קמ”ש ב-2.7 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 343 קמ”ש, בזמן שהריבולטו זריזה ב-0.2 שניה ממנה במיאוץ הקלאסי ומהירות המרבית עומדת על קצת יותר מ-350 קמ”ש.

מערכת ההנעה המורכבת גובה מחיר במשקל המכונית. למרות שלדה וגוף העושים מאלומיניום עומד משקלה היבש של למבורגיני טמראריו על 1,690 ק”ג, כ-150 ק”ג יותר מאשר ההורקאן כפולת ההנעה עם מנוע V10. וזה לא מעט עבור מכונית על, למרות שימוש בבלמי קרבון-קרמיים כסטנדרט. הבלמים אגב בקוטר 410 מ”מ מלפנים ו-390 מ”מ מאחור עם קאליפרים רדיאלים בעלי 10 ו-4 בוכנות בהתאמה. מי שמודאג ממשקלה של למבורגיני טמראריו יוכל לצייד אותה בחבילה “אלגריטה” הכוללת מכסה מנוע, חצאיות צד, דיפיוזר אחורי וחישוקים מסיבי פחמן אליהם מצטרפת מערכת פליטה מטיטניום. תא הנוסעים משלב פאנלי דלתות פנימיים מסיבי פחמן, מושבים קלים יותר, חלונות צד מפוליקרבונט ופחות חומרי בידוד, כאשר התוצאה הסופית היא חיסכון של כמה עשרות קילוגרמים חיוניים.

Lamborghini Temerario 09Lamborghini Temerario 09Preview
Lamborghini Temerario 10Lamborghini Temerario 10Preview
Lamborghini Temerario 04Lamborghini Temerario 04Preview
Lamborghini Temerario 12Lamborghini Temerario 12Preview
Lamborghini Temerario 07Lamborghini Temerario 07Preview
Lamborghini Temerario 11Lamborghini Temerario 11Preview
Lamborghini Temerario 05Lamborghini Temerario 05Preview
Lamborghini Temerario 02Lamborghini Temerario 02Preview
Lamborghini Temerario 01Lamborghini Temerario 01Preview
Lamborghini Temerario 26Lamborghini Temerario 26Preview
Lamborghini Temerario 30Lamborghini Temerario 30Preview
Lamborghini Temerario 03Lamborghini Temerario 03Preview
Lamborghini Temerario 06Lamborghini Temerario 06Preview
Lamborghini Temerario 08Lamborghini Temerario 08Preview
Lamborghini Temerario 13Lamborghini Temerario 13Preview
Lamborghini Temerario 14Lamborghini Temerario 14Preview
Lamborghini Temerario 15Lamborghini Temerario 15Preview
Lamborghini Temerario 16Lamborghini Temerario 16Preview
Lamborghini Temerario 17Lamborghini Temerario 17Preview
Lamborghini Temerario 18Lamborghini Temerario 18Preview
Lamborghini Temerario 19Lamborghini Temerario 19Preview
Lamborghini Temerario 20Lamborghini Temerario 20Preview
Lamborghini Temerario 21Lamborghini Temerario 21Preview
Lamborghini Temerario 22Lamborghini Temerario 22Preview
Lamborghini Temerario 23Lamborghini Temerario 23Preview
Lamborghini Temerario 24Lamborghini Temerario 24Preview
Lamborghini Temerario 25Lamborghini Temerario 25Preview
למבורגיני טמראריולמבורגיני טמראריוPreview
Lamborghini Temerario 28Lamborghini Temerario 28Preview
Lamborghini Temerario 29Lamborghini Temerario 29Preview

טמראריו למבורגיני למבורגיני טמראריו למבורגיני טמראריו אלגריטה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד