אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
למבורגיני הורקאן STJ: מהדורת פרידה מה-V10
ראשי » חדשות » למבורגיני הורקאן STJ: מהדורת פרידה מה-V10
למבורגיני הורקאן

למבורגיני הורקאן STJ: מהדורת פרידה מה-V10

גם למבורגיני הורקאן מתקרבת לסוף חיה, וגם היא זוכה למהדורת פרידה מסוגננת וממוספרת בייצור מוגבל שתהיה גם האחרונה בשושלת ה-V10

אופיר דואק 15/04/2024 צלם: יצרן

שנת 2024 היא שנה לא קלה שבה מכוניות ספורטיביות רבות מגיעות לסוף דרכן. הן מפאת גילן, הן מפאת הקושי וחוסר ההצדקה להתאימן לתקנות הזיהום המחמירות ובמקרים מסוימים גם מכל הסיבות גם יחד. לפני מספר שבועות התגלגלה מפס הייצור אאודי R8 האחרונה בהחלט, ובקרוב צפויה להצטרף אליה לדפי ההיסטוריה אחותה מסנטאגתה למבורגיני הורקאן. ההורקאן הוצגה אי שם בשנת 2014 מה שאומר שזמנה בהחלט הגיע, והיא אמורה להיות מיוצרת עד סוף השנה. בניגוד ל-R8, כן צפויה לה מחליפה, אלא שהיא לא תעשה שימוש במנוע ה-V10 הייחודי שמשמש את למבורגיני עוד מימי קודמתה הגאיירדו.

הפסקת הייצור של דגמים, בטח כאלו נחשקים כמו למבורגיני הורקאן, היא סיבה מיוצגת להצגת מהדורות מיוחדות. למבורגיני לא מפספסת את ההזדמנות וחושפת בימים אלו מהדורה שכזו הנושאת את השם הורקאן STJ. למבורגיני הורקאן STJ מתבססת על הורקאן STO, קיצור של Super Trofeo Omologata, גרסה קיצונית של ההורקאן שהוצגה בשנת 2020 כסדרת הומולוגציה לדגמי ההורקאן המתחרים בקטגוריית ה-GT3.

המהדורה המיוחדת של ההורקאן בת ה-10 מצטרפת להיצע הנוכחי המצומצם של הדגם הכולל את גרסאות ה-EVO במרכב קופה וספיידר, ואת הורקאו סטראטו שהוצגה בשנה שעברה כגרסה בעלת מראה ויכולות שטח מסוימות.


ההתבססות על מפרט ה-STO כוללת שלל תוספות ושיפורים אווירודינמיים, לצד כונס אוויר עילי למנוע. ה-STJ מתאפיינת גם בשני כנפוני צד מסיבי פחמן לפני בתי הגלגלים האחוריים, כאשר בנוסף ישנה בכנף אחורית ייחודית גדולה יותר עם זווית תקיפה גבוהה ב-3 מעלות המאפשרת להגדיל ב-10% את כוח ההצמדה. הבולמים האדפטיביים של ההורקאן הרגילה הוחלפו בבולמי זעזועים מתכווננים באופן מלא במפרט מרוצים, אליהם מצטרפים קפיצים חדשים וקשיחים יותר ונמוכים יותר, אם כי בלמבורגיני לא מנדבים מידע בכמה הונמכה ה-STJ. את החבילה הקרבית משלימים חישוקי 20 אינץ’ חדשים וקלים יותר עם צמיגי ברידג’סטון פוטנזה Race.

יחידת ההנעה של הורקאן STJ נותרה זהה לזו של דגמי ה-Evo, במפרט המחלץ ממנוע ה-V10 הספק של 640 כ”ס ב-8,000 סל”ד ומומנט של 57.7 קג”מ. הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת ההילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה, כאשר נתוני הביצועים רשמים לא נמסרו אך הם צפויים להיות דומים לאלו של הורקאן Evo  – באזור ה-3.2 שניות בתאוצה ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית באזור של 325 קמ”ש.

המהדורה המיוחדת של למבורגגיני הורקאן תוצע בשתי סכמות צביעה לבחירה, עם צבע גוף אפור או כחול בשילוב גג שחור ופסי קישוט בצבעי לבן-אדום. כל סכמת צביעה תיוצר ב-10 יחידות בלבד ותהיה כמובן ממוספרת, על גבי לוחית מסיבי פחמן בתא הנוסעים.

V10 הורקאן למבורגיני למבורגיני הורקאן למבורגיני הורקאן STJ מנוע V10
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד