אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
למבורגיני בדרך ללה מאן
ראשי » חדשות » למבורגיני בדרך ללה מאן
למבורגיני SC63

למבורגיני בדרך ללה מאן

למבורגיני מציגה בפסטיבל גודווד אבטיפוס למכונית מרוץ חדשה עם הנעה היברידית שתיקח חלק באליפות מרוצי הסיבולת בשנה הבאה, כולל במרוץ 24 השעות האגדי בלה מאן

אופיר דואק 13/07/2023 צלם: למבורגיני

למבורגיני רוצה גם תהילה בלה מאן. אחרי שבמשך שנים בנתה היריבה המושבעת ממראנלו את תהילת המרוצים שלה גם במרוץ 24 השעות המפורסם, ואף חזרה להשתתף ולנצח בו השנה, גם בלמבורגיני רוצים לקטוף הצלחה במרוץ הסיבולת המפורסם בעולם. למבורגיני אמנם לקחה חלק במרוץ הלה מאן ובמרוצי סיבולת בעבר, אך היא עשתה זאת עם הדיאבלו בקטגוריות ה-GT השונות ולא בקטגוריה הבכירה של אבות הטיפוס.

ההחלטה על ההשתתפות בלה מאן התקבלה לפני מספר שנים, וכעת בפסטיבל המהירות בגודווד חושפת למבורגיני את SC63  – אב הטיפוס איתו תתחרה למבורגיני במירוץ 24 השעות של לה מאן כבר בשנה הבאה בקטגוריית היפרקאר הבכירה. אם אתם שואלים מה פשר השם SC63 אז נספר שזהו קיצור של Squadra Corse שהוא שהכינוי של חטיבת המרוצים של למבורגיני שחוגגת השנה 60 שנה להיווסדה.

למבורגיני SC63 מעוצבת באופן די מקובל לקטגוריה, כאשר הנהג ממוקם במרכב המכונית תחת חופה מעוגלת בעלת שמשה פנורמת הנמתחת מהחרטום המחודד ומסתיימת באחורי המכונית, כאשר מעליה מזדקר סנפיר גבוה ודק החובר לכנף האחורית לטובת האווירודינמיות. הסממנים המייחדים את SC63 הם יחידות תאורת LED דקות וזוויתיות בהשראת הריבולטו וצביעה בגווני ירוק זרחני עז ושחור, המזוהים עם דגמי המרוצים של למבורגיני בשנים האחרונות.


עבור ה-SC63 פיתחה למבורגיני יחידת הנעה היברידית חדשה. אמנם קטגוריית “היפרקאר” מאפשרת עדין שימוש גם במנוע בעירה פנימית בלבד, אבל המשתתפים בה עברו בשנים האחרונות באופן כמעט גורף לשימוש ביחידות הנעה היברידיות שהן בעלות יתרון בזמינות הכוח, בתאוצות ובצריכת הדלק, מה גם שבלאו הכי רף ההספק הקטגוריה עומד על 671 כ”ס.

יחידת ההנעה מורכבת ממנוע V8 החדש בנפח 3.8 ליטר המצויד בשני מגדשי טורבו הממוקמים מחוץ לצלעות ה-V של בלוק המנוע  כדי לשפר את יכולת הקירור ולהוריד את מרכז הכובד. יחד עם מנוע חשמלי מוגבל ההספק המשולב למקסימום המותר בקטגוריה, כאשר מפרט תיבת ההילוכים, מחשב ניהול הבקרה ההבירידית מבוססים על מכלולים סדרתיים כדי להוזיל עלויות. כיוון שללמבורגיני יש רק מכונית אחת בעלת הנעה היברידית אז לא קשה לנחש מהיכן הגיעו המכלולים (הריבולטו החדשה כמובן). יחידת ההנעה שוכנת בתוך שלדת מונוקוק מסיבי פחמן וחומרים מרוכבים שאמור להביא את המכונית למשקל יעד מרבי של 1,030 ק”ג המותרים בקטגוריה.

SC63 11SC63 11Preview
SC63 09SC63 09Preview
SC63 10SC63 10Preview
SC63 04SC63 04Preview
SC63 05SC63 05Preview
SC63 06SC63 06Preview
SC63 07SC63 07Preview
SC63 08SC63 08Preview
SC63 01SC63 01Preview
למבורגיני SC63למבורגיני SC63Preview
SC63 03SC63 03Preview

למבורגיני תייצר שתי יחידות של ה-SC63. אחת מהן תתמודד בקטגוריית ה”היפרקאר” באליפות מרוצי הסיבולת של ה-FIM בעונת 2024, ואילו השניה תיקח חלק בקטגוריית ה-GTP באליפות ה-IMSA הכוללת בין היתר אירועים כמו מרוץ 24 השעות של דייטונה ו-12 השעות של סברינג. בחברה מצפים לקצור הישגים כבר בשנה הראושנה אך גם אם לא, ההשתתפות בוודאי תעזור לללמבורגיני לצבור ידע בפיתוח מערכות הנעה היברידיות שצפויות לשרת בשנים הקרובות דגמים נוספים של למבורגיני, ובפרט את מחליפת ההורקאן.

24 השעות של לה מאן למבורגיני למבורגיני SC63 מרוצי סיבולת פסטיבל גודווד
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד