אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
למבורגיני בדרך ללה מאן
ראשי » חדשות » למבורגיני בדרך ללה מאן
למבורגיני SC63

למבורגיני בדרך ללה מאן

למבורגיני מציגה בפסטיבל גודווד אבטיפוס למכונית מרוץ חדשה עם הנעה היברידית שתיקח חלק באליפות מרוצי הסיבולת בשנה הבאה, כולל במרוץ 24 השעות האגדי בלה מאן

אופיר דואק 13/07/2023 צלם: למבורגיני

למבורגיני רוצה גם תהילה בלה מאן. אחרי שבמשך שנים בנתה היריבה המושבעת ממראנלו את תהילת המרוצים שלה גם במרוץ 24 השעות המפורסם, ואף חזרה להשתתף ולנצח בו השנה, גם בלמבורגיני רוצים לקטוף הצלחה במרוץ הסיבולת המפורסם בעולם. למבורגיני אמנם לקחה חלק במרוץ הלה מאן ובמרוצי סיבולת בעבר, אך היא עשתה זאת עם הדיאבלו בקטגוריות ה-GT השונות ולא בקטגוריה הבכירה של אבות הטיפוס.

ההחלטה על ההשתתפות בלה מאן התקבלה לפני מספר שנים, וכעת בפסטיבל המהירות בגודווד חושפת למבורגיני את SC63  – אב הטיפוס איתו תתחרה למבורגיני במירוץ 24 השעות של לה מאן כבר בשנה הבאה בקטגוריית היפרקאר הבכירה. אם אתם שואלים מה פשר השם SC63 אז נספר שזהו קיצור של Squadra Corse שהוא שהכינוי של חטיבת המרוצים של למבורגיני שחוגגת השנה 60 שנה להיווסדה.

למבורגיני SC63 מעוצבת באופן די מקובל לקטגוריה, כאשר הנהג ממוקם במרכב המכונית תחת חופה מעוגלת בעלת שמשה פנורמת הנמתחת מהחרטום המחודד ומסתיימת באחורי המכונית, כאשר מעליה מזדקר סנפיר גבוה ודק החובר לכנף האחורית לטובת האווירודינמיות. הסממנים המייחדים את SC63 הם יחידות תאורת LED דקות וזוויתיות בהשראת הריבולטו וצביעה בגווני ירוק זרחני עז ושחור, המזוהים עם דגמי המרוצים של למבורגיני בשנים האחרונות.


עבור ה-SC63 פיתחה למבורגיני יחידת הנעה היברידית חדשה. אמנם קטגוריית “היפרקאר” מאפשרת עדין שימוש גם במנוע בעירה פנימית בלבד, אבל המשתתפים בה עברו בשנים האחרונות באופן כמעט גורף לשימוש ביחידות הנעה היברידיות שהן בעלות יתרון בזמינות הכוח, בתאוצות ובצריכת הדלק, מה גם שבלאו הכי רף ההספק הקטגוריה עומד על 671 כ”ס.

יחידת ההנעה מורכבת ממנוע V8 החדש בנפח 3.8 ליטר המצויד בשני מגדשי טורבו הממוקמים מחוץ לצלעות ה-V של בלוק המנוע  כדי לשפר את יכולת הקירור ולהוריד את מרכז הכובד. יחד עם מנוע חשמלי מוגבל ההספק המשולב למקסימום המותר בקטגוריה, כאשר מפרט תיבת ההילוכים, מחשב ניהול הבקרה ההבירידית מבוססים על מכלולים סדרתיים כדי להוזיל עלויות. כיוון שללמבורגיני יש רק מכונית אחת בעלת הנעה היברידית אז לא קשה לנחש מהיכן הגיעו המכלולים (הריבולטו החדשה כמובן). יחידת ההנעה שוכנת בתוך שלדת מונוקוק מסיבי פחמן וחומרים מרוכבים שאמור להביא את המכונית למשקל יעד מרבי של 1,030 ק”ג המותרים בקטגוריה.

SC63 11SC63 11Preview
SC63 09SC63 09Preview
SC63 10SC63 10Preview
SC63 04SC63 04Preview
SC63 05SC63 05Preview
SC63 06SC63 06Preview
SC63 07SC63 07Preview
SC63 08SC63 08Preview
SC63 01SC63 01Preview
למבורגיני SC63למבורגיני SC63Preview
SC63 03SC63 03Preview

למבורגיני תייצר שתי יחידות של ה-SC63. אחת מהן תתמודד בקטגוריית ה”היפרקאר” באליפות מרוצי הסיבולת של ה-FIM בעונת 2024, ואילו השניה תיקח חלק בקטגוריית ה-GTP באליפות ה-IMSA הכוללת בין היתר אירועים כמו מרוץ 24 השעות של דייטונה ו-12 השעות של סברינג. בחברה מצפים לקצור הישגים כבר בשנה הראושנה אך גם אם לא, ההשתתפות בוודאי תעזור לללמבורגיני לצבור ידע בפיתוח מערכות הנעה היברידיות שצפויות לשרת בשנים הקרובות דגמים נוספים של למבורגיני, ובפרט את מחליפת ההורקאן.

24 השעות של לה מאן למבורגיני למבורגיני SC63 מרוצי סיבולת פסטיבל גודווד
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד