אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
למבורגיני אוונטדור SVJ: הרף החדש
ראשי » חדשות » למבורגיני אוונטדור SVJ: הרף החדש
למבורגיני אוונטדור SVJ: הרף החדש

למבורגיני אוונטדור SVJ: הרף החדש

למבוריגיני מציגה באופן רשמי את שיאנית הנורבורגרינג שלה במונטריי: הרבה כוח, הרבה תחכום, ייצור מצומצם

אריאל אלסיבוני 24/08/2018

למבורגיני אוונטדור SVJ מוצגת ברגעים אלו באופן רשמי לראשונה, אבל כולנו כבר מכירים אותה. היא דאגה לפרסם את עצמה בצורה מצוינת, עם הקפה בלתי נתפסת, מסביב לנורבורגרינג.

זה קרה לפני כחודשיים, למבורגיני אוונטדור SVJ הקיפה את הנורדשלייפה ב-6:44.97 דקות, מפרקת את השיא של כל פורשה, ראדיקל, וגם של הפרפורמנטה וה-SV הקודמת.

כעת אפשר להבין איך קבעה המכונית הזו את הזמן האמור, כשהחבר’ה מסנטה-אגתה, חושפים את החשיבה והמספרים מאחורי המכונה. ואם חשבת שזה סיפור של כוח, או מכאניקה מסורתית, תחשבו שוב. הסיפור כאן, בעיקרו, הוא אווירודינאמי.

למבורגיני אוונטדור SVJ: הרף החדש


 

כבר עם השיא של הפרפורמנטה, שם הציגה למבורגיני את חבילת האווירודינמיקה האקטיבית שלה (ALA), אפשר היה להבין את הפוטנציאל. לא סתם חצי עולם האשים את למבורגיני בזיוף השיא ההוא. למבורגיני אוונטדור SVJ מקבלת את הדור השני של ה-ALA ובאמצעותו היא משיגה דבר והיפוכו, גם התנגדות נמוכה יותר לאוויר וגם הצמדה משופרת.

למבורגיני אוונטדור SVJ: הרף החדש

 

המספרים מרשימים, למבורגיני טוענים שה-SVJ מציגה התנגדות מופחת באחוז בודד לעומת אוונטדור מהשורה. לעומת זאת היא מציגה גידול של 30 אחוזים בהצמדה על הציר הקדמי ועל זה האחורי. ואם חשבת שכל הסיפור כאן זה כנפיים מגודלות, אז למבורגיני מספרים ש-70 אחוזים מהשיפור מושג דווקא מתכנון נכון של זרימת האוויר דרך דיפיוזרים ותעלות בתחתית המרכב (זוכר אפקט קרקעי?)

למבורגיני אוונטדור SVJ: הרף החדש

 

כמובן שכל אלו, הכנפיים, הפתחים מלפנים ומאחור, יודעים להיפתח ולהסגר באופן אקטיבי. גם הפתחים המנתבים אוויר אל ספויילר האומגה  אדיר המימדים מאחור יודעים להיפתח ולהיסגר באופן א-סימטרי ומייצרים השפעה על יכולת הפניה במהירות גבוהה.

למבורגיני אוונטדור SVJ: הרף החדש

 

למבורגיני כמובן שיפרו כל חלק ופרט במכונית הזו, החל משימוש נרחב בחומרים קלים או בתכנון מחדש של חלקים מסויימים. יש כאן כיול חדש לבולמי הזעזועים האקטיביים (הם ומוטות הייצוב קשיחים יותר), להגה, חישוקים חדשים ועוד ועוד. כדאי לציין גם את הכיול מחדש לתיבה בעלת 7 ההילוכים, להנעה-הכפולה ולמערכות הבקרה וגם את ההיגוי האחורי.

למבורגיני אוונטדור SVJ: הרף החדש

 

לב ליבה של למבורגיני אוונטדור SVJ הוא המנוע. עם 770 כ”ס ב-8,500 סל”ד ו-73.2 קג”מ ב-6,750 סל”ד גבוהים זהו ה-V12 האטמוספרי החזק ביותר שנכנס ללמבורגיני בייצור סדרתי. עם עוצמה כזו, ערמות של טכנולוגיה ומשקל של 1,525 ק”ג, אפשר להתחיל לדמיין איך הדבר הזה זז (2.8 ש’, מעל 350 קמ”ש). אפשר גם לדמיין איזה צליל מטיס ה-V12 הזה דרך מערכת הפליטה החדשה והמשוחררת בדרך ל-8,500 סל”ד.

למבורגיני אוונטדור SVJ: הרף החדש

 

למבורגיני עומדים לייצר בדיוק 900 SVJ במחיר של 349,116 יורו, בדיוק. מי שזה לא מספיק אקסלוסיבי עבורו יוכל לקנות את גרסת ה-SVJ63 המציינת את הקמת החברה ב-1963. זו מצויידת בעוד חלקים מקרבון-פייבר (למי שחשב שזה לא אפשרי) ובקונפיגורציה ייחודית. המחיר? למבורגיני לא מספרים ואנחנו משוכנעים שיהיו 63 אנשים שייחתמו עם חיוך על הצ’ק.

SVJ אוונטדור למבורגיני
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד