אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ללקוחות נמאס מהמסכים ויונדאי תחזור להשתמש במתגים פיזיים
ראשי » חדשות » ללקוחות נמאס מהמסכים ויונדאי תחזור להשתמש במתגים פיזיים
יונדאי

ללקוחות נמאס מהמסכים ויונדאי תחזור להשתמש במתגים פיזיים

לקוחות יונדאי בארה"ב מתלוננים על הקושי בשימוש במסכי המגע ובכיר בחברה מאשר כי בעתיד תחזור החברה להשתמש במתגים לתפעול פעולות חיוניות

אופיר דואק 10/11/2024 צלם: יצרן

בעשור האחרון השתלטו מסכי הענק על תאי הנוסעים בעולם הרכב. יצרניות מתחרות בינהן למי יש מסך יותר גדול תוך שהן מרכזות כמעט את כל פונקציות התפעול, אפילו של כיוון פתחי המיזוג או הדלקת האורות, בממשק המגע שעל גבי המסך. המעבר למסכים חוסך בעלויות יצור, משדר מסר חדשני ועושה רושם באולם התצוגה. אלא שכמו שפירטנו לכם בהרחבה, בחיים האמיתיים העסק עובד הרבה פחות טוב.

בעקבות תלונות של הלקוחות, גם יצרניות הרכב מתחילות להפנים שהן הלכו צעד אחד רחוק מידי עם בהלת המסכים. בראיון שהעניק לאחרונה הא האקסו (Ha Hak Soo), סגן נשיא מחלקת העיצוב של יונדאי בארה”ב, הודה כי בקבוצות המיקוד שמקימה החברה מגיעות יותר ויותר תלונות מאנשים שמתעצבנים ומתוסכלים מהקושי שיוצר ממשק המגע בתפעול פעולות פשוטות בזמן נהיגה.

בראיון מודה האקסו כי התלונות שמגיעות מלקוחות של יונדאי בארה”ב מחייבות את החברה להתייחס אליהן ולמצוא פתרונות, כך שבדגמים עתידיים יחזרו ביונדאי לעשות שימוש במתגים פיזיים עבור פונקציות עיקריות. לדבריו הסתמכות על ממשק תפעול על גבי מסכי מגע יחזור להיות רלוונטי בתעשיה רק כאשר למכוניות יהיו יכולות אוטונומיות משופרות שיאפשרו לנהג להתמקד יותר בביצוע הפעולות על גבי המסכים.


זה המקום לציין שביקורת הלקוחות מגיע למרות שביונדאי ביצועו באופן מדוד יחסית את המעבר לתפעול מערכות הרכב על גבי על  מסכים. גם בדגמי האיוניק החשמליים המדגישים “טכנולוגיות” עדין אין את המעבר הגורף והמוחלט למסך המרכזי, כפי שראינו בטסלה וברוב יצרניות הרכב הסיניות. ההודאה של יונדאי בטעות וההצהרה על חזרה לשימוש במתגים פיזיים מצטרפת להצהרות דומות של פולקסווגן שכבר ביצעה “נסיגה לאחור” בחלק מדגמי הקבוצה עם חזרה לשימוש במתגים פיזיים וחוגות מרובות פונקציות (למשל בסקודה קודיאק החדש) עבור בקרת האקלים ומערכות נוספות במקום שימוש במשטחי מגע או במסך המגע עצמו.

גם ארגון Euro NCAP נתן את דעתו על תפעול מסכי המגע שמסיט את תשומת הלב והמבט של הנהג, ובעקבות כך מעלה את הסיכוי לתאונות. השנה הודיע הארגון כי בקרוב בכדי לזכות בציון מרבי של חמישה כוכבי בטיחות, יצטרכו היצרניות להשאיר מתגים פיזיים להפעלת פונקציות בסיסיות וחיוניות לתפעול השוטף של הרכב בזמן נהיגה.
עכשיו רק נותר לקוות שעוד יצרניות רכב יאמצו את המסקנות הללו, ו”אפקט טסלה” שגרר את התעשיה לקרב מסכים על חשבון הנדסת האנוש ובטיחות התפעול יגיע סוף סוף לקיצו.

הנדסת אנוש מסכי מגע מסכי מולטימדיה מתגים עיצוב תא נוסעים תא נוסעים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד