אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ללקוחות נמאס מהמסכים ויונדאי תחזור להשתמש במתגים פיזיים
ראשי » חדשות » ללקוחות נמאס מהמסכים ויונדאי תחזור להשתמש במתגים פיזיים
יונדאי

ללקוחות נמאס מהמסכים ויונדאי תחזור להשתמש במתגים פיזיים

לקוחות יונדאי בארה"ב מתלוננים על הקושי בשימוש במסכי המגע ובכיר בחברה מאשר כי בעתיד תחזור החברה להשתמש במתגים לתפעול פעולות חיוניות

אופיר דואק 10/11/2024 צלם: יצרן

בעשור האחרון השתלטו מסכי הענק על תאי הנוסעים בעולם הרכב. יצרניות מתחרות בינהן למי יש מסך יותר גדול תוך שהן מרכזות כמעט את כל פונקציות התפעול, אפילו של כיוון פתחי המיזוג או הדלקת האורות, בממשק המגע שעל גבי המסך. המעבר למסכים חוסך בעלויות יצור, משדר מסר חדשני ועושה רושם באולם התצוגה. אלא שכמו שפירטנו לכם בהרחבה, בחיים האמיתיים העסק עובד הרבה פחות טוב.

בעקבות תלונות של הלקוחות, גם יצרניות הרכב מתחילות להפנים שהן הלכו צעד אחד רחוק מידי עם בהלת המסכים. בראיון שהעניק לאחרונה הא האקסו (Ha Hak Soo), סגן נשיא מחלקת העיצוב של יונדאי בארה”ב, הודה כי בקבוצות המיקוד שמקימה החברה מגיעות יותר ויותר תלונות מאנשים שמתעצבנים ומתוסכלים מהקושי שיוצר ממשק המגע בתפעול פעולות פשוטות בזמן נהיגה.

בראיון מודה האקסו כי התלונות שמגיעות מלקוחות של יונדאי בארה”ב מחייבות את החברה להתייחס אליהן ולמצוא פתרונות, כך שבדגמים עתידיים יחזרו ביונדאי לעשות שימוש במתגים פיזיים עבור פונקציות עיקריות. לדבריו הסתמכות על ממשק תפעול על גבי מסכי מגע יחזור להיות רלוונטי בתעשיה רק כאשר למכוניות יהיו יכולות אוטונומיות משופרות שיאפשרו לנהג להתמקד יותר בביצוע הפעולות על גבי המסכים.


זה המקום לציין שביקורת הלקוחות מגיע למרות שביונדאי ביצועו באופן מדוד יחסית את המעבר לתפעול מערכות הרכב על גבי על  מסכים. גם בדגמי האיוניק החשמליים המדגישים “טכנולוגיות” עדין אין את המעבר הגורף והמוחלט למסך המרכזי, כפי שראינו בטסלה וברוב יצרניות הרכב הסיניות. ההודאה של יונדאי בטעות וההצהרה על חזרה לשימוש במתגים פיזיים מצטרפת להצהרות דומות של פולקסווגן שכבר ביצעה “נסיגה לאחור” בחלק מדגמי הקבוצה עם חזרה לשימוש במתגים פיזיים וחוגות מרובות פונקציות (למשל בסקודה קודיאק החדש) עבור בקרת האקלים ומערכות נוספות במקום שימוש במשטחי מגע או במסך המגע עצמו.

גם ארגון Euro NCAP נתן את דעתו על תפעול מסכי המגע שמסיט את תשומת הלב והמבט של הנהג, ובעקבות כך מעלה את הסיכוי לתאונות. השנה הודיע הארגון כי בקרוב בכדי לזכות בציון מרבי של חמישה כוכבי בטיחות, יצטרכו היצרניות להשאיר מתגים פיזיים להפעלת פונקציות בסיסיות וחיוניות לתפעול השוטף של הרכב בזמן נהיגה.
עכשיו רק נותר לקוות שעוד יצרניות רכב יאמצו את המסקנות הללו, ו”אפקט טסלה” שגרר את התעשיה לקרב מסכים על חשבון הנדסת האנוש ובטיחות התפעול יגיע סוף סוף לקיצו.

הנדסת אנוש מסכי מגע מסכי מולטימדיה מתגים עיצוב תא נוסעים תא נוסעים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד