אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה
ראשי » גריד » ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה
ליפמוטור B10

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

עם קצת עזרה מסטלנטיס, ליפמוטור B10 אמור להיות הבשורה החשמלית של היצרנית הסינית לסגמנט הקומפקטי הצפוף. יצאנו להתרשמות ראשונה רגע לפני שהיא מגיעה גם לישראל

יובל לוי 19/10/2025 צלם: יצרן

בעולם עמוס ביצרניות רכב סיניות, ליפמוטור מצליחה לבלוט כאחת מהשחקניות השאפתניות בענף. החברה הוקמה בשנת 2015, והיא שמה לעצמה למטרה לייצר רכבים בעלי הנעה חשמלית, טכנולוגיים ויחד עם זאת במחירים נגישים, כשהיא שומרת את מרבית תהליכי הפיתוח והייצור בתוך הבית. עם כניסתה לזירה הבינלאומית, שכללה גם הסכם שותפות אסטרטגי עם קבוצת סטלנטיס וייצור על אדמת אירופה, היא מסמנת כוונה ברורה להפוך משחקנית מקומית למותג גלובלי משמעותי. צפי לייצור של 600 אלף רכבים עד סוף השנה הנוכחית הוא עוד חיזוק לכך.

ליפמוטור בחרה בריביירה הצרפתית, על כבישיה המתפתלים, כבמה להשקה הבינלאומית של הדגם הגלובלי הראשון שלה, ה-B10 שצפוי להיות מיוצר גם בספרד. מדובר ברכב פנאי חשמלי בקטגוריית C-SUV, אותו החברה מייעדת בעיקר למשפחות צעירות. ישראל כידוע מהווה כר ניסוי ללא מעט יצרניות סיניות, וזו הסיבה שליפמוטור משווקת כבר בישראל את ה-C10 שהוא האח הגדול (ויש כמובן את ה-T03 הננסית שפרצה את הדרך עבור המותג). השוק שלנו יזכה לקבל את הרכב מהר יחסית לשאר העולם, כשבדומה ל-C10 התמחור צפוי להיות אטרקטיבי ביחס למתחרים, בטח בכל הקשור ליחס גודל/מחיר.

את המחיר הנגיש, שהוא חלק מהאסטרטגיה של ליפמוטור כאמור, משיגה החברה לטענתה בזכות העובדה שהיא מייצרת 60% מרכיבי המכונית בעצמה –  מה שמעניק לה שליטה טובה יותר על שרשרת האספקה, על האיכות הנדרשת ועל עלות המוצר הסופי. במקרה של ליפמוטור B10 אפשר לציין גם שהיא נבנתה על ארכיטקטורה חדשה, עם שימוש ביחידת בקרה מרכזית אחת המחוברת ל-22 יחידות קצה, עובדה שחוסכת בכ-65% מצמות החשמל ביחס לרכבים אחרים. דוגמה קטנה להתייעלות.



מבט ראשון
אבל בואו נגיע לעניין והוא ליפמוטור B10. הדגם אמור להשתלב כאמור בקטגוריית ה-C-SUV הפופולרית, ומבחינת מידות זה אומר אורך של 451.5 ס”מ, רוחב של 188.5 ס”מ וגובה של 165.5 ס”מ. בסיס הגלגלים נדיב ועומד על 273.5 ס”מ שמציבים אותו במרכז הסקאלה בקטגוריה. העיצוב החיצוני מאופק ונאה, ללא יומרות מיוחדות והוא מאופיין בקווים דינמיים וזורמים, המנסים לאזן בין מראה מודרני אך בלי התחכמויות כשהדמיון ל-C10 נוכח.

בהתאם למידות תא הנוסעים של ליפמוטור B10 מספק מרווח פנימי נדיב למדי ותחושת המרחב מועצמת על ידי גג פנורמי ענק בגודל 1.8 מ”ר, המגיע כסטנדרט. המושבים עטופים בעור סינתטי, וברמת הגימור הבכירה הם מחוממים, מאווררים, מתכווננים באופן חשמלי, ואף ניתן להשכיב אותם לחלוטין לטובת מנוחה או שינה במידת הצורך. ה-B10 מציע גם שימושיות טובה עם תא מטען אחורי בנפח 430 ליטר, ותא מטען קטן נוסף בחזית בנפח 25 ליטר.

במרכז הדשבורד הותקן מסך מגע בגודל 14.6 אינץ’ עם ממשק שבו וויתור כמעט מוחלט על מתגים פיזיים, כאשר מגוון פונקציות, וביניהן: כיוון המראות, התאורה, מצבי הנהיגה, השליטה בכיסוי גג השמש, ועוד, מבוצעות דרך מסך המולטימדיה. נחמד באולם התצוגה, אבל הרבה פחות בנהיגה. מערכת השמע כוללת 12 רמקולים, ומציעה קישוריות ל-Apple CarPlay ו-Android Auto (שיהיה זמין החל מדצמבר באמצעות עדכון תכנה מהאוויר). הקישוריות המלאה נתמכת גם באמצעות אפליקציה סלולרית המאפשרת פתיחה ונעילה, התנעה מרחוק, הפעלת מזגן מראש, ניטור מצב הסוללה, איתור הרכב ועוד. בקיצור, כל מה שדור המסכים אוהב והתרגל לקבל בדגמים חשמליים גדולים יותר.

יוצאים לדרך
ה-B10 מצויד במנוע חשמלי יחיד הממוקם מאחור, המספק 218 כ”ס ומומנט של 24.5 קג”מ. הביצועים מקובלים לקטגוריה, עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש תוך כ-8 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ”ש. ליפמוטור תציע את הדגם עם שני גדלי סוללה: 56.2 קוט”ש ו-67.1 קוט”ש, כאשר הגרסה שתשווק בישראל צפויה להיות הגרסה בעלת הסוללה הגדולה יותר, שלה טווח נסיעה מוצהר של 434 ק”מ על פי תקן WLTP. בתחום הטעינה, ה-B10 תומך בטעינת AC בהספק של 11 קילוואט, וטעינת DC מהירה בהספק של עד 168 קילוואט, המאפשרת למלא את הסוללה מ-30% ל-80% בפחות מ-20 דקות.

נציגי ליפמוטור התגאו לספר כי חלוקת המשקל של ה-B10 היא 50:50 ושכיול השלדה בוצע בשיתוף עם מהנדסי סטלנטיס. המשפט הזה הדהד לי בראש כאשר נהגתי ב-B10 בכבישים המפותלים שבאזור ניס. המכונית התנהגה באופן צפוי, בטוח ואפילו מהנה למדי, בערבון מוגבל וכמובן ביחס לרכבי פנאי חשמליים אחרים מהקטגוריה. כמקובל ברכב חשמלי, תגובת המצערת והתאוצה הייתה מיידית ולינארית, בעוד שהורדת הכוח הייתה טובה בזכות ההנעה האחורית. יחד עם זאת, רשמתי לי כי תנוחת הישיבה הצריכה הסתגלות מסוימת, בעיקר עקב טווח כיוון ההגה המצומצם ומיקום לוח המחוונים הדיגיטאלי, שהותקן בצמוד לגלגל ההגה.

בגזרת הבטיחות, הרכב מצויד ב-7 כריות אוויר ובמערך של 17 מערכות בטיחות המסייעות לנהג. נציין כי הדגם טרם נבחן במבחני EuroNCAP, אך החברה משוכנעת כי גם הוא, כמו ה-C10, יציג תוצאות טובות לכשיבחן. ה-B10 מציע גם עדכוני תוכנה מהאוויר (OTA) שישפרו בעתיד מערכות שונות כגון מערכות הבטיחות ואף יוסיפו תכונות נהיגה נוספות כגון נהיגה באמצעות דוושה אחת, אופציה שחסרה כרגע באופן תמוה.

רושם ראשוני
על הנייר ליפמוטור B10 מציג חבילה טובה למדי: C-SUV חשמלי עם מרווח פנימי נדיב, טכנולוגיה עדכנית, מערכות בטיחות מתקדמות ואבזור עשיר. כבונוס, הוא מקבל תמיכה וגיבוי מקבוצת סטלנטיס העולמית. מיכולתיו נוכל להתרשם לעומק כאשר ינחת בישראל בחודשים הקרובים. אך בינתיים, למרות שמדובר בטעימה קצרה, אנחנו כבר יכולים לאשרר שעם תג מחיר משוער של כ-160 אלף שקלים, ואולי אף פחות מכך, הוא יתמצב במיקום תחרותי בשוק הצפוף תוך שיקוף די נאמן להצהרת החברה: כלי תחבורה שאינו פולט מזהמים, המציע טכנולוגיה עדכנית ומוצע במחיר נגיש.

הכותב היה אורח של חברת סמלת בצרפת

ליפמוטור B10  – תעודת זהות
מנוע: חשמלי אחורי, הספק: 218 כ”ס, מומנט: 24.5 קג”מ, תמסורת: אוטומטית ישירה, בסיס גלגלים: 273.5 ס”מ, משקל: 1,845 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 8 שניות, מהירות מרבית: 170 קמ”ש, צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 17.3 קילוואט ל-100 ק”מ, מחיר משוער: 155-160 אלף שקלים

Leapmotor B10 EV 2025 05Leapmotor B10 EV 2025 05Preview
Leapmotor B10 EV 2025 08Leapmotor B10 EV 2025 08Preview
Leapmotor B10 EV 2025 09Leapmotor B10 EV 2025 09Preview
Leapmotor B10 EV 2025 10Leapmotor B10 EV 2025 10Preview
Leapmotor B10 EV 2025 11Leapmotor B10 EV 2025 11Preview
Leapmotor B10 EV 2025 12Leapmotor B10 EV 2025 12Preview
Leapmotor B10 EV 2025 13Leapmotor B10 EV 2025 13Preview
Leapmotor B10 EV 2025 01Leapmotor B10 EV 2025 01Preview
Leapmotor B10 EV 2025 02Leapmotor B10 EV 2025 02Preview
Leapmotor B10 EV 2025 03Leapmotor B10 EV 2025 03Preview
Leapmotor B10 EV 2025 04Leapmotor B10 EV 2025 04Preview
Leapmotor B10 EV 2025 06Leapmotor B10 EV 2025 06Preview
Leapmotor B10 EV 2025 07Leapmotor B10 EV 2025 07Preview

B10 ליפמוטור ליפמוטור B10 סטלנטיס קרוסאובר חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

תיור עם שיפור: ימאהה טרייסר 7 החדש בישראל

תיור עם שיפור: ימאהה טרייסר 7 החדש בישראל

באווירה נוסטלגית: ב.מ.וו M2 מקבלת מהדורת turbo

באווירה נוסטלגית: ב.מ.וו M2 מקבלת מהדורת turbo

בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף

בחזרה למסלול: ק.ט.מ 990 RC R נחשף

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד