אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הטורף החדש לדיונה: פורד חושפת את הראפטור לדאקאר
ראשי » חדשות » הטורף החדש לדיונה: פורד חושפת את הראפטור לדאקאר
פורד ראפטור

הטורף החדש לדיונה: פורד חושפת את הראפטור לדאקאר

חטיבת הספורט המוטורי של פורד מתכוננת ברצינות לראלי דקאר הקרוב כשהיא חושפת את הראפטור T1+ איתו הם מקווים לכבוש את הפודיום בקטגוריית האב-טיפוס

אופיר דואק 22/07/2024 צלם: יצרן

פורד מעלה הילוך בכוונות שלה להשיג ניצחון בראלי דקאר, כאשר כחצי שנה לפני הזינוק במדבריות סעודיה  לראלי דקאר 2025 היא חושפת את הראפטור T1+ החדש איתו היא מתכוונת לטרוף את הדיונות. הראפטור החדש נבנה במיוחד למשימה הזו על ידי קבוצת M ספורט שמריצה את פרוייקט הראלי-רייד של פורד בשיתוף חטיבת פורד פרפורמנס.

פורד כבר לקחה חלק בראלי דקאר השנה עם גרסת ראלי רייד על בסיס הריינג’ר הקודם, ולא ממש הצליחה להרשים כאשר הצוותים סיימו במקומות 26 ו-27 בקטגוריית האב-טיפוס למכוניות בעלות הנעה כפולה. זה לא כל כך נורא כי מלכתחילה הוגדרה השתתפות זו  כדי לצבור ניסיון לקראת הראלי של 2025 בו היא תתייצב בכוח מלא. עוד לפני ראלי דקאר אמור הראפטור T1+ לערוך את טבילת האש הראשונה שלו בראלי באחה הונגריה בחודש הבאה ולאחר מכן גם בראלי מרוקו.

גם צוות הנהגים אותו גייסה פורד מעיד על רצינות כוונותיה. כרגע הכריזו בפורד על שני צוותים כאשר במכונית הראשונה ינהג לא אחר מאשר אגדת הראלי קרלוס סיינז שזכה 4 פעמים במרוץ הדקאר, האחרונה בהן בשנה שעברה בקבוצת אאודי. במכונית השניה של פורד ינהג חואן “נאני” רומה, עוד שועל דקאר ותיק שזכה פעמים בראלי, פעם אחת על גבי אופנוע ב-2005 ובפעם השניה במכונית בשנת 2014. הנהגים בצוותים הנוספים יתפרסמו בחודשים הקרובים.

Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
פורד ראפטורפורד ראפטורPreview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview

למרות השימוש בשם ראפטור, אין לראפטור T1+ שום קשר לאחד מדגמי הראפטור המוכרים לנו כשהוא נושא את השם משיקולי קידום מכירות ותדמית בלבד. מדובר ברכב שראלי רייד ייעודי שנבנה מ-0 על בסיס שלדת צינורות עם מתלה עצמות עצה כפולות בכל פינה עם מהלך של 35 ס”מ. לכל מתלה מחוברת יחידת קויילובר משולב בולם וקפיץ ובולם זעזועים, שניהם בעלי מספר אפשרויות כיוונון, מתוצרת חברת FOX.


לטובת האמינות בחרו בפורד ללכת בראפטור T1+ על מנוע V8 קלאסי נטול הגדשה בנפח 5.0 שהגיע מהמוסטאנג, אך זכה לחיזוקים ושיפורים לטובת תפוקה ועמידות מוגברת בהם שימון בשיטת עוקה יבשה, מערכת קירור מחוזקת מערכת יניקה חדשה שתוכל לעמוד בתנאי המדבר הקיצוניים ומערכת פליטה ספורטיבית. המנוע משודך לתיבת הילוכים סינקוונסיאלית וההנעה היא כאמור כפולה.

חלקי הגוף של פורד ראפטור T1+ עשויים סיבי פחמן העוזרים לו להשיג משקל מינימום של 2,010 ק”ג. הוא מתגלגל על חישוקי 17 אינץ’ מאלומיניום וצמיגי שטח בקוטר 37 אינץ’ בדומה ל-F150 ראפטור R, אבל זה הקשר היחיד בין השניים. לראפטור T1+ מרווח גחון מינימלי של 40 ס”מ, רוחב של 230 ס”מ וזווית גישה של 70 מעלות. מערכת הבלימה מורכבת מדיסקים מאווררים בקוטר 355 מ”מ עם קאליפרים בעלי 6 בוכנות לכל גלגל.
לכאורה כל מה שצריך כדי להתחרות בדקאר, אך הדרך לניצחון צפויה להיות ארוכה, מפרכת ותדרוש התמדה שכן נדיר שכלי חדש זכה בראלי הקשוח כבר בשנתו הראשונה. מה שבטוח הוא שהראפטור הזה נראה Bad Ass.

דקאר פורד פורד ראפטור פורד ראפטור T1 ראלי דקאר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד