אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לחנית של קוניגסאג יש כ”ס לכל ק”ג
ראשי » חדשות » לחנית של קוניגסאג יש כ”ס לכל ק”ג
קוניגסאג סדאיר

לחנית של קוניגסאג יש כ”ס לכל ק”ג

קוניגסאג חושפת אתה גרסה האולטימטיבית והמהירה ביותר של הג'סקו החוקית לכביש הציבורי ועם יחס הספק/משקל של 1 ל-1

אופיר דואק 26/06/2025 צלם: יצרן

במשך שנים קוניגסאג יוצרת מכוניות על ברמה הקיצונית ביותר, שהכל פעם היא מעלה את הרף שאותו קבעה. הדרך של קוניגסאג היא לפתח מכונית על חזקה ומתקדמת ועם השנים להשביח אותי על ידי גרסאות משודרגות המיישמות שיפורים טכנולוגיים חדשים. זה בדיוק מה שעומד מאחורי הדגם החדש אותו חשפה החברה השבוע הנקרא Sadair’s Spear (החנית של סדאיר).

חתיכת שם לא שגרתי עבור מכונית שנראית בדיוק כמו שמכונית על קיצונית של קוניגסאג צריכה להיראות, עם על העזרים האווירודינמיים והירידה המרשימה לפרטים. אם אתם תוהים מהיכן הגיע השם הלא שגרתי? ובכן מדובר במחווה נוספת של כריסטיאן קוניגסאג מייסד החברה לאביו ג’סקו. Sadair Spear היה שמו של הסוס המרוצים האחרון עליו התחרה ג’סקו קוניגסאג לפני שפרש בשנת 1976. הסדאיר מגיעה כעת כמחווה ליום ההולדת ה-80 של קוניגסאג סניור.

הסדאיר היא למעשה הוריאציה השלישית שמציגה קוניגסאג על בסיס הג’סקו שמצטרפת לגרסת ה-Attack ממוקדת המסלול וזמני ההקפה וגרסת ה-Absolut המכוונת להשגת מהירות מרבית גבוהה ככל הניתן. ואיפה היא נמצאת על הסקאלה בין גרסאות הג’סקו שכולן חזקות ומהירות להפליא? אפשר להתייחס אליה כגרסה מחוזקת וספורטיבית יותר של הג’סקו הרגילה, אך כזו שעדין חוקית לכביש הציבורי ואפשר תאורטית להשתמש בה ביום-יום.


כיוון שבסופו של דבר היא מתבססת על הג’סקו, יחידת ההנעה של הסדאיר היא אותה יחידת הנעה מוכרת של קוניגסאג: מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 5.1 ליטר. המנוע זכה למערכת יניקה משופרת, תכנת ניהול ושינויים למערכת הקירור שהוסיפו עוד 20 כ”ס להספק המרבי העומד על 1,300 כ”ס. מנוע מתאים גם לתדלוק בדלק ביולוגי בשילוב אתנול (E85) איתו קופץ ההספק המרבי ל-1,625 כ”ס.

מהנדסי קוניגסאג התמקדו בסדאיר בהפחתת משקל, זאת גדי להשיג יחס משקל/הספק של 1 ל-1 כ”ס לק”ג (כשהמנוע מתודלק בדלק רגיל) לשם כך למשל 2.6 ק”ג נחסכו על ידי הסרת חומרי בידוד אקוסטי מתא הנוסעים, 1.3 ק”ג הודות לשימוש נרחב בסיבי פחמן בתא הנוסעים ותרומה נוספת של הפחתת נשקל ניתן לזקוף לשימוש בחישוקים חדשים מביסי פחמן. התוצאה הסופית היא 35 ק”ג שהושלו ביחס לג’סקו הרגילה שמשקלה היבש הוא 1,320 ק”ג. בקוניגסאג טוענים שהסדאיר הצליחה לשפר את זמן ההקפה שקבעה ג’סקו Atack במסלול Gotland Ring ב-1.1 שניה.

עוד רכיבים שניתן למצוא בסדאיר הם כנף האחורית אקטיבית חדשה ,גודלה ויעילה יותר בייצור כוח הצמדה, מערכת מתלים בכיול אישי לפי בחירת הלקוח,  בלמים קרמיים כסטנדרט, צמיגים רחבים יותר ואופציה לחגורות בטיחות בעלות 6 נקודות עיגון המתאימות גם לשימוש במסלול.
למרות כל זאת, תצטרכו להסתפק רק בג’סקו הרגילה, שכן בקוניגסאג התכוונו לייצר רק 30 יחידות של הסדאיר, כשכולן נמכרו מראש עוד לפני החשיפה הראשונית של המכונית ללקוחות מובחרים שזכו לראות אותה לראשונה. מחירה לא פורסם, כי מן הסתם הוא לא משמ רלוונטי, אך הוא אמור להיות גבוה במאות אלפי דולרים בהשוואה לג’סקו שמחירה התחלתי הוא רק 3 מיליון דולר.

קוניגסאג קוניגסאג Sadair's Spear קוניגסאג ג'סקו קוניגסאג סדאיר ספייר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד