אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
להתראות גודזילה: ניסאן נפרדת מה-GT-R
ראשי » חדשות » להתראות גודזילה: ניסאן נפרדת מה-GT-R
ניסאן GT-R

להתראות גודזילה: ניסאן נפרדת מה-GT-R

ניסאן סוגרת את ספר ההזמנות של ה-GT-R ובכך מגיעה לסוף דרכה אחת ממכוניות הספורט הבולטות בשנות ה-2000. ותצטרכו לחכות עד שתגיע היורשת

אופיר דואק 02/03/2025 צלם: יצרן

עכשיו זה סופי. 18 שנים לאחר שהוצגה לראשונה בתערוכת הרכב בטוקיו מגיעה ניסאן GT-R מסדרה R35 לסוף דרכה. בהודעה קצרה שפרסמה ניסאן דיווחה החברה כי כבר לא תקבל הזמנות נוספות של לקוחות ל-GT-R, מה שאומר שבחודשים הקרובים אחרי סיום הייצור של שתי המהדורות הסופיות של המכונית האייקונית היא תרד סופית מפס הייצור.

את האמת שהיה זה צעד מתבקש, ולא רק בגלל גילה של הגודזילה. גם כיום, כתוצאה מאבולוציה והשבחה מתמשכת, מדובר באחת המכוניות הסדרתיות המהירות והמלהיבות שבנמצא, עם יכולות וביצועים שמתעלים על מכוניות יקרות ואקזוטיות בהרבה. אלא שתקני זיהום האוויר המחמירים אילצו את ניסאן להפסיק למכור אותה באוסטרליה בסוף 2021, באירופה במהלך 2022 ובאמצע השנה שעברה גם תוקף הויזה שלה לארה”ב פג.

המכירות של ה-GT-R נמצאות בנסיגה משמעותית מזה מספר שנים גם בלי קשר להצטמצמות שווקי היעד, והן מסתכמות במאות בודדות של מכוניות בשנה. גם מתיחת הפנים האחרונה שעבר המכונית לא הצליחה להזריק לה סם נעורים. כיום כשהיא משווקת בעיקר ביפן ובעוד כמה שווקים קצת פחות מחמירים בתקנותיהם, אבל זה לא מספיק כדי לתת לה עוד מספר שנות חסד.


ועדין, 18 שנים הן זמן נצח במונחים של תעשיית הרכב, בטח בקצב החידושים וההתחדשות מאז תחילת העשור. למעשה הדור השישי של ניסאן GT-R יוצר במצטבר יותר זמן מאשר כל הדורות הקודמים בסדרה גם יחד. במהלך שנותיה  עבר הניסאן GT-R R35 מספר מתיחות פנים: בשנים 2010, 2016 ו-2023 כשבין לבין הציגה ניסאן גם עדכונים קלים משנה לשנה ולא מעט מהדורות מיוחדות עם מפרט משודרג, לא כולל גרסאות ניסמו שעומדות בפני עצמן.

ניסאן GT-R זכתה למעמד מיוחד בקרב חובבי הרכב, כמכונית על מיפן שלא נראית כמו מכונית על, אבל יכולה להביס לא מעט מכוניות על. עם טכנולוגיה יוצאת דופן גם שנים אחרי הצגתה והיצע שיפורים עצום שמאפשר להשתמש בה כבסיס למרוצי סיבולת, מרוצי GT ומרוצי דראג. זהו היה הדור הראשון של ה-GT-R ששוק באופן סדרתי עם הגה שמאלי שאפשר להיות משווקת באופן רשמי ברחבי העולם שמחוץ ליפן.

ניסאן אמנם מתכננת מחליפה ל-GT-R ורמז עבה לגביה קיבלנו לפני עשנה וחצי בתערוכת המובילטי של יפן עם דגם הקונספט Hyper Force. הקונספט הציג מראה שבוא אבולוציה לקווי המוכרים של ה-GT-R עם ארבעה מנועים חשמליים והספק משולב של יותר מ-1,300 כ”ס. הגרסה הסדרתית כנראה תהיה בעלת הנעה היברידית שבה המנוע בנזין יגובה במנוע חשמלי חזק, אלא שנכון לעתה היא לא צפויה להופיע בקרוב. עקב מצבה הלא ברור של ניסאן והצורך בהתייעלות ההשקה של מחליפת ה-GT-R נדחה למועד לידוע, וכרגע לא נראה שהיא תופיע לפני שנת 2027, בהנחה שניסאן תצליח להינצל. למעריצי ה-GTR וחובבי הרכב צפויה לצערנו המתנה ארוכה לדור הבא בשושלת. אנחנו בהחלט נתגעגע.

GT-R GT-R ניסמו ניסאן ניסאן GT-R ניסאן GT-R ניסמו ניסמו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד