אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
להתראות גודזילה: ניסאן נפרדת מה-GT-R
ראשי » חדשות » להתראות גודזילה: ניסאן נפרדת מה-GT-R
ניסאן GT-R

להתראות גודזילה: ניסאן נפרדת מה-GT-R

ניסאן סוגרת את ספר ההזמנות של ה-GT-R ובכך מגיעה לסוף דרכה אחת ממכוניות הספורט הבולטות בשנות ה-2000. ותצטרכו לחכות עד שתגיע היורשת

אופיר דואק 02/03/2025 צלם: יצרן

עכשיו זה סופי. 18 שנים לאחר שהוצגה לראשונה בתערוכת הרכב בטוקיו מגיעה ניסאן GT-R מסדרה R35 לסוף דרכה. בהודעה קצרה שפרסמה ניסאן דיווחה החברה כי כבר לא תקבל הזמנות נוספות של לקוחות ל-GT-R, מה שאומר שבחודשים הקרובים אחרי סיום הייצור של שתי המהדורות הסופיות של המכונית האייקונית היא תרד סופית מפס הייצור.

את האמת שהיה זה צעד מתבקש, ולא רק בגלל גילה של הגודזילה. גם כיום, כתוצאה מאבולוציה והשבחה מתמשכת, מדובר באחת המכוניות הסדרתיות המהירות והמלהיבות שבנמצא, עם יכולות וביצועים שמתעלים על מכוניות יקרות ואקזוטיות בהרבה. אלא שתקני זיהום האוויר המחמירים אילצו את ניסאן להפסיק למכור אותה באוסטרליה בסוף 2021, באירופה במהלך 2022 ובאמצע השנה שעברה גם תוקף הויזה שלה לארה”ב פג.

המכירות של ה-GT-R נמצאות בנסיגה משמעותית מזה מספר שנים גם בלי קשר להצטמצמות שווקי היעד, והן מסתכמות במאות בודדות של מכוניות בשנה. גם מתיחת הפנים האחרונה שעבר המכונית לא הצליחה להזריק לה סם נעורים. כיום כשהיא משווקת בעיקר ביפן ובעוד כמה שווקים קצת פחות מחמירים בתקנותיהם, אבל זה לא מספיק כדי לתת לה עוד מספר שנות חסד.


ועדין, 18 שנים הן זמן נצח במונחים של תעשיית הרכב, בטח בקצב החידושים וההתחדשות מאז תחילת העשור. למעשה הדור השישי של ניסאן GT-R יוצר במצטבר יותר זמן מאשר כל הדורות הקודמים בסדרה גם יחד. במהלך שנותיה  עבר הניסאן GT-R R35 מספר מתיחות פנים: בשנים 2010, 2016 ו-2023 כשבין לבין הציגה ניסאן גם עדכונים קלים משנה לשנה ולא מעט מהדורות מיוחדות עם מפרט משודרג, לא כולל גרסאות ניסמו שעומדות בפני עצמן.

ניסאן GT-R זכתה למעמד מיוחד בקרב חובבי הרכב, כמכונית על מיפן שלא נראית כמו מכונית על, אבל יכולה להביס לא מעט מכוניות על. עם טכנולוגיה יוצאת דופן גם שנים אחרי הצגתה והיצע שיפורים עצום שמאפשר להשתמש בה כבסיס למרוצי סיבולת, מרוצי GT ומרוצי דראג. זהו היה הדור הראשון של ה-GT-R ששוק באופן סדרתי עם הגה שמאלי שאפשר להיות משווקת באופן רשמי ברחבי העולם שמחוץ ליפן.

ניסאן אמנם מתכננת מחליפה ל-GT-R ורמז עבה לגביה קיבלנו לפני עשנה וחצי בתערוכת המובילטי של יפן עם דגם הקונספט Hyper Force. הקונספט הציג מראה שבוא אבולוציה לקווי המוכרים של ה-GT-R עם ארבעה מנועים חשמליים והספק משולב של יותר מ-1,300 כ”ס. הגרסה הסדרתית כנראה תהיה בעלת הנעה היברידית שבה המנוע בנזין יגובה במנוע חשמלי חזק, אלא שנכון לעתה היא לא צפויה להופיע בקרוב. עקב מצבה הלא ברור של ניסאן והצורך בהתייעלות ההשקה של מחליפת ה-GT-R נדחה למועד לידוע, וכרגע לא נראה שהיא תופיע לפני שנת 2027, בהנחה שניסאן תצליח להינצל. למעריצי ה-GTR וחובבי הרכב צפויה לצערנו המתנה ארוכה לדור הבא בשושלת. אנחנו בהחלט נתגעגע.

GT-R GT-R ניסמו ניסאן ניסאן GT-R ניסאן GT-R ניסמו ניסמו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד