אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לא רק כוח: שלושה דברים שאתם צריכים לדעת על מאזדה 3 2.5 טורבו
ראשי » חדשות » לא רק כוח: שלושה דברים שאתם צריכים לדעת על מאזדה 3 2.5 טורבו
מאזדה 3

לא רק כוח: שלושה דברים שאתם צריכים לדעת על מאזדה 3 2.5 טורבו

מאזדה החלה לשווק בישראל את הגרסה הבכירה והחזקה של מאזדה 3 עם מנוע טורבו והנעה כפולה, ויש כמה דברים שכדאי לכם לדעת עליה

אופיר דואק 11/06/2025 צלם: יצרן

בשבוע שעבר החלה חברת דלק מוטורס לשווק בישראל לראשונה את מאזדה 3 בגרסאות 2.5 ליטר ובתקינה אמריקאית. הסיבה הישירה היא שדגמי ה-2.0 ליטר המוכרים כבר לא עומדים בתקינת זיהום האוויר האירופאית המחמירה ושיווקם ביבשת הישנה (כמו גם שיווקה של מאזדה MX5 בגרסת ה-2 ליטר בשנה שעברה) הופסק.

עם זאת, כיוון שבישראל מתאפשר יבוא מכוניות גם בתקינה אמריקאית, מגיעה מעתה מאזדה 3 ארצה בתקינה שכזו ועם מנוע 2.5 ליטר חזק מבעבר. לצד גרסת ה-2.5 ליטר האטמוספרית מגיעה לראשונה גם גרסת הטורבו של מנוע זה, כשהיא משודכת למערכת הנעה כפולה. שילוב מעניין שמעורר חשק בקרב חובבי הנהיגה שהיצע האופציות שלהם, בטח בטווחי המחיר העממים הולך ומצטמצם.

אז לרגל הגעתה של מאזדה 3 בגרסת הטורבו, ולפני שתגיע אלינו למבחן, הנה כמה דברים שכדאי לדעת על הגרסה המעניינת הזו.


ה-3 הכי מהירה עם מספר צהוב
גרסת הטורבו של מאזדה 3 היא ה-3 החזקה והמהירה ביותר שהגיע לישראל אי פעם. בדור הראשון והשני של מאזדה 3 הוצעה גרסת מאזדה ספיד ספורטיבית עם מנוע 2.3 ליטר מוגדש והספק של 260-270 כ”ס, אך אלו מעולם לא הגיעו ארצה. מנוע הטורבו של מאזדה 3 הנוכחית מספק 227 כ”ס ו-42 קג”מ, ולמרות שהיא מגיעה רק עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה היא מאיצה ל-100 קמ”ש ב-6.5 שניות. לשם השוואה סקודה אוקטביה RS החזקה יותר אותה בחנו לאחרונה זריזה יותר רק בעשירית שניה.

לא טורבו סטנדרטי
מגדשי טורבו הפכו לנפוצים במיוחד בעשור וחצי האחרון, אך מאזדה שהפגינה נאמנות למנועים אטמוספריים הציגה את מנוע ה-2.5 ליטר טורבו שלה רק בסוף העשור הקודם, כשהוא הגיע למאזדה 3 לקראת 2021. למרות האיחור האופנתי, היא לא הסתפקה רק בלהוסיף מגדש, אלא פיתחה מערכת הגדשה מתוחכמת אותה היא מכנה DPS (Dynamic Pressure Turbo) שנועדה לשפר את תגובת המנוע בסל”ד נמוך שבו מנועי טורבו מתקשים. היא מבוססת על מערכת מעברים עם שסתומים בסעפת הפליטה המזינה את מגדש הטורבו, כך שבסל”ד נמוך שסתום שמותקן במערכת משאיר פתוח רק מעבר צר בסעפת כדי ליצור לחץ גבוה של גזים כדי לסובב את הטורבינה. בסל”ד גבוה יותר השסתום נפתח ומאפשר זרימה חופשית בסעפת. לטענת מאזדה פתרון זה קל וזול יותר מאשר שימוש במגדש טורבו בעל מניפה כפולה (טווין סקרול) או בעל גיאומטריה משתנה.

הנעה כפולה מתחכמת
גרסת הטורבו של מאזדה 3 מגיעה עם הנעה כפולה, פריט די נדיר במקומותינו עבור משפחתיות קומפקטיות ובכלל, וגם מעורר את הדמיון בקרב חובבי הרכב שזוכרים ימים בהם יפניות מוגדשות כפולות הנעה כיכבו על הכבישים עם זאת, מערכת ההנעה הכפולה של מאזדה 3 היא לא כפולה קבועה בדומה לזו של סובארו למשל, ואין לה דיפרנציאל מרכזי.

מדובר במערכת הנעה כפולה “לפי דרישה” אותה מאזדה מכנה i Active AWD. המערכת במצבה הרגיל מעבירה את רוב הכוח לגלגלים הקדמיים, כשרק אחוזים קטנים ממנו מועברים לגלגלים האחוריים דרך מצמד רב דיסקיות. מחשב המערכת מקבל נתונים מ-27 חיישנים שונים ובהתאם לכך מחליט מתי וכמה כוח נוסף יעבור לגלגליים האחוריים. היתרון במערכת בניגוד למערכות אחרות המבוססות על העברת כוח לפי דרישה הוא בזמן התגובה שלה, כאשר אין צורך לחכות לאיבוד אחיזה בגלגלים הקדמיים כדי שיועבר כוח לאחור.

הנעה כפולה מאזדה מאזדה 3 מאזדה 3 האצ'בק מאזדה 3 טורבו מנוע טורבו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

ב.מ.וו F900GS אנדורו (רכיבה ראשונה): ווילקומן אים דג’ונגהל

ב.מ.וו F900GS אנדורו (רכיבה ראשונה): ווילקומן אים דג’ונגהל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד