אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לא מוותרים על הקופה: מרצדס CLE החדשה נחשפת
ראשי » חדשות » לא מוותרים על הקופה: מרצדס CLE החדשה נחשפת
מרצדס CLE

לא מוותרים על הקופה: מרצדס CLE החדשה נחשפת

בשוק היוקרה ממשיכים להאמין במכוניות קופה קלאסיות ומרצדס מספקת מענה הולם, כשהיא מציגה את סדרה CLE שתחליף את גרסאות הקופה של ה-C קלאס וה-E קלאס. גרסת הקבריולה נחשפה גם היא ותגיע לשוק בשנה הבאה

אופיר דואק 05/07/2023 צלם: יצרן

מכוניות קופה קלאסיות סובלות גם הן מירידה משמעותית במכירות בשנים האחרונות. עוד תופעת לוואי של עידן רכבי הקרוסאובר בגרסאות הקופה שלהם שאולי מציעים שימושיות עדיפה, אבל לבטח רחוקים מהאלגנטיות הספורטיבית של מכונית קופה אמיתית. עם זאת, בקרב לקוחות מותגי היוקרה עדין ישנו ביקוש למכוניות קופה קלאסיות, כך שלא מפתיע שמרצדס שלה היסטוריה ארוכה של דגמי קופה מעוצבים ממשיכה את המסורת וחשפה ביום רביעי בערב את ה-CLE החדשה.

עם ה-CLE חוזרת מרצדס בדגמי הקופה שלה לשיטת סימול דגמים המתבססת על צירוף האותיות CL (ששימש אותה בעבר עבור גרסתה קופה על בסיס ה-S קלאס) יחד עם האות השלישית המסמלת את השיוך לסדרה עליה מתבססת המכונית, שבמקרה הנ”ל מדובר ב-E קלאס החדשה (W124) שנחשפה לפני מספר חודשים. אלא שנכון לעתה בפרוטפוליו של מרצדס מחליפה CLE גם את ה-C קופה שייצורה הופסק השנה וטרם הוצגה לה מחליפה על בסיס הדור הנוכחי של ה-C קלאס שהוצג לפני שנתיים. לצד גרסת הקופה חושפת מרצדס גם תמונות ראשונות של גרסת הקבריולה של מרצדס CLE, אך זו צופיה להיות מוצגת רשמית רק בשנה הבאה.

המידות של מרצדס CLE  כמעט זהות לחלוטין לאלו של ה-E קופה אותה, כאשר האורך הכולל צמח בס”מ וחצי ל-485 ס”מ ובסיס הגלגלים התקצר בס”מ ל-286.5 ס”מ. הרוחב (186 ס”מ) והגובה (143 ס”מ) נותרו ללא שינוי. לצד זאת, זאת בהודעה לעיתונות מדגישים במרצדס גם את העובדה שה-CLE מרווחת משמעותית לנוסעים מאחור מאשר ב-C קופה (אבל מעט פחות ב-E קופה היוצאת).

Das neue Mercedes-Benz CLE CabrioletThe new Mercedes-Benz CLE CabrioletDas neue Mercedes-Benz CLE CabrioletThe new Mercedes-Benz CLE CabrioletPreview
Das neue Mercedes-Benz CLE CabrioletThe new Mercedes-Benz CLE CabrioletDas neue Mercedes-Benz CLE CabrioletThe new Mercedes-Benz CLE CabrioletPreview
Das neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéDas neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéPreview
Das neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéDas neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéPreview
מרצדס CLEמרצדס CLEPreview
Das neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéDas neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéPreview
Das neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéDas neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéPreview
Das neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéDas neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéPreview
Das neue Mercedes-Benz CLE Coupé

The new Mercedes-Benz CLE CoupéDas neue Mercedes-Benz CLE Coupé

The new Mercedes-Benz CLE CoupéPreview
Das neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéDas neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéPreview
Das neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéDas neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéPreview
Das neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéDas neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéPreview
Das neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéDas neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéPreview
Mercedes-Benz CLE Coupé 2023Mercedes-Benz CLE Coupé 2023Mercedes-Benz CLE Coupé 2023Mercedes-Benz CLE Coupé 2023Preview
Mercedes-Benz CLE Coupé 2023Mercedes-Benz CLE Coupé 2023Mercedes-Benz CLE Coupé 2023Mercedes-Benz CLE Coupé 2023Preview
Mercedes-Benz CLE Coupé 2023Mercedes-Benz CLE Coupé 2023Mercedes-Benz CLE Coupé 2023Mercedes-Benz CLE Coupé 2023Preview
Mercedes-Benz CLE Coupé 2023Mercedes-Benz CLE Coupé 2023Mercedes-Benz CLE Coupé 2023Mercedes-Benz CLE Coupé 2023Preview
Das neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéDas neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéPreview
Das neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéDas neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéPreview
Das neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéDas neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéPreview
Das neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéDas neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéPreview
Das neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéDas neue Mercedes-Benz CLE CoupéThe new Mercedes-Benz CLE CoupéPreview
Das neue Mercedes-Benz CLE CabrioletThe new Mercedes-Benz CLE CabrioletDas neue Mercedes-Benz CLE CabrioletThe new Mercedes-Benz CLE CabrioletPreview

 


העיצוב לא פורץ דרך, כשהוא משלב חזית הדומה לזו של ה-E קלאס ואת קווי העיצוב המוכרים מדור המוצרים האחרון של החברה, לא מפתיע בהתחשב בעובדה שקהל היעד בסגמנט מעדיף עיצוב אלגנטי ולא מוחצן יותר מידי וזה בדיוק מה שמספקת להם מרצדס. עם זאת הפרופורציות מעט השתנו, כאשר החרטום הוארך במעט, קו הגג המשתלב בדלת תא המטען מעניק תחושה של אחוריים קצרים יותר כאשר מזוויות מסוימות מתקבל מראה דומה לזה של מרכב פאסטבק. תא הנוסעים נאמן לעיצוב העדכני של דגמי מרצדס כשהוא משלב את ממשק MBUX העדכני, עם לוח מחוונים 12.3 אינץ’ בעל תצוגה משתנה ומסך מרכזי 11.9 אינץ’ אנכי לשליטה על מערכות הרכב והמולטימדיה בסיוע פיקוד קולי, כשמעליו ממוקמים פתחי המיזוג המרכזיים.

בשלב ראשון תוצע מרצדס CLE עם ארבע יחידות הנעה, כולל אחת לוגמת סולר, אשר לכולן משודכת מערכת היברידית קלה 48V התורמת תוספת של 23 כ”ס בעת הצורך, עוזרת בהפחתת צריכת הדלק והופעת את פעולת מערכת דימום המנוע בעצירה לחלקה יותר. במרצדס מצהירים כי בהמשך הדרך צפויה להצטרף גם גרסה היברידית נטענת, כמו גם גרסאות AMG שריריות שבהתאם למגמה הנוכחית ישלבו מנוע 4 צילינדרים מוגדש עם מנוע חשמלי.

המנוע הבסיסי בהיצע יהיה טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר בהספקים של 204 ו-258 כ”ס עם 32.6 ו-40.8 קג”מ בהתאמה מעליו יוצע מנוע שישה צילינדרים טורי מוגדש בנפח 3.0 ליטר המספק 381 כ”ס ו-51 קג”מ המאפשרים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-4.4 שניות ומהירות מרבית מוגבלת של 250 קמ”ש. מנוע הטורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר מספק 200 כ”ס ו-44.5 קג”מ. כל המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשעה יחסי העברה, כאשר הנעה כפולה היא סטנדרט בגרסאות הבנזין החזקות ואופציה בגרסת הבנזין הבסיסית.

שלדת ה-CLE מוקשחת ומונמכת ב-1.5 ס”מ כאשר ניתן יהיה לקבלה עם מתלים בכיול נוחות רגיל או כיול ספורטיבי עם אופציה לחבילה דינאמית, המשלבת בולמים זעזועים בעלי שיכוך משתנה והיגוי אחורי בזווית של 2.5 מעלות המקטין את רדיוס הסיבוב מ-11.7 ל-11.2 מטרים. כמקובל אצל מרצדס גם ב-CLE יש מערך מקיף של מערכות בטיחות המאפשרות נהיגה חצי אוטונומית ושפע אפשריות של התאמת גימור הפנים. מחברת כלמוביל נמסר כי מרצדס CLE צפויה לנחות בישראל לקראת סוף השנה הנוכחית.

CLE CLE קבריולה CLE קופה מכונית קופה מרצדס מרצדס CLE קופה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד