אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לאכול את הלב: לנצ’יה סטרטוס כמו חדשה למכירה
ראשי » חדשות » לאכול את הלב: לנצ’יה סטרטוס כמו חדשה למכירה
לנצ'יה סטרטוס

לאכול את הלב: לנצ’יה סטרטוס כמו חדשה למכירה

למכירה: לנצ'יה משומשת במצב חדש, טופלה בזמן ע"פ הוראות היצרן והפכה לאגדה

בן חסון 19/12/2017

השנים היפות של מנגנון ההומולגציה במרוצים הניבו לנו כמה מהאגדות המוטוריות הנחשקות שידע העולם. אחת מאותן אגדות היא לנצ’יה סרטוס HF סטרדלה שמוצעת כעת למכירה פומבית ברשת.

בשנות ה-70′ עדיין לא היו קשרים עיסקיים בין סדנת ברטונה ללנצ’יה, והבוס ברטונה רצה לשנות זאת. הפולביה של לנצ’יה כבר התקרבה לסוף דרכה, וברטונה ניסה לתפוש את תשומת הלב של היצרנית כדי למלא את החלל שבדרך. בהיחבא, הוא עיצב קונספט נוסע (ובעל עיצוב מהמם, כמובן) סביב מכלולים של לנצ’יה פולביה.

הסיפור מספר שברטונה חשף בעצמו את המכונית ללנצ’יה קצת לפני תערוכת טורינו. המכונית הייתה כל כך נמוכה שהוא פשוט חלף על פני השער והשומרים בכניסה, ועל כך (בכל זאת, דפק כניסה מרשימה…) זכה לתשואות מכל עובדי לנצ’יה שהיו באזור. הדרך לשיתוף הפעולה בין ברטונה ללנצ’יה נסללה מהר מאוד, וכבר בטורינו 1970 המכונית הוצגה לקהל כלנצ’יה סטרטוס זירו קונספט.

לנצ'יה סטרטוס
לנצ’יה סטרטוס. זה התחיל בעיצוב ונגמר בלא מעט נצחונות במרוצים…

 


לנצ’יה החלה מיד בפיתוח מעשי למכונית, כאשר הכוונה הייתה להשתתף איתה במרוצי הראלי כמובן. מתחילת הדרך בנו בלנצ’יה על מנוע ה-V6 של פרארי דינו בתור יחידת ההנעה של הדגם, אך אנזו פרארי לא כל כך אהב את הרעיון. לכן בלנצ’יה ניסו להתאים לה גם את מנועי הפולביה של אותם שנים. לבסוף, לאחר שייצור הדינו V6 הופסק, פרארי הסכים להעביר ללנצ’יה 500 מנועים.

לנצ'יה סטרטוס
הגרסה הסדרתית הייתה לא פחות שובה מהקונספט המקורי…

 

לנצ’יה סטרטוס התגלתה כהצלחה גדולה, עם נצחונות באליפות הראלי העולמית בשנים 1974, 1975 ו-1976. היא גם זכתה בראלי מונטה קרלו שלוש פעמים ברצף בין השנים 1975-1977.

בשנים ההן מנגנון ההומולגציה חייב את היצרניות למכור לקהל הרחב גרסאות מורשות לכביש, ולנצ’יה בהתאם ייצרה 492 מכוניות. אלה צוידו כמובן במנוע ה-V6 בנפח 2.4 ל’ של הדינו, שהפיק כאן 190 כ”ס ו-22.9 קג”מ. לא רע בהתחשב בכך שהקטנטנה הזו שקלה רק 980 ק”ג.

לנצ'יה סטרטוס
בסוף הצליחו לקבל את מנוע ה-V6 של פרארי

 

המכונית שלפנינו היא לנצ’יה סטרטוס ה-44 שיוצרה. בעליה שמרו על התיעוד המלא של המכונית – המרכב (מספר 214) הושלם ב-25 ליוני 1974, והמכונית עצמה ירדה מפס הייצור ב-1 ליולי באותה השנה, אך עלתה לכביש רק ב-8 ליולי 1977. הבעלים הראשון נסע בה כ-20,000 ק”מ לאורך שלוש שנים, ואז מכר אותה למי שמחזיק בה עד היום. הוא הוסיף עוד כ-50,000 ק”מ לפני ששלח אותה לאחסון בשנת 1984.

לנצ'יה סטרטוס
עושה לנו טוב לראות שלפחות חלק מהזמן מישהו נהנה ממנה…

 

הסטרטוס הזו שמרה על המנוע וכל המכלולים המקוריים, לטענת בעליה לא עשתה בעיות מעולם. הגוף נצבע מחדש, ריפוד המושבים הוחלף, אבל חוץ מזה מדובר במכונית מקורית לגמרי שפשוט נשמרה במצב כמעט חדש, והבעלים מציג שלל בדיקות טכניות שמאששות את מצבה המכאני המצוין של המכונית.

לנצ'יה סטרטוס
עוד יומיים המכירה נסגרת…

 

לנצ’יה סטרטוס היא מאותם מקרים בהם הסיפור מאחורי המכונית לא פחות גדול מהמכונית עצמה. פיסת ההיסטוריה הזו מוצעת כעת במכירה פומבית בסכום שעומד על 360,000 דולר. נציין שכאשר התחלנו לכתוב את הכתבה הסכום עמד על 311,000 דולר והמכירה תיסגר בעוד כיומיים. כדאי למהר…

lancia stratos (22)lancia stratos (22)Preview
lancia stratos (21)lancia stratos (21)Preview
lancia stratos (20)lancia stratos (20)Preview
לנצ'יה סטרטוסלנצ'יה סטרטוס
עושה לנו טוב לראות שלפחות חלק מהזמן מישהו נהנה ממנה...
Preview
lancia stratos (18)lancia stratos (18)Preview
lancia stratos (17)lancia stratos (17)Preview
lancia stratos (16)lancia stratos (16)Preview
lancia stratos (15)lancia stratos (15)Preview
lancia stratos (14)lancia stratos (14)Preview
לנצ'יה סטרטוסלנצ'יה סטרטוס
בסוף הצליחו לקבל את מנוע ה-V6 של פרארי
Preview
lancia stratos (12)lancia stratos (12)Preview
lancia stratos (11)lancia stratos (11)Preview
לנצ'יה סטרטוסלנצ'יה סטרטוס
לנצ'יה סטרטוס. זה התחיל בעיצוב ונגמר בלא מעט נצחונות במרוצים...
Preview
lancia stratos (8)lancia stratos (8)Preview
לנצ'יה סטרטוסלנצ'יה סטרטוסPreview
לנצ'יה סטרטוסלנצ'יה סטרטוס
עוד יומיים המכירה נסגרת...
Preview
לנצ'יה סטרטוסלנצ'יה סטרטוס
הגרסה הסדרתית הייתה לא פחות שובה מהקונספט המקורי...
Preview
lancia stratos (4)lancia stratos (4)Preview
lancia stratos (3)lancia stratos (3)Preview
lancia stratos (2)lancia stratos (2)Preview

הומולגציה לנצ'יה סטרטוס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד