אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לאכול את הלב: לנצ’יה סטרטוס כמו חדשה למכירה
ראשי » חדשות » לאכול את הלב: לנצ’יה סטרטוס כמו חדשה למכירה
לנצ'יה סטרטוס

לאכול את הלב: לנצ’יה סטרטוס כמו חדשה למכירה

למכירה: לנצ'יה משומשת במצב חדש, טופלה בזמן ע"פ הוראות היצרן והפכה לאגדה

בן חסון 19/12/2017

השנים היפות של מנגנון ההומולגציה במרוצים הניבו לנו כמה מהאגדות המוטוריות הנחשקות שידע העולם. אחת מאותן אגדות היא לנצ’יה סרטוס HF סטרדלה שמוצעת כעת למכירה פומבית ברשת.

בשנות ה-70′ עדיין לא היו קשרים עיסקיים בין סדנת ברטונה ללנצ’יה, והבוס ברטונה רצה לשנות זאת. הפולביה של לנצ’יה כבר התקרבה לסוף דרכה, וברטונה ניסה לתפוש את תשומת הלב של היצרנית כדי למלא את החלל שבדרך. בהיחבא, הוא עיצב קונספט נוסע (ובעל עיצוב מהמם, כמובן) סביב מכלולים של לנצ’יה פולביה.

הסיפור מספר שברטונה חשף בעצמו את המכונית ללנצ’יה קצת לפני תערוכת טורינו. המכונית הייתה כל כך נמוכה שהוא פשוט חלף על פני השער והשומרים בכניסה, ועל כך (בכל זאת, דפק כניסה מרשימה…) זכה לתשואות מכל עובדי לנצ’יה שהיו באזור. הדרך לשיתוף הפעולה בין ברטונה ללנצ’יה נסללה מהר מאוד, וכבר בטורינו 1970 המכונית הוצגה לקהל כלנצ’יה סטרטוס זירו קונספט.

לנצ'יה סטרטוס
לנצ’יה סטרטוס. זה התחיל בעיצוב ונגמר בלא מעט נצחונות במרוצים…

 


לנצ’יה החלה מיד בפיתוח מעשי למכונית, כאשר הכוונה הייתה להשתתף איתה במרוצי הראלי כמובן. מתחילת הדרך בנו בלנצ’יה על מנוע ה-V6 של פרארי דינו בתור יחידת ההנעה של הדגם, אך אנזו פרארי לא כל כך אהב את הרעיון. לכן בלנצ’יה ניסו להתאים לה גם את מנועי הפולביה של אותם שנים. לבסוף, לאחר שייצור הדינו V6 הופסק, פרארי הסכים להעביר ללנצ’יה 500 מנועים.

לנצ'יה סטרטוס
הגרסה הסדרתית הייתה לא פחות שובה מהקונספט המקורי…

 

לנצ’יה סטרטוס התגלתה כהצלחה גדולה, עם נצחונות באליפות הראלי העולמית בשנים 1974, 1975 ו-1976. היא גם זכתה בראלי מונטה קרלו שלוש פעמים ברצף בין השנים 1975-1977.

בשנים ההן מנגנון ההומולגציה חייב את היצרניות למכור לקהל הרחב גרסאות מורשות לכביש, ולנצ’יה בהתאם ייצרה 492 מכוניות. אלה צוידו כמובן במנוע ה-V6 בנפח 2.4 ל’ של הדינו, שהפיק כאן 190 כ”ס ו-22.9 קג”מ. לא רע בהתחשב בכך שהקטנטנה הזו שקלה רק 980 ק”ג.

לנצ'יה סטרטוס
בסוף הצליחו לקבל את מנוע ה-V6 של פרארי

 

המכונית שלפנינו היא לנצ’יה סטרטוס ה-44 שיוצרה. בעליה שמרו על התיעוד המלא של המכונית – המרכב (מספר 214) הושלם ב-25 ליוני 1974, והמכונית עצמה ירדה מפס הייצור ב-1 ליולי באותה השנה, אך עלתה לכביש רק ב-8 ליולי 1977. הבעלים הראשון נסע בה כ-20,000 ק”מ לאורך שלוש שנים, ואז מכר אותה למי שמחזיק בה עד היום. הוא הוסיף עוד כ-50,000 ק”מ לפני ששלח אותה לאחסון בשנת 1984.

לנצ'יה סטרטוס
עושה לנו טוב לראות שלפחות חלק מהזמן מישהו נהנה ממנה…

 

הסטרטוס הזו שמרה על המנוע וכל המכלולים המקוריים, לטענת בעליה לא עשתה בעיות מעולם. הגוף נצבע מחדש, ריפוד המושבים הוחלף, אבל חוץ מזה מדובר במכונית מקורית לגמרי שפשוט נשמרה במצב כמעט חדש, והבעלים מציג שלל בדיקות טכניות שמאששות את מצבה המכאני המצוין של המכונית.

לנצ'יה סטרטוס
עוד יומיים המכירה נסגרת…

 

לנצ’יה סטרטוס היא מאותם מקרים בהם הסיפור מאחורי המכונית לא פחות גדול מהמכונית עצמה. פיסת ההיסטוריה הזו מוצעת כעת במכירה פומבית בסכום שעומד על 360,000 דולר. נציין שכאשר התחלנו לכתוב את הכתבה הסכום עמד על 311,000 דולר והמכירה תיסגר בעוד כיומיים. כדאי למהר…

lancia stratos (22)lancia stratos (22)Preview
lancia stratos (21)lancia stratos (21)Preview
lancia stratos (20)lancia stratos (20)Preview
לנצ'יה סטרטוסלנצ'יה סטרטוס
עושה לנו טוב לראות שלפחות חלק מהזמן מישהו נהנה ממנה...
Preview
lancia stratos (18)lancia stratos (18)Preview
lancia stratos (17)lancia stratos (17)Preview
lancia stratos (16)lancia stratos (16)Preview
lancia stratos (15)lancia stratos (15)Preview
lancia stratos (14)lancia stratos (14)Preview
לנצ'יה סטרטוסלנצ'יה סטרטוס
בסוף הצליחו לקבל את מנוע ה-V6 של פרארי
Preview
lancia stratos (12)lancia stratos (12)Preview
lancia stratos (11)lancia stratos (11)Preview
לנצ'יה סטרטוסלנצ'יה סטרטוס
לנצ'יה סטרטוס. זה התחיל בעיצוב ונגמר בלא מעט נצחונות במרוצים...
Preview
lancia stratos (8)lancia stratos (8)Preview
לנצ'יה סטרטוסלנצ'יה סטרטוסPreview
לנצ'יה סטרטוסלנצ'יה סטרטוס
עוד יומיים המכירה נסגרת...
Preview
לנצ'יה סטרטוסלנצ'יה סטרטוס
הגרסה הסדרתית הייתה לא פחות שובה מהקונספט המקורי...
Preview
lancia stratos (4)lancia stratos (4)Preview
lancia stratos (3)lancia stratos (3)Preview
lancia stratos (2)lancia stratos (2)Preview

הומולגציה לנצ'יה סטרטוס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד