אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לאכול את הלב: ה-D-טייפ “של” סטרלינג מוס מוצעת למכירה
ראשי » חדשות » לאכול את הלב: ה-D-טייפ “של” סטרלינג מוס מוצעת למכירה

לאכול את הלב: ה-D-טייפ “של” סטרלינג מוס מוצעת למכירה

הרבה פעמים אנחנו אומרים בכותרת שצריך "לאכול את הלב", הפעם אנחנו ממש מתכוונים לכך

בן חסון 04/12/2017

קשה לשים את האצבע על הסיבה המדויקת שבגללה אנחנו כל כך מתרגשים מהיגואר D-טייפ שאתה רואה בתמונות לפניך. אולי זה העיצוב האלמותי, המורשת המפוארת בלה-מאן או העובדה שסטרלינג מוס בכבודו ובעצמו נהג בה, ואולי פשוט בגלל שהיא מוצעת כעת למכירה במחיר “מציאה”.

יגואר D-טייפ הייתה היורשת של יגואר C-טייפ זוכת הלה-מאן (1953), וגם חלקה איתה לא מעט מכלולים כולל מנוע השש בטור המפורסם של יגואר ומערך המתלים.

בתכנון ה-D המהנדסים של יגואר יישמו בצורה ברורה עקרונות אווירודינאמיים כדי לשפר את יכולות המכונית על מסלול המרוצים. מלקולם סאייר, מהנדס אווירונאוטיקה במקור, הוביל את צוות העיצוב והתעקש על חזית נמוכה ככל האפשר (הרבה יותר מהמקובל באותן שנים) כדי להפחית את התנגדות האוויר, למשל.

יגואר D-טייפ
קשה לתאר את מה שאנחנו מרגישים עכשיו…

 


כדי לאפשר זאת ביגואר תכננו לראשונה מנוע עם מנגנון עוקה יבשה, מה שאפשר להתקין אותו נמוך מאשר ב-C-טייפ המוחלפת. יחד עם הסנפיר שמאחורי הנהג (שנועד להוסיף ליציבות במהירויות גבוהות) התוצאה שהתקבלה הייתה יפהפייה, אבל גם מאוד (מאוד) יעילה.

D-טייפ
כמעט “סגרה סקאלה” בלה-מאן

 

שנת 1954 הייתה השנה הראשונה בה ה-D-טייפ התחרתה בלה-מאן, ולאורך המחצית הראשונה של המרוץ, כשהיא נהוגה בידי לא אחר מאשר סטרלינג מוס, היגואר הפגינה דומיננטיות די מוחלטת, כולל קביעת שיא המהירות למרוץ בישורת מולסאן עם 276.5 קמ”ש מרביים (256.1 קמ”ש בלבד למכוניות הפרארי החזקות יותר). רק תקלה טכנית במערכת הדלק מנעה ממנה ניצחון באותה שנה.

D-טייפ
צפרדע בריטית שאנחנו רוצים

 

בשנת 1955 יגואר חזרה וקטפה את המקום הראשון במרוץ המפרך, הישג עליו חזרה גם בשנים 1956 ו-1957. לאחר מכן יגואר פרשה באופן זמני מהלה-מאן, ואת המכוניות הנותרות שייצרה במפעל מכרה לקהל הרחב כגרסה מותאמת לכביש תחת השם יגואר XKSS. לאורך ארבע שנים יגואר ייצרה בסך הכל 18 מכוניות ששמשו את קבוצת המרוצים הרשמית שלה.

D-טייפ
מנוע שהפך למיתולוגי

 

כאמור, המכונית שמוצעת כעת למכירה היא אחת מאלה שהשתתפו בלה-מאן 1954 (זו שננהגה ע”י מוס בעצמו), השנה היחידה בה יגואר D-טייפ השתתפה במרוץ המפרך תחת המדים הרשמיים של היצרנית ולא זכתה במקום הראשון. אולי זו הסיבה שבבית המכירות הפומביות צופים למחיר סופי שינוע סביב ה-12 מיליון דולר, ממש מציאה בהתחשב בכך ש-D-טייפ זוכת הלה-מאן ב-1956 נמכרה ביותר מ-20 מיליון.

D-טייפD-טייפ
צפרדע בריטית שאנחנו רוצים
Preview
jag d type (16)jag d type (16)Preview
D-טייפD-טייפ
מנוע שהפך למיתולוגי
Preview
jag d type (13)jag d type (13)Preview
D-טייפD-טייפ
כמעט "סגרה סקאלה" בלה-מאן
Preview
jag d type (11)jag d type (11)Preview
jag d type (10)jag d type (10)Preview
jag d type (8)jag d type (8)Preview
jag d type (7)jag d type (7)Preview
jag d type (6)jag d type (6)Preview
jag d type (5)jag d type (5)Preview
jag d type (3)jag d type (3)Preview
jag d type (2)jag d type (2)Preview
jag d type (1)jag d type (1)Preview
יגואר D-טייפיגואר D-טייפ
קשה לתאר את מה שאנחנו מרגישים עכשיו...
Preview

D-טייפ יגואר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד