אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לאכול את הלב ביום הראשון של 2018: בוגאטי EB110 מוצעת למכירה
ראשי » חדשות » לאכול את הלב ביום הראשון של 2018: בוגאטי EB110 מוצעת למכירה
בוגאטי EB110

לאכול את הלב ביום הראשון של 2018: בוגאטי EB110 מוצעת למכירה

לא עברו 24 שעות בשנת 2018 וכבר אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים כמתנת יום הולדת

בן חסון 01/01/2018

אקזמפלר נדיר במיוחד של בוגאטי EB110 מוצע כעת למכירה פומבית שתתרחש ב-7 לפברואר. לפני שנדבר על המכונית הספציפית הזו בואו ניזכר מהי ה-EB110 עבור בוגאטי.

בוגאטי היא אחת מיצרניות הרכב הוותיקות בעולם, אבל גם כזו עם לא מעט “חורים” בהיסטוריה שלה. אחרי שהצליחה ליצור לעצמה שם ומעמד בתחילת המאה שעברה, היא נקלעה לקשיים כלכליים עד שלבסוף הפסיקה את ייצור המכוניות בשנת 1956.

מאז נעשו מספר ניסיונות החייאה למותג, אבל הראשון שאפשר לייחס לו סוג של הצלחה התרחש בסוף שנות ה-80′ ע”י היזם האיטלקי רומנו ארטיולי. אחרי שהקים מפעל חדש ארטיולי הציג בשנת 1991, בפעם הראשונה מזה שנים, מכונית חדשה לבית בוגאטי – EB110, המכונית שהזניקה את בוגאטי לעידן המודרני.

בוגאטי EB110
כן, אחרי הקונטאש כולם היו חייבים דלתות מספריים…

 


השם שלה הוא כולו מחווה למייסד החברה אטורה בוגאטי (ועל כן EB), שנולד בדיוק 110 שנים לפני שהוצגה. ההופעה של המכונית הייתה בדיוק מה שמצופה מיצירה שראתה אור בשנות ה-90′, אבל מה שהיה מתחת לפח כבר היה לגמרי לא שגרתי.

בוגאטי EB110
בוגאטי EB110, בהחלט אפשר לומר שיש מנוע

 

שלדה מסיבי פחמן, הנעה כפולה, כנף אחורית מתכווננת בהתאם למהירות (אנחנו מדברים על חברה קטנה בשנות ה-90′ כן?) ועוד, אבל את תשומת הלב משך בעיקר המנוע – V12 בנפח 3.5 ל’ שהוזן ע”י לא פחות מארבעה (!) מגדשי טורבו. התוצאה הייתה 560 כ”ס בגרסת ה-GT או 600 כ”ס בגרסת ה-SS (סופר ספורט), וזה הספיק לתאוצה ל-100 קמ”ש ב-4.5 שניות או 3.3 שניות בהתאמה.

אבל נוסטלגיה וטכנולוגיה מרשימה לבדן לא מספיקות, גם העובדה שמיכאל שומאכר קנה לעצמו בוגאטי EB110 לא עזרה יותר מדי. בשנת 1995, עקב קשיים כלכליים, סגר ארטיולי את שערי החברה, עד שזו עברה לבסוף לידיים של פולקסווגן שמחזיקה בה עד היום.

בוגאטי EB110
רק 36 יוצרו מגרסת ה-SS, וזו ממש יחידה במינה

 

במשך השנים המעטות בהן החברה פעלה בוגאטי הספיקה לייצר רק 139 יחידות (מתוכן רק 36 מגרסת ה-SS, כמו זו שמוצעת למכירה כעת), מה שהפך את ה-EB110 למכונית נדירה למדי. אבל זו שעומדת למכירה היא באמת אחת ויחידה.

מדובר בשלדה מספר PCD39006, המכונית ששמשה את בוגאטי כאב-טיפוס של המפעל בבדיקת טכנולוגיות חדשות. לא לדאוג, למרות שהיא שמשה כרכב מבחן של החברה מד הק”מ מראה על 3,300 ק”מ בלבד.

EB110
אם אתם עוד לא סגורים על ההחלטות שלכם לשנה החדשה…

 

בכל מקרה, יש גם יתרונות להיותה מכונית הניסוי של בוגאטי. ל-EB110 יש שני מיכלי דלק עם שני פילטרים שמזינים באופן נפרד את הצילינדרים בכל גדה. ברגע שהדלק נגמר באחד מהם, אתם קצת בבעיה. גם ב-EB110 הזו הותקנו שני מיכלי דלק, רק שכאן התאימו להם פילטר אחד כך שמערכת הזרקת הדלק יכולה להזין את כל הצילינדרים עד לטיפה האחרונה. יפה.

כאמור, המכירה מיועדת להסגר ב-7 לפברואר. המחיר צפוי לנוע סביב סכום של מיליון דולר. חבל שבשנת 2017 לא שמנו קצת יותר בקופה הקטנה…

EB110 (19)EB110 (19)Preview
EB110 (18)EB110 (18)Preview
בוגאטי EB110בוגאטי EB110
בוגאטי EB110, בהחלט אפשר לומר שיש מנוע
Preview
EB110 (16)EB110 (16)Preview
EB110 (15)EB110 (15)Preview
EB110 (14)EB110 (14)Preview
EB110 (13)EB110 (13)Preview
EB110 (12)EB110 (12)Preview
EB110 (11)EB110 (11)Preview
EB110 (10)EB110 (10)Preview
EB110 (9)EB110 (9)Preview
EB110 (8)EB110 (8)Preview
EB110 (7)EB110 (7)Preview
בוגאטי EB110בוגאטי EB110
רק 36 יוצרו מגרסת ה-SS, וזו ממש יחידה במינה
Preview
EB110 (5)EB110 (5)Preview
EB110EB110
אם אתם עוד לא סגורים על ההחלטות שלכם לשנה החדשה...
Preview
בוגאטי EB110בוגאטי EB110
כן, אחרי הקונטאש כולם היו חייבים דלתות מספריים...
Preview
EB110 (2)EB110 (2)Preview
בוגאטי EB110בוגאטי EB110Preview

EB110 בוגאטי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד