אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לאכול את הלב ביום הראשון של 2018: בוגאטי EB110 מוצעת למכירה
ראשי » חדשות » לאכול את הלב ביום הראשון של 2018: בוגאטי EB110 מוצעת למכירה
בוגאטי EB110

לאכול את הלב ביום הראשון של 2018: בוגאטי EB110 מוצעת למכירה

לא עברו 24 שעות בשנת 2018 וכבר אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים כמתנת יום הולדת

בן חסון 01/01/2018

אקזמפלר נדיר במיוחד של בוגאטי EB110 מוצע כעת למכירה פומבית שתתרחש ב-7 לפברואר. לפני שנדבר על המכונית הספציפית הזו בואו ניזכר מהי ה-EB110 עבור בוגאטי.

בוגאטי היא אחת מיצרניות הרכב הוותיקות בעולם, אבל גם כזו עם לא מעט “חורים” בהיסטוריה שלה. אחרי שהצליחה ליצור לעצמה שם ומעמד בתחילת המאה שעברה, היא נקלעה לקשיים כלכליים עד שלבסוף הפסיקה את ייצור המכוניות בשנת 1956.

מאז נעשו מספר ניסיונות החייאה למותג, אבל הראשון שאפשר לייחס לו סוג של הצלחה התרחש בסוף שנות ה-80′ ע”י היזם האיטלקי רומנו ארטיולי. אחרי שהקים מפעל חדש ארטיולי הציג בשנת 1991, בפעם הראשונה מזה שנים, מכונית חדשה לבית בוגאטי – EB110, המכונית שהזניקה את בוגאטי לעידן המודרני.

בוגאטי EB110
כן, אחרי הקונטאש כולם היו חייבים דלתות מספריים…

 


השם שלה הוא כולו מחווה למייסד החברה אטורה בוגאטי (ועל כן EB), שנולד בדיוק 110 שנים לפני שהוצגה. ההופעה של המכונית הייתה בדיוק מה שמצופה מיצירה שראתה אור בשנות ה-90′, אבל מה שהיה מתחת לפח כבר היה לגמרי לא שגרתי.

בוגאטי EB110
בוגאטי EB110, בהחלט אפשר לומר שיש מנוע

 

שלדה מסיבי פחמן, הנעה כפולה, כנף אחורית מתכווננת בהתאם למהירות (אנחנו מדברים על חברה קטנה בשנות ה-90′ כן?) ועוד, אבל את תשומת הלב משך בעיקר המנוע – V12 בנפח 3.5 ל’ שהוזן ע”י לא פחות מארבעה (!) מגדשי טורבו. התוצאה הייתה 560 כ”ס בגרסת ה-GT או 600 כ”ס בגרסת ה-SS (סופר ספורט), וזה הספיק לתאוצה ל-100 קמ”ש ב-4.5 שניות או 3.3 שניות בהתאמה.

אבל נוסטלגיה וטכנולוגיה מרשימה לבדן לא מספיקות, גם העובדה שמיכאל שומאכר קנה לעצמו בוגאטי EB110 לא עזרה יותר מדי. בשנת 1995, עקב קשיים כלכליים, סגר ארטיולי את שערי החברה, עד שזו עברה לבסוף לידיים של פולקסווגן שמחזיקה בה עד היום.

בוגאטי EB110
רק 36 יוצרו מגרסת ה-SS, וזו ממש יחידה במינה

 

במשך השנים המעטות בהן החברה פעלה בוגאטי הספיקה לייצר רק 139 יחידות (מתוכן רק 36 מגרסת ה-SS, כמו זו שמוצעת למכירה כעת), מה שהפך את ה-EB110 למכונית נדירה למדי. אבל זו שעומדת למכירה היא באמת אחת ויחידה.

מדובר בשלדה מספר PCD39006, המכונית ששמשה את בוגאטי כאב-טיפוס של המפעל בבדיקת טכנולוגיות חדשות. לא לדאוג, למרות שהיא שמשה כרכב מבחן של החברה מד הק”מ מראה על 3,300 ק”מ בלבד.

EB110
אם אתם עוד לא סגורים על ההחלטות שלכם לשנה החדשה…

 

בכל מקרה, יש גם יתרונות להיותה מכונית הניסוי של בוגאטי. ל-EB110 יש שני מיכלי דלק עם שני פילטרים שמזינים באופן נפרד את הצילינדרים בכל גדה. ברגע שהדלק נגמר באחד מהם, אתם קצת בבעיה. גם ב-EB110 הזו הותקנו שני מיכלי דלק, רק שכאן התאימו להם פילטר אחד כך שמערכת הזרקת הדלק יכולה להזין את כל הצילינדרים עד לטיפה האחרונה. יפה.

כאמור, המכירה מיועדת להסגר ב-7 לפברואר. המחיר צפוי לנוע סביב סכום של מיליון דולר. חבל שבשנת 2017 לא שמנו קצת יותר בקופה הקטנה…

EB110 (19)EB110 (19)Preview
EB110 (18)EB110 (18)Preview
בוגאטי EB110בוגאטי EB110
בוגאטי EB110, בהחלט אפשר לומר שיש מנוע
Preview
EB110 (16)EB110 (16)Preview
EB110 (15)EB110 (15)Preview
EB110 (14)EB110 (14)Preview
EB110 (13)EB110 (13)Preview
EB110 (12)EB110 (12)Preview
EB110 (11)EB110 (11)Preview
EB110 (10)EB110 (10)Preview
EB110 (9)EB110 (9)Preview
EB110 (8)EB110 (8)Preview
EB110 (7)EB110 (7)Preview
בוגאטי EB110בוגאטי EB110
רק 36 יוצרו מגרסת ה-SS, וזו ממש יחידה במינה
Preview
EB110 (5)EB110 (5)Preview
EB110EB110
אם אתם עוד לא סגורים על ההחלטות שלכם לשנה החדשה...
Preview
בוגאטי EB110בוגאטי EB110
כן, אחרי הקונטאש כולם היו חייבים דלתות מספריים...
Preview
EB110 (2)EB110 (2)Preview
בוגאטי EB110בוגאטי EB110Preview

EB110 בוגאטי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד