נכון, זה לא אחד מהמקרים האלה של מכוניות נחשקות שנשמרו במחסן ולא ראו כביש (כמו ה-M3 ‘ספורט-איבו’ הזו שעשתה 119 ק”מ בלבד) – אבל זו יצירה ייחודית למדי של אלפינה, ולכן לא יכלנו שלא לשתף.
מדובר באלפינה B9 קופה המבוססת על ב.מ.וו 635CSi משנת 1984 (שלדה של E24). המכונית הזו היא אחת מ-75 בלבד שיוצרו בין אוגוסט 1982 לדצמבר 1985, והאקזמפלר הספציפי הזה נדיר עוד יותר מפני שמדובר בגרסה האוטומטית ממנה יוצרו יחידות בודדות (ותחליט אתה אם זה מתאים לך, אנחנו לא נשפוט…).

אלפינה B9 מצוידת במנוע M30 של ב.מ.וו, שבזכות טיפול מסור של אלפינה קיבל בוכנות מחוזקות (של Mahle), גל זיזים חדש וניהול מנוע אגרסיבי יותר. כשהיה חדש הספק המנוע עמד על 245 כ”ס ו-32.7 קג”מ שהספיקו (בגרסה הידנית) ל-6.9 שניות ל-100 קמ”ש. לא רע…

כשיצאה מהמפעל נשלחה המכונית ללקוח ביפן, שם חיה לה חיים נוחים וקלים כאשר כיסתה פחות מ-83,000 ק”מ (82,483 ק”מ אם תרצה לדייק) לאורך השנים במזג אוויר נוח יחסית. המוכר, שכבר הספיק להעביר אותה לבריטניה, טוען כי כל החלקים מקוריים – כל חלקי המרכב, המנוע, תא הנוסעים ואפילו הצביעה נשמרו במצב טוב עד מעולה.

למי שחושש, המוכר מציין כי המכונית מגיעה עם כל המסמכים המקוריים, כולל היסטוריית טיפולים מלאה (לך תנסה להשיג בארץ היסטוריית טיפולים של 3 שנים לטויוטה קורולה…) וצמד מפתחות שניתנו עם מסירת הרכב. אה, והיא גם תזכה לטיפול נוסף ו”יישור קו” על חשבון המוכר טרם המעבר לקונה המאושר.

מקרים כמו ה-M3 שהזכרנו בתחילת הכתבה אכן מוציאים לנו את העיניים, אבל מעודד אותנו לראות שיש גם כמה לקוחות אמידים שנותנים למכוניות המיוחדות שלהם לראות קצת כביש (יחסית…). כבונוס גם המחיר המבוקש לא בשמיים – 59,940 ליש”ט. אגב, עד כמה שאנחנו הצלחנו לגשש נראה כי היא היחידה מסוגה שמוצעת כיום למכירה, אז אם חשבת לקנות אחת כדאי לך למהר.
אוטומטית באמת כל יום לומדים משהוא חדש