אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לאדה ניבה מתעדכנת לקראת 2024
ראשי » חדשות » לאדה ניבה מתעדכנת לקראת 2024
לאדה ניבה

לאדה ניבה מתעדכנת לקראת 2024

רכב השטח הותיק זוכה לשורת עדכונים לקראת 2024 ובראשם התאמה לתקן זיהום האוויר יורו 5 לצד מערכת ABS, אבל זה עדין לא מספיק כדי שיוכל לחזור לשוק הישראלי

אופיר דואק 11/12/2023 צלם: יצרן

ישנם מעט מאד רכבים שמיוצרים עשרות שנים ללא שינויים מהותיים, והם בעיקר רכבי שטח קשוחים. רק לאחרונה התבשרנו כי טויוטה לנד קרוזר 70 זכה למתיחת פנים לכבוד יום ההולדת ה-40, וכעת עוד אגדת שטח, אפילו וותיקה יותר, זוכה לשורת עדכונים לכבוד 2024.

מדובר בלאדה ניבה, רכב השטח שהחל את דרכו בשנת 1977 בברית המועצות והיה חדשני למדי לתקופתו כשהציע מרכב אחוד בעידן של רכבי שטח בעלי שלדה נפרדת. אלא שמאז הניבה לא השתנה באופן מהותי ונותר אותו פרד קשור וספרטני כבעבר. בעשורים האחרונים הוא זכה למספר עדכונים בהם תא נוסעים מודרני יחסית, הזרקת דלק ואפילו פינוקים כמו חימום למושבים. אבל כאמור, פרד נשאר פרד.

בימים אלו זוכה הניבה למספר עדכונים משמעותיים לקראת 2024. העדכון הראשון הוא לטובת איכות הסביבה, כאשר מעתה תעמוד לאדה ניבה בתקינת יורו 5 שנכנסה לתוקף בשנת  2009, זאת שעד כה עמדה רק בתקינת יורו 2 שנכנסה לתוקפה אי שם בשנת 1996.זה המקום לציין שתקינת זיהום האוויר הנהוגה כיום באירופה היא תקינת יורו 6 שנכנסה לתוקף ב-2014, כאשר ביוני 2025 תיכנס לתוקפה תקינת יורו 7 המחמירה בהרבה. כך שעם כל הכבוד, לניבה עדין אין אפשרות להימכר בשווקי המערב וגם בישראל.


העמידה בתקינת זיהום האוויר המחמירה יותר לא פגע בנתוני התפוקה של מנוע ב-1,690 סמ”‘ק שנותרו מגוחכים במונחים מודרניים עם 83 כ”ס בלבד המתקבלים 5,000 סל”ד ו-13.1 קג”מ ב-4,000 סל”ד. הביצועים, לא תתפלאו, נותרו גם הם בעידן אחר לגמרי כאשר נדרשות לניבה 18 שניות כדי להגיע ל-100 קמ”ש ועוד הרבה שכנוע כדי להשיג מהירות מרבית של 137 קמ”ש.

חידוש נוסף לא זוכה הניבה השנה היא מערכת ABS תקנית. מערכת זו הצעה בעבר במכונית אך נשמטה מרשימת האופציות כנראה כי מישהו החליט שנהגים קשוחים של ניבה לא זקוקים ל-ABS בחורף הרוסי. מעבר לכך ימשיך היצע הגרסאות של הניבה הקלאסית להיות דומה והוא יוצע בשלושת הגרסאות בהן נמכרת לאדה ניבה כיום: ניבה הקלאסית, ניבה Urban מהסוגננת והמאובזרת יותר שגם מתהדרת בפגושי פלסטיק עם פנסי ערפל וחישוקים קלים וניבה Bronto המסוגננת יותר הצמיגים רחבים במידה 235/75, מרווח גחון גבוה יותר ב-3.5 ס”מ, גגחון מאסיבי ועוד מספר תוספות לנסיעת שטח.

בעבר הוצעה לאדה ניבה במגוון תצורות מרכב, בהן גרסת 5 דלתות מוארכת, גרסת טנדר וגרסה פתוחה היא נותר. כיום נאמנה לתצורת המרכב המקורית והקלאסית בעל 3 דלתות ובסיס גלגלים קצרצר של 220 ס”מ (20 ס”מ פחות מאשר קיה פקנטו).
מחירה של הניבה המעודכנת עלה, ומעתה הוא מתחיל ברוסיה בכ-930 אלף רובל שהם קצת יותר מ-10,000 דולרים, מה שאומר שתאורטית אם יכלה להגיע ארצה הייתה הניבה אמורה לעלות פחות מ-100 אלף שקלים.

לאדה לאדה ניבה לאדה ניבה Travel
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד