מה זה GTS? גרסאות ה-GTS יושבות בהיצע של פורשה מעל לגרסאות ה-S ופונות למי שמחפש “קצת יותר” מהפורשה שלו ושמות דגש בעיקר על יכולת דינאמית טובה יותר. כעת הגיע התור של פורשה 718, גם בגרסה הפתוחה (בוקסטר) וגם בסגורה (קאיימן), לענוד תג GTS בעצמה.
מנוע. תכנון חדש לפתח היניקה ושינויים במגדש הטורבו הובילה לעליה בהספקו של הבוקסר המוגדש בנפח 2.5 ל’. כעת עומדים לרשות הנהג 365 כ”ס (350 כ”ס בגרסאות ה-S, ו-330 כ”ס ב-GTS הקודמת, שגם נהנתה ממנוע 6 ציל’ בוקסר אטמוספרי) ו-43.8 קג”מ הזמינים בטווח שבין 1,900 ל-5,000 סל”ד. כך זה לפחות במקרה של ה-718 בוקסטר, כי פורשה לא פרסמה נתונים רשמיים על הגרסה הסגורה, שבדור הקודם זכתה לתוספת של 10 כ”ס ביחס לבוקסטר GTS.
ספורט כרונו. שתי המכוניות יגיעו עם חבילת ‘ספורט כרונו’ כסטנדרט. זה אומר שה-GTS נהנית מהיגוי וקטורי, דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור ומערך הבולמים האקטיבים של פורשה (PASM), שגם מנמיך אותה ב-10 מ”מ.
ביצועים. תוספת ההספק ובקרת השיגור של חבילת הספורט כרונו מעמידים את נתון התאוצה ל-100 קמ”ש על 4.1 שניות בלבד ו-290 קמ”ש מרביים בשידוך לתיבה כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים (לא נמסרו נתוני ביצועים של הידנית). מיותר לספר שזה מהר יותר מה-S שזקוקה ל-4.7 שניות וגם מה-GTS הקודמת (4.6 שניות) נכון?

עיצוב. ה-GTS של פורשה 718 מקבלת פגושים חדשים, יחידות תאורה מושחרות וחישוקי 20 אינץ’ שהושחרו גם הם. ולדעתנו היא גם נראית נפלא בצבע האדום העמוק שבתמונות. גם בתא הנוסעים ישנים שינויים עם שלל תגי GTS, הגה מצופה אלקנטרה, מד סל”ד עם רקע אדום ועוד.

אצלנו. פורשה 718 בוקסטר וקאיימן GTS יגיעו אלינו בחודש מרץ הקרוב, אבל כבר עכשיו יש מחיר. 652,000 שקלים ל-718 קאיימן GTS או 678,000 שקלים ל-718 בוקסטר GTS, עם תיבה ידנית בשני המקרים. לתיבה כפולת המצמדים תאלצו להוסיף עוד 30,800 שקלים.