אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
כוכבת התערוכה
ראשי » מגזין » כוכבת התערוכה

כוכבת התערוכה

בשקט בשקט, הרחק מאור הזרקורים הוצגה המכונית שאני ואתה חיכינו לה

אריאל אלסיבוני 03/03/2016

קשה היה לראות אותה. קשה למכונית פשוטה כזו למשוך תשומת לב. כשמכאן זרוקים 1000 כוחות סוס ומשם עוד 2000 מי כבר ייתן את דעתו למכונית קטנה ופשוטה, עם הספק זעום מול כל המפלצות האלו.

המחשבה מאחוריה לא חדשה. הרעיון להשתמש בפלטפורמה קיימת בכדי לייצר משהו שישלהב את דמיונם של אוהבי הרכב נרקח כבר לפני עשורים. השלדה מתבססת על המבנה המוכר של המיני הקטנה והחכמה של החברה עם המנוע וההנעה האחוריים. הבסיס הזה הוארך והורחב מעט, כך שהמימדים של המכונית החדשה מקבילים לקומפקטית ממוצעת. היא נמוכה יותר מכל מכונית אחרת בתערוכה הזו.

שימוש בפלטפורמת הנעה אחורית ומנוע אחורי מוכרת
שימוש בפלטפורמת הנעה אחורית ומנוע אחורי מוכרת

 

על הבסיס הזה עבדה החברה עם ארבעה דגשים: הנהג לפני הכול, מינימום משקל, פשטות מכאנית ומחיר נמוך. האמת היא שאני קורא את ההודעה לעיתונות וכמעט לא מאמין. ארבעת הדברים הללו הם משהו שקהל חובבי הנהיגה מייחל לו כבר שנים רבות ואין.
החברה מספרת שהיא גלתה בתהליך הפיתוח שארבעת הדברים הללו קשורים זה בזה. מחיר נמוך מחייב פשטות מכאנית ומינימום אבזור, ואלו מביאים עימם משקל נמוך. היא קצת ספרטנית במבט ראשון, אבל עוד נגיע לזה.


הנהג לפני הכול ומשקל סופר נמוך, נשמע מוכר
הנהג לפני הכול ומשקל סופר נמוך, מתכון מוכר

 

יחידת ההנעה היא משולש הציל’ המוגדש החדש יחסית של החברה. בגרסה האחרונה שלו (שהוצגה בסופר מיני הזולה שלהם) הוא מכוון ל-142 כ”ס וברמת ההספק הזו הוא מורכב גם כאן. לתיבה (ידנית בלבד) יש חמישה הילוכים, עם יחס העברה סופי מקוצר ועם מהלך קטנטן למוט הנמוך והשמנמן. זה אולי לא נשמע הרבה אבל נתון המשקל הזעום – רק 786 ק”ג – ויחסי העברה הקצרים מביאים את המכונית הזו ל-100 קמ”ש בפחות מ-6 שניות. החברה לא מוסרת מהירות מירבית וטוענת שנוכח העומס בכבישים ואמצעי האכיפה האלקטרונים, מהירות מירבית זה לא מה שעניין אותם בפרויקט הזה. וזה בתערוכה שבה בוגאטי חוגגת 420 קמ”ש באולם ליד.

קטן ומאומן - ליטר אחד, 142 כ"ס
קטן ומאומן – ליטר אחד, 142 כ”ס

 

העיצוב החיצוני מזכיר מכוניות ספורט משנות ה-70, עבודת המתכת לא מתוכחמת מדי והפרטים מעטים, אבל הצללית כולה נמוכה, ארוכה ורחבה. לא משאירה יותר מדי מקום לדמיון – ברור שהמכונית הזו נולדה למטרה אחת.
עוד משהו שברור זה שאין כאן המון דברים שהתרגלנו אליהם. המכונית מגיעה בבסיסה עירומה מדיפון ותאורה בתא המטען הקדמי וגם ללא כיסאות אחוריים או דיפון בסביבתם. תא הנהג מרגיש אנושי יותר, אבל גם בו המינימליזים שולט. לוח השעונים מורכב משעון סל”ד אחד ולוח מידע דיגטלי קטן. אין כאן יותר מדי עם מה לשחק. המזגן מכאני, החלונות ידניים.
מי מעיז לייצר מכונית חדשה כזו? זו השאלה הראשונה שעוברת לי בראש. ואז אני מבין. הם לא רוצים שתשלם על דברים שאתה לא צריך, וככה הם מגיעים למחיר המגוחך אותו הם דורשים עבור המכונה הזו.

הכוכבת
העיצוב מזכיר מכונית ספורט זולה משנות ה-70

 

מינימום משקל, מינימום מחיר. האוטו הזה ריק מאבזור כי החברה בוחרת שלא להכריח אותך להשתמש בדברים שאתה לא רוצה או צריך. לגישתם אם תרצה עוד שעונים על הדשבורד – תוכל להוסיף אותם. אם תרצה חלונות חשמליים – תוכל להתקין אותם. אם חשובה לך מערכת – יש מספיק דרכים להשיג ולתפור אחת לפי רצונותיך.

קאסטומיציה לפי הצרכים שלך בעידן שבו אפשר לקנות הכול לבד. הם עושים את כל זה בשביל לא להעיק על מחיר הקנייה הראשוני ומשקיעים רק במה בחשוב באמת מבחינתם – מעניין אותם איך האוטו הזה נראה, מתנהג וזז.

החברה מתגאה בציון של כוכב בודד במבחני הריסוק. במפרט הטכני בסמוך לסעיף הבטיחות מופיע המשפט הבא (בתרגום חופשי): “התפקיד שלנו הוא לגרום לנהג לחייך – תפקידו של הנהג הוא להישאר בחיים”.

חייבים לאהוב את הגישה הרעננה של החבר’ה האלה.

הדבר היחידי שעניין אותם זה איך האוטו זז
הדבר היחידי שעניין אותם זה איך האוטו זז

 

 

ככל שאני נחשף לרעיון הזה יותר אני מתחיל להבין שהם עושים פה משהו גדול. לדוגמא: אל תשאל אילו תוספות הם מציעים, כי הם לא. הם מוכרים אותה בשתי קונפיגורציות באותו המחיר. האחת מכוונת לכביש, מונמכת וקשיחה יחסית. השניה מכוונת לאלו שאוהבים את הכיף שלהם על שבילי עפר, אותו מראה ספורטיבי, עם קצת יותר מרווח בגחון ומהלך במיתלים.

ועכשיו הגענו לחלק הטוב. בהודעה לעיתנות נמסר שהמחיר באירופה יעמוד על 9,999 יורו. בתרגום לעיברית זה אומר פחות מ-100,000 שקלים אחרי מיסוי. עכשיו צריך למצוא מי יסכים לייבא אותה לארץ.
רגע, קודם כל צריך למצוא מי בכלל ייצר מכונית כזו.

אריאל אלסיבוני ג'נבה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד