פרץ של נוסטלגיה חיובית עובר על רנו בתקופה האחרונה. יש שיגידו שבאופן ציני למדי כאשר הצרפתים החליטו לייצר דור חדש של מכוניות חשמליות עם השראה עיצובית מדגמי עבר פופולאריים של החברה. כך נולדה רנו 5 E-Tech שזכתה גם בתואר מכונית השנה באירופה, גרסת הקרוסאובר שלה הנושאת את השם רנו 4 ובקרב תגיע גם מכונית עירונית קטנה בעיצוב שהוא הומאז’ לטווינגו המקורית. אפילו רנו 17 הנשכחת זכתה לשחזור חד פעמי והסבה להנעה חשמלית.
לא כל חובבי רנו, בטח אלו שמחזיקים באותם דגמים נוסטלגיים, מקבלים את השחזור המודרני בעין יפה והם מסיבות מובנות יעדיפו את המקור. בדיוק עבורם מציגה כעת חטיבת ה-Heritage של רנו תכנית חדשה שאמורה לסייע לבעלי מכוניות רנו ישנות וקלאסיות לשפץ ולהמשיך לתחזק את מכוניתן.
התכנית החדשה תאפשר להנגיש ידע טכני, לספק חלפים ורכיבים מקורים חדשים הנחוצים עבור שיפוץ נאמן למקור ואפילו תכשיר מרכזי שירות כדי שידעו לבצע תחזוקה שוטפת לדגמים הישנים. בשלב ראשון יוכשרו בצרפת 8 מרכזי שירות כאלו, כשהכוונה של אנשי רנו להגיע עד סוף השנה למצב שבו יהיה מרכז שירות שיוכל לספק תמיכה לדגמי רנו ישנים ברדיוס מינימלי של 100 ק”מ (בכל זאת, גרר זה לא עניין זול).
אבל גם אם אתם לא גרים בצרפת ועדין מחזיקים בבעלותכם מכונית רנו קלאסית לרנו יש מענה עבורכם. החברה העלתה לרשת אתר חדש וייעודי הכולל 50 מדריכי תחזוקה לדגמי רנו קלאסיים בשפות שונות מתוך ומדריכים מקוונים מטרה להנגיש את הידע הטכני לשיפוץ המכוניות. בנוסך יהיה ניתן להזמין דרך האתר החדש אפשרות להנפיק תעודת אימות למכונית ומספר השלדה, כמו גם לקבל תעודות על ההיסטוריה של המכונית הספציפית והמפרט שלה.
באתר החדש יהיה ייתן גם לתקשר עם ספקי חלפים ייעודיים לשיפוץ רכבים קלאסיים של רנו, בהם ספקים מתמחים לדגמים הספורטיביים וספק דרכו ניתן להשיג ריפודים וחומרי דיפון מקוריים לתא הנוסעים. לבסוף, תעמיד רנו גם מומחים לשיפוץ של דגמיה שיספקו מענה, ידע ופתרונות לבעלי רנו בתחזוקת ושיפוץ רכבם.
צעדי התמיכה הנרחבת בשיפוץ ותחזוקת דגמים ישנים אותה מציעה כעת רנו היא דבר מקובל בקרב יצרניות בוטיק אקזוטיות כמו פרארי, למבורגיני, פורשה, אסטון מרטין ועוד, אבל פחות נפוץ במותגי רכב עממים. עם זאת רנו לא היחידה וגם פולקסווגן, ב.מ.וו, מרצדס ואלפא רומיאו מציעים תמיכה טכנית ואספקת חלפים לבעלי דגמים קלאסיים מתוצרתן. בכל מקרה מדובר בצעד מבורך, גם אם אתם לא אספנים או חובבי מכוניות צרפתיות ונקווה שעוד יצרנים ילכו בדרך הזו כדי לשמר את התרבות וההיסטוריה המוטורית.