1. איך עובד ימאהה ניקן? הניקן, כך מספרים לי, זה בעצם תרגום של “שתי חרבות”. השם כמובן מתייחס לצמד הבולמים ההפוכים שניתן להבחין בהם בבירור משני צידם של הגלגלים הקדמיים. קצת גורם לי לתהות למה ל- H2 של קוואסאקי לא קראו “וואחד טורבו”.
ימאהה מדווחים כי כל אחד מצמד הבולמים של ימאהה ניקן פועל באופן עצמאי ובכך מאפשר רמת אחיזה גבוהה שאינה מושפעת מהבולם המקביל לו, כשלמסיבה צורף לינק מקבילי שמאפשר זווית הטיה של עד 45 מעלות אשר יבטיח בין היתר ששני הגלגלים תמיד יהיו במקביל זה לזה.
2. יחידת הנעה מוכרת. ימאהה ניקן עושה שימוש באותו מנוע שאנו מכירים מאופנוע ההייפר נייקד של החברה, ה- MT09. מנוע בעל שלושה צילינדרים עם מומנט גבוה, אם כי יחסי ההעברה קוצרו והמנוע זכה למפת הצתה חדשה שאמורה לתת למנוע אופי נמרץ יותר ותגובת מצערת חלקה יותר.
3. מערכות מתקדמות. ימאהה ניקן מקבל מערכות שכבר ניתן להחשיב כסטנדרט אצל אופנועי החברה, כמו מערכת בקרת משיכה בעלת שני מצבי התערבות. יש כאן גם את מערכת ה-D-MODE שמאפשרת מעבר בין מפות ההצתה של המנוע. עוד אפשר למצוא כאן מערכת בקרת שיוט וקוויק-שיפטר להעלאת הילוכים ללא שימוש במצמד.
.
4. הוא גדול. מימדיו של האופנוע דומים למימדיו של הטרייסר 900, כשבסיס הגלגלים ארוך יותר בכ- 10 ס”מ רומז על יותר מרווח במושב. די הגיוני ששלושת נקודות המפגש עם האספלט, צפויות לספק יותר אחיזה וביטחון אך באותה נשימה צריך לציין, שפערים ברורים בין היכולת של הגלגלים הקדמיים לזה הבודד מאחור, עשויים להוות נקודת תורפה.
5. איך זה נראה? בחזית האופנוע ישנם שני פנסי LED שדולקים באופן קבוע, כאשר המראות אשר נלקחו מה-R1 מצוידות במאותתים מבוססי LED גם הן. אבל הניקן לא צריך את אלו בשביל למשוך תשומת לב. לא עם החזית האדירה וארבעת הבולמים מלפנים. זה אולי לא לגמרי אופנוע ובטח שלא מכונית, אבל מהחזית הזו, אף אחד לא יוכל להתעלם.