אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ימאהה ניקן – הנה 5 דברים שצריך לדעת עליו
ראשי » דו-גלגלי » ימאהה ניקן – הנה 5 דברים שצריך לדעת עליו
ימאהה ניקן

ימאהה ניקן – הנה 5 דברים שצריך לדעת עליו

ימאהה ניקן מעלה אצל כולנו הרבה שאלות. כעת הוא מגיע לישראל - אז מה יש לנו כאן?

מתן אהביה 08/09/2018

1. איך עובד ימאהה ניקן? הניקן, כך מספרים לי, זה בעצם תרגום של “שתי חרבות”. השם כמובן מתייחס לצמד הבולמים ההפוכים שניתן להבחין בהם בבירור משני צידם של הגלגלים הקדמיים. קצת גורם לי לתהות למה ל- H2 של קוואסאקי לא קראו “וואחד טורבו”.

ימאהה מדווחים כי כל אחד מצמד הבולמים של ימאהה ניקן פועל באופן עצמאי ובכך מאפשר רמת אחיזה גבוהה שאינה מושפעת מהבולם המקביל לו, כשלמסיבה צורף לינק מקבילי שמאפשר זווית הטיה של עד 45 מעלות אשר יבטיח בין היתר ששני הגלגלים תמיד יהיו במקביל זה לזה.

2. יחידת הנעה מוכרת. ימאהה ניקן עושה שימוש באותו מנוע שאנו מכירים מאופנוע ההייפר נייקד של החברה, ה- MT09. מנוע בעל שלושה צילינדרים עם מומנט גבוה, אם כי יחסי ההעברה קוצרו והמנוע זכה למפת הצתה חדשה שאמורה לתת למנוע אופי נמרץ יותר ותגובת מצערת חלקה יותר.


 

3. מערכות מתקדמות. ימאהה ניקן מקבל מערכות שכבר ניתן להחשיב כסטנדרט אצל אופנועי החברה, כמו מערכת בקרת משיכה בעלת שני מצבי התערבות. יש כאן גם את מערכת ה-D-MODE שמאפשרת מעבר בין מפות ההצתה של המנוע. עוד אפשר למצוא כאן מערכת בקרת שיוט וקוויק-שיפטר להעלאת הילוכים ללא שימוש במצמד.

ימאהה ניקן

.

4. הוא גדול. מימדיו של האופנוע דומים למימדיו של הטרייסר 900, כשבסיס הגלגלים ארוך יותר בכ- 10 ס”מ רומז על יותר מרווח במושב. די הגיוני ששלושת נקודות המפגש עם האספלט, צפויות לספק יותר אחיזה וביטחון אך באותה נשימה צריך לציין, שפערים ברורים בין היכולת של הגלגלים הקדמיים לזה הבודד מאחור, עשויים להוות נקודת תורפה.

 

5. איך זה נראה? בחזית האופנוע ישנם שני פנסי LED שדולקים באופן קבוע, כאשר המראות אשר נלקחו מה-R1 מצוידות במאותתים מבוססי LED גם הן. אבל הניקן לא צריך את אלו בשביל למשוך תשומת לב. לא עם החזית האדירה וארבעת הבולמים מלפנים. זה אולי לא לגמרי אופנוע ובטח שלא מכונית, אבל מהחזית הזו, אף אחד לא יוכל להתעלם.

ימאהה ניקן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד