אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ימאהה מציגה מערכת אוטומטית להעברת הילוכים באופנוע
ראשי » דו-גלגלי » ימאהה מציגה מערכת אוטומטית להעברת הילוכים באופנוע
ימאהה

ימאהה מציגה מערכת אוטומטית להעברת הילוכים באופנוע

יצרנית האופנועים ימאהה עושה צעד נוסף בדרך לאופנוע אוטומטי וחושפת מערכת חדשה לסיוע בהעברת הילוכים, שמשלבת בין פעולה של תיבת הילוכים אוטומטית לבין פעולה של תיבת הילוכים קונבנציונלית

אופיר דואק 27/06/2024 צלם: יצרן

שנים ארוכות מנסות יצרניות האופנועים לפתח תיבת הילוכים אוטומטית עבור אופנועים, אשר תהפוך את הרכיבה לקלה יותר ותאפשר להנגיש את הרכב הדו-גלגלי גם עבור מי שמתקשים בתזמון בין מנוף המצמד לרגלית ההילוכים. עד כה הפתרונות להעברת הילוכים אוטומטית בתחום הדו-גלגלי היו מצומצמות. תיבת הילוכים רציפה (ואריאטור) שולטת בקטגוריות הקטנועים, אך פחות ישימה באופנועים. הונדה הצליחה לפצח את הנוסחה ולהגיש תיבה כפולת מצמדים משובחת (DCT) אך כבדה ויקרה למדי.

השנה הונדה עשתה צעד נוסף קדימה שהציגה מערכת חדשה של מצמד בשילוב אוטומטי שתגיע בקרוב למגוון דגמים סדרתיים. ימאהה מצידה מציגה בימים אלו את התשובה שלה למערכת ה- E-Clutch של הונדה שלוקחת את הרעיון צעד נוסף קדימה, ולמעשה מיישמת פעולה של העברת הילוכים מלאה באופן אוטומטי.

המערכת החדשה של ימאהה מכונה Y-AMT ראשי תיבות של Yamaha Automated Manuel Transmission. כלומר בימאהה מצהירים על תיבת הילוכים ידנית שזכתה לאוטומציה ומוגדרת על ידה כתיבת הילוכים ידנית-אוטומטית. הגדרה מעט מטעה כיוון שהמערכת החדשה של ימאהה היא לא תיבת הילוכים בעלת העברת הילוכים אוטומטית בפני עצמה, אלא מערכת עזר המולבשת על תיבת הילוכים רגילה של אופנוע המופעלת באמצעות רגלית. המערכת של ימאהה כוללת למעשה שני מנועים חשמליים בעלי תפקיד חשוב. בדומה להונדה, המנוע האחד מבצע את פעולת ההפרדה של המצמד, ואילו המנוע השני מבצע את העברת ההילוכים בפועל. פעולה דומה במידה רבה לזו של תיבת הילוכים רובוטית המוכרת לנו מעולם הרכב.


לרוכב ישנה אפשרות בחירה באמצעות מתג בצד ימין של הכידון בין שלושה מצבי פעולה של תיבת ההילוכים: אוטומטית מלאה, אוטומטית D+ שהיא בעצם מצב ספורט המאחר את החלפת ההילוכים, ומצב ידני. במצד הידני ניתנת לרוכב אפשרות לבצע העברת הילוכים באופן עצמאי על ידי מתגים הממוקמים בשני צידי הכידון.

משקל המערכת הוא 2.8 ק”ג בלבד, מה שיחד עם מידותיה הקומפקטיות מאפשר התקנה קלה יחסית על מגוון דגמי אופנועים אותם מייצרת יאמהה. גם מחיר המערכת הנמוך ביחס לפתרונות אוטומטיים אחרים ואמור לאפשר לימאהה להפוך את האופציה האוטומטית לזמינה ונגידה מאי פעם. עכשיו נותר רק להמתין ולראות מי הדגם הסדרתי הראשון שיזכה לעשות שימשו במערכת החדשה של ימאהה ועד כמה מחירה יהיה נגיש לקהל.

יהלוכים אוטומטיים ימאהה תיבת הילוכים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד