אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ימאהה ו-CF מוטו מקימות מפעל משותף
ראשי » דו-גלגלי » ימאהה ו-CF מוטו מקימות מפעל משותף

ימאהה ו-CF מוטו מקימות מפעל משותף

ענקית הדו"ג היפנית חוברת ל-CF מוטו במיזם משותף לייצור אופנועים, לפחות כרגע רק עבור השוק הסיני

אופיר דואק 05/11/2023 צלם: יצרן

זה לא סוד שמנוע הצמיחה של העולם הדו-גלגלי נמצא בשווקי המזרח, וליתר דיוק בשווקים העצומים של סין והודו. יצרניות האופנועים המערביות הבינו שכדי לבסס את עצמן בשווקים הללו הן חייבות לשתף פעולה עם היצרנים המקומיים, מה שנותן להן מענה גם לייצור דגמים קטנים וזולים עבור שווקי המערב. הארלי דיווידסון, ק.ט.מ, ב.מ.וו, פיאג’ו, טריומף ועוד יצרניות יצרו שיתופי פעולה מעמיקים עם יצרניות כמו QJ Motors, CF מוטו, בג’אג’ ו-TVS שמצידן צמאות לידע וטכנולוגיה שיעזור להם לחדור לשווקי המערב.

היצרניות היפניות אמנם מייצרות בסין ובשווקי המזרח על ידי השלוחות המקומיות שלהן, אך שמרו עד כה על דיסטנס מסויים. אלא שבימים אלו מתחיל לצאת לדרך שיתוף פעולה בין ימאהה ל-CF מוטו, עליו הוכרז לפני מספר שבועות. במיזם החדש ל-CF מוטו ישנם 50% מהבעלות, לימאהה 44.2% והייתר בבעלות חברת השקעות מהונג קונג. בשלב ראשון כולל המיזם הקמת מפעל משותף בעיר ג’וגאו במרכז סין, שיעסיק יותר מ-500 עובדים.

שתי החברות לא פרסמו פרטים אילו דגמים ייוצרו במפעל, אבל סביר להניח שיהיה מדובר בדגמים של ימאהה עבור השוק הסיני כשלאחר מכן צפוי שיתוף הפעולה להעמיק ביצור דגמים בפיתוח משותף. עם זאת, בימאהה מדגישים כי המיזם המשותף בין שתי החברות יוגבל כרגע לשוק הסיני בלבד, שם היא מנסה לנגוס בנתח שוק משמעותי יותר, כך שלפחות בשנים הקרובות לא סביר תקבלו את ה-X מקס או ה-MT07  הבא שלכם מסין.


שיתוף הפעולה בין שתי החברות מעניין לא פחות מצידה של CF מוטו, אשר נשענת במידה לא מועטה על טכנולוגיה ועיצוב של דגמי ק.ט.מ וסדנת העיצוב קיסקה, בעיקר בדגמים החדשים שלה מיועדים גם לשווקי המערב. זה ממש לא אומר שב-CF מתכוונים לשנות כיוון, שכן כמו בתעשיית הרכב ליצרניות הסיניות אין בעיה לקיים שיתופי פעולה ולייצר דגמים של כמה חברות במקביל.

CF-מוטו ימאהה שיתוף פעולה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד