אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ימאהה ו-CF מוטו מקימות מפעל משותף
ראשי » דו-גלגלי » ימאהה ו-CF מוטו מקימות מפעל משותף

ימאהה ו-CF מוטו מקימות מפעל משותף

ענקית הדו"ג היפנית חוברת ל-CF מוטו במיזם משותף לייצור אופנועים, לפחות כרגע רק עבור השוק הסיני

אופיר דואק 05/11/2023 צלם: יצרן

זה לא סוד שמנוע הצמיחה של העולם הדו-גלגלי נמצא בשווקי המזרח, וליתר דיוק בשווקים העצומים של סין והודו. יצרניות האופנועים המערביות הבינו שכדי לבסס את עצמן בשווקים הללו הן חייבות לשתף פעולה עם היצרנים המקומיים, מה שנותן להן מענה גם לייצור דגמים קטנים וזולים עבור שווקי המערב. הארלי דיווידסון, ק.ט.מ, ב.מ.וו, פיאג’ו, טריומף ועוד יצרניות יצרו שיתופי פעולה מעמיקים עם יצרניות כמו QJ Motors, CF מוטו, בג’אג’ ו-TVS שמצידן צמאות לידע וטכנולוגיה שיעזור להם לחדור לשווקי המערב.

היצרניות היפניות אמנם מייצרות בסין ובשווקי המזרח על ידי השלוחות המקומיות שלהן, אך שמרו עד כה על דיסטנס מסויים. אלא שבימים אלו מתחיל לצאת לדרך שיתוף פעולה בין ימאהה ל-CF מוטו, עליו הוכרז לפני מספר שבועות. במיזם החדש ל-CF מוטו ישנם 50% מהבעלות, לימאהה 44.2% והייתר בבעלות חברת השקעות מהונג קונג. בשלב ראשון כולל המיזם הקמת מפעל משותף בעיר ג’וגאו במרכז סין, שיעסיק יותר מ-500 עובדים.

שתי החברות לא פרסמו פרטים אילו דגמים ייוצרו במפעל, אבל סביר להניח שיהיה מדובר בדגמים של ימאהה עבור השוק הסיני כשלאחר מכן צפוי שיתוף הפעולה להעמיק ביצור דגמים בפיתוח משותף. עם זאת, בימאהה מדגישים כי המיזם המשותף בין שתי החברות יוגבל כרגע לשוק הסיני בלבד, שם היא מנסה לנגוס בנתח שוק משמעותי יותר, כך שלפחות בשנים הקרובות לא סביר תקבלו את ה-X מקס או ה-MT07  הבא שלכם מסין.


שיתוף הפעולה בין שתי החברות מעניין לא פחות מצידה של CF מוטו, אשר נשענת במידה לא מועטה על טכנולוגיה ועיצוב של דגמי ק.ט.מ וסדנת העיצוב קיסקה, בעיקר בדגמים החדשים שלה מיועדים גם לשווקי המערב. זה ממש לא אומר שב-CF מתכוונים לשנות כיוון, שכן כמו בתעשיית הרכב ליצרניות הסיניות אין בעיה לקיים שיתופי פעולה ולייצר דגמים של כמה חברות במקביל.

CF-מוטו ימאהה שיתוף פעולה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד