אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יחידת ההנעה החדשה של סטלנטיס: תגבור היברידי ותיבה כפולת מצמדים
ראשי » חדשות » יחידת ההנעה החדשה של סטלנטיס: תגבור היברידי ותיבה כפולת מצמדים

יחידת ההנעה החדשה של סטלנטיס: תגבור היברידי ותיבה כפולת מצמדים

פיג'ו מציגה יחידת הנעה חדשה שתשרת בשנים הקרובות את מגוון דגמי קבוצת סטלנטיס. בתפריט: תגבור היברידי למנוע ה-1.2 ליטר המוכר ותיבת הילוכים כפולת מצמדים חדשה

אופיר דואק 17/02/2023 צלם: יצרן

תעשיית הרכב אמנם דוהרת במעבר להנעה חשמלית, אך מנועי בעירה פנימית יהיו איתנו לכל הפחות עד סוף העשור. זה אומר שיצרניות הרכב צריכות להתאים אותם לתקני זיהום האוור ההולכות והמחמירות והפתרון הזמין ביותר הוא להעניק להם תגבור חשמלי כדי לחסוך עוד כמה גרמים של פליטות מזהמים.

פיג’ו שהיא הבכירה בייחוס מבין של מותגי סטלנטיס נבחרה להציג את יחידת ההנעה החדשה של הקבוצה בעלת תגבור היברידי (Mild Hybrid), אשר תערוך בכורה ראשונה בדגמי 3008 ו-5008 השנה, ובשלב מאוחר יותר תגיע ליתר דגמי הנוסעים של החברה כמו גם לדגמים של מותגים נוספים.

יחידת ההנעה החדשה מבוססת על מנוע ה-1.2 תלת צילינדרי המוכר אשר עבר מקצה שיפורים, ועבר לעבוד מעתה בשיטת מחזור מילר שבה ישנה סגירה מאוחרת של שסתומי הינקה כדי לייעול תהליך הבעירה. אל המנוע המעודכן המספק 136 כ”ס ו-23.5 קג”מ מחוברת תיבת הילוכים חדשה, כפולת מצמדים עם שישה יחסי העברה, המחליפה את התיבה הפלנטארית המוכרת בעלת שמונת ההילוכים של אייסין.
בתוך תיבת ההילוכים מותקן מנוע חשמלי בהספק של 28 כ”ס. המנוע החשמלי מסוגל להעניק תגבור למנוע הבנזין בעת האצה, וגם נועד לפצות על זמן התגובה של מגדש הטורבו בתוספת כוח מיידית.

מנוע 1.2 המוכר עבר לעבוד בשיטת מחזור מילר


 

את המערכת משלימה יחידת מתנע במתח של 48 וולט המחוברת לרצועת האביזרים במנוע ומשמשת לא רק להנעה ודימום בעת עצירה, אלא גם לדומם את מנוע הבנזין לספק כוח למערכות ההיקפיות בזמן עזיבת דוושת התאוצה. המערכת ההיברידית ניזונה מסוללה בקיבולת של קצת פחות מקילוואט המותקנת מתחת למושב הנהג. בפיג’ו מציינים כי יחידתה הנעה מסוגלת לספק גם תנועה חשמלית מלאה לטווח קצר, אך לא נוקבת במספרים מלאים. בכל מקרה לאור אופי המערכת וההספק הנמוך של המנוע החשמלי זה יהיה רק במהירויות נמוכות מאד.

דגמי 3008 ו-5008 יהיו הראשונים לקבל את יחידת ההנעה החדשה

 

בפיג’ו מצהירים כי יחידת ההנעה החדשה מסוגלת להשיג צריכת דלק נמוכה ב-15% לעומת זו הקודמת נטולת התגבור ההבירידי ובעלת התיבה הפלנטארית, וב-3008 יורדת פליטת ה-CO2 ב-20 גרם לק”מ ל-126 גרם לק”מ בסך הכל. התאוצה ל-100 קמ”ש התארכה ב-0.3 שניה ועומדת על 10 שניות עגולות ב-3008, אך עם זאת המהירות המרבית עומדת מעתה על 200 קמ”ש.
יחידת ההנעה החדשה תוצע כאמור בשלב ראשון בדגמי 3008 ו-5008 שיצאו לשוק בקיץ הקרוב. לדברי קבוצת לובינסקי, יבואנית פיג’ו בישראל, נראה אותה בדגמים אלו רק בתחילת שנת 2024.

סטלנטיס פיג'ו תגבור היברידי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד