אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יחידה במינה: יגואר E טייפ הראשונה עומדת למכירה
ראשי » מגזין » יחידה במינה: יגואר E טייפ הראשונה עומדת למכירה
יגואר E טייפ

יחידה במינה: יגואר E טייפ הראשונה עומדת למכירה

יגואר E טייפ היא אחת מהמכוניות הקלאסיות הנחשקות ביותר, וכעת יש לכם הזדמנות לשים את היד על המכונית הראשונה עם הגה ימני שיוצרה, בהנחה שיש לכם לפחות מיליון פאונד

אופיר דואק 29/08/2023 צלם: Gooding & Company

יגואר E טייפ נחשבת לאחת מהמכוניות הקלאסיות המבוקשות מאז ומעולם. היא אמנם יוצרה במשך 14 שנים בלמעלה מ-70 אלף יחידות, כך שיחסית היא לא נדירה במיוחד. אבל בזכות החדשנות והטכנולוגית שלה, היותה המכונית המהירה בתקופתה, ההצלחות על המסלול ומעל הכל, העיצוב המופלא קיבעו אותה כאייקון מוטורי ובריטי.

כמו ברוב הדגמים הקלאסיים הגרסאות המוקדמות שלה ביותר הן המבוקשות ביותר. למרות שבמקרה של ה-E טייפ דווקא סדרת הייצור הראשונה שנבנתה בין 1961 ל-1968 היא הנפוצה ביותר עם למעלה מ-38 אלף יחידות שיוצרו, כך שיחסית לא תהיה לכם בעיה למצוא E טייפ מקורית. אבל מה הסיכוי שתוכלו לשים את היד על ה-E טייפ הראשונה?

ההזדמנות הזו נדירה כמעט עבור כל מכונית כיוון שלרוב היחידות הראשונות שמיוצרות נשמרות במוזיאון החברה או על ידי בעלי החברה, אבל לא במקרה הזה. יגואר E טייפ המוצגת כאן לפניכם ותעמוד למכירה פומבית ב-1 בספטמבר בבית המכירות Gooding & Company נושאת את מספר השלדה 860001. מדובר ב-E טייפ קופה הראשונה שנבנתה עם הגה ימני, כשהיא התגלגלה מפס היצור ב-10 ליולי 1961. היא גם ה-E טייפ המוקדמת ביותר ששרדה, כיוון שעל פי הרישומים של יגואר דגם הקופה הראשון עם הגה שמאלי ודגמי הרודסטר הראשונים שיוצרו נכחדו במהלך השנים. אגב, לצידה מוצעת למכירה גם יגואר E טייפ רודסטר נדירה עם מספר שלדה 850004, כלומר הרביעית שנוצרה עם הגה ימני, אבל עם כל הכבוד זה לא כמו המעמד של להיות הראשונה מסוגה.

 




נחזור ברשותכם ל-E טייפ מספר 86001. המכונית מצוידת במנוע שישה צילינדרים בטור בנפח 3.8 ליטר המוזן על ידי שלושה קרבורטורים ומספק 265 כ”ס ב-5,500 סל”ד. לתיבת ההילוכים הידנית ארבעה יחסי העברה שהספיקו כדי לרשום זינוק ל-100 קמ”ש ב-7 שניות ומהירות מרבית של 240 קמ”ש שהפכו אותה לאחת המכוניות המהירות בתקופתה.

לא קל לשרוד 62 שנים ארוכות ,אך ל-E טייפ הזו היה מזל. במהלך שנותיה היא עברה רק חמישה בעלים. הבעלים הראשון של המכונית אינו מתועד והיא החליפה מספר ידיים במהלך שנות ה-70 כאשר הבעלים הנוכחי שלה מחזיק בה מאז שנת 1998. לאחר שנרכשה על ידי הבעלים האחרון החלה המכונית בתהליך שחזור מקיף לרמת תצוגה תוך שמירה על המפרט ושילוב הצבעים המקורי המורכב מצבע גוף כחול כהה ופנים מעור אדום בשילובי אלומיניום חשוף. האקזמפלר הזה כל כך מקורי, שהוא כולל גם אישור לתאימות של מספר המנוע ומספר השלדה והרוכש גם דאג לרכוש את מספר הרישוי המקורי איתו התגלגלה המכונית לראשונה לכבישים.



המחיר ההתחלתי הנדרש עבור המכונית משקף את רמת הנדירות והשחזור שלה, והוא עומד על מיליון פאונד ואף צפוי להגיע ל-1.4 מיליון פאונד. זהו מחיר גבוה פי 10 ממחירה הממוצע של E טייפ מסדרת הייצור הראשונה, כשלמעשה רק E טייפ מגרסת LightWeight הנדירה נמכרה במחיר דומה. דבר אחד בטוח, מי שירכוש את המכונית הזו יוכל להצהיר בגאווה ש”אין עוד מכונת כזאת”, ובניגוד לרוב המקרים זה יהיה ממש נכון.

E טייפ E טייפ קופה יגואר יגואר E-טייפ מכונית אספנות מכונית קלאסית מכירה פומבית רכב אספנות
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד