אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יחידה במינה: אב הטיפוס של פורשה 910 עומד למכירה
ראשי » חדשות » יחידה במינה: אב הטיפוס של פורשה 910 עומד למכירה
פורשה 910

יחידה במינה: אב הטיפוס של פורשה 910 עומד למכירה

מכונית הפורשה 910 הראשונה שיוצרה הגיעה למכירה פומבית ולמרות שאין לה מורשת מפוארת במיוחד על המסלול, היא עדין יצירה חד-פעמית נחשקת עבור אספנים

אופיר דואק 20/05/2025 צלם: Bring a Trailer

ההיסטוריה של פורשה מלאה בשלל מכוניות מסלול שהשיגו אינספור ניצחונות במרוצים מסביב לעולם. מכוניות כאלו הופכות עם השנים לנחשקות בשוק האספנות, בעיקר אם מדובר במכוניות מתור הזהב משנות ה-60 וה-70 בהן נבנתה מורשת הספורט המוטורי של החברה משטוטגארט.

באותן שנים, ובכלל, זכורות בעיקר המכוניות שהתחרו במרוצי הסיבולת השונים ובאליפויות ה-GT, אבל לפורשה היו עוד מספר דגמים יוצאי דופן לסדרות מרוצים נוספות. אחת המכוניות המעניינות הללו היא פורשה 910 אשר נבנתה בעיקר כדי להתחרות במרוצי טיפוס גבעה באירופה.

פורשה 910, שכונתה גם קאררה 10,הייתה למעשה אבולוציה של פורשה 906 שהשתתפה במרוצי הסיבולת, כשבין השינויים העיקריים בה היה מרכב שונה ואווירודינמי יותר עם גג פריק, חישוקי 13 אינץ’ בסגנון מכוניות הפורמולה 1 של התקופה ושינויים בשלדה שאפשרו להתקין בחלק מהמכוניות מנועי שמונה צילינדרים. ה-910 יוצרה ב-29 יחידות בלבד בין השנים 1966 ל-1967 ופורשה השתמשה בה לתחרויות באופן רשמי במשך שנה אחת בלבד עד שהופיעה ה-907 רבת ההילה.


זה אומר שמדובר במכונית נדירה בכל קנה מידה אפשרי, וכעת מוצעת למכירה יחידה אחת כזו עם מספר השלדה הראשון 001. מדובר במכונית האב-טיפוס של פורשה 910 שעליה התבססה סדרת היצור הראשונה שכללה 12 מכוניות. אלו צויידו כאמור במנוע בוקסר שישה צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים עם הזרקת דלק מכאנית, לפני שזה כאמור הוחלף במנוע שמונה צילינדרים חזק יותר. המכונית שימשה את פורשה לזמן קצר באופן רשמי במרוצי טיפוס גבעה, ואחר כך נמכרה לנהג מרוצים פרטי שהתחרה בה במרוצי סיבולת, כשההישג הגדול ביותר הרשום על שמה של המכונית הספציפית הזו הוא ניצחון בקטגוריה שלה במרוץ מונזה 1000 בשנת 1968.

המכונית עברה מספר ידים במהלך השנים ובשנת 2000 החלה תהליך שיפוץ ושחזור מלא שהתרחש בהמשכים והסתיים רק בשנת 2019. כעת אחרי שהוצגה במהלך השנים במספר מפגשי רכב יוקרתיים, היא הגיע למכירה פומבית באתר Bring a Trailer. למרות שלא מדובר במכונית שהשאירה חותם יוצא דופן בהיסטוריה של פורשה, היא עדין בעל ערך גבוה גם ובעיקר כיוון שמדובר במכונית האבטיפוס של דגם זה מה הופך אותה ליחידה במינה במלוא מובן המילה. נכון לפרסום שורות אלו עומדת ההצעה העדכנית ביותר עבור המכונית על 1.5 מיליון דולר, כשנותרה עוד יממה עד לסגירת המכירה, למקרה שמתחשק לכם להגיש הצעה נגדית. אגב לפחות כרגע מדובר במחיר מציאה, שכן לפני שנתיים נמכרה מכונית דומה באותו אתר במחיר של 2.5 מיליון דולר.

מכירה פומבית פורשה פורשה 910 פורשה קלאסית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד