אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יותר שרירים, פחות משקל: דוקאטי X דיאבל V4 החדש נחשף
ראשי » דו-גלגלי » יותר שרירים, פחות משקל: דוקאטי X דיאבל V4 החדש נחשף
דוקאטי X דיאבל

יותר שרירים, פחות משקל: דוקאטי X דיאבל V4 החדש נחשף

דוקאטי חושפת את הדור החדש של הפאוור קרוזר המדליק שלה שעובר להשתמש במנוע V4 אבל מציג משקל נמוך יותר ושומר על עיצוב שעושה חשק

אופיר דואק 16/02/2025 צלם: יצרן

קצת יותר משנה לאחר שהציגה את הדיאבל V4 החדש, חושפת דוקאטי בימים אלו את X דיאבל החדש. ה-X דיאבל המקורי נולד ב-2016 כמעין גרסת פאוור קרוזר בעלת אופי מעט יותר כוחני ומראה מינימליסטי יותר. הרעיון הזה ממשיך גם ל-X דיאבל החדש שנבדל בפנס קדמי שונה, כונסי אוויר מעודנים יותר, חיפויי רדיאטור וגחון קטנים יותר, מיכל דלק מעוגל ומושב אחורי שהוא יחידה אחת לרוכב ולמורכב.

הבשורה המשמעותית שמביא איתו ה-X דיאבל הוא המעבר ממנוע ה-V2 בנפח 1,260 סמ”ק למנוע ה-V4 גראנטוריסימו שמשרת גם את הדיאבל V4. המשמעות היא שהדור החדש הביצועים שופרו הודות להספק מרבי שצמח מ-156 ל-168 כ”ס המתקבלים ב-10,750 סל”ד עם מומנט מרבי של 12.8 קג”מ ב-7,500 סל”ד. המנוע מציע שלושה מצבי תפוקה לבחירת הרוכב, ואפשרות לניתוק הצתה בשני צילינדרים בזמן שיוט לטובת חיסכון בדלק, כאשר הוא מותאם כמובן לתקינת יורו 5 פלוס העדכנית. ההינע הסופי כבר לא נעשה על ידי רצועה ועבר להתבצע באופן מקובל יותר באמצעות שרשרת. בדוקאטי מצהירים שעם המנוע החדש מסוגל ה-X דיאבל להאיץ ל-100 קמ”ש בפחות מ-3 שניות.

מה שמעניין הוא שלמרות המעבר למנוע כפול במספר הצילינדרים, משקלו של דוקאטי X דיאבל דווקא ירד ב-6 ק”ג ועומד על 229 ק”ג יבשים. החיסכון במשקל מגיע בזכות שלדת מונוקוק חדשה מאלומיניום המחליפה את שלדת צינורות הפלדה של הדור הקודם. בנוסף ישנם גם זרוע אחורי חד צידית מאלומיניום וחישוקי אלומיניום יפיפיים בעיצוב שונה מזה של הדיאבל V4 הרגיל. גאומטריית השלדה שונתה במקצה עם בסיס גלגלים שהתארך ל-162 ס”מ וזווית מזלג חדה ביותר מבעבר לטובת זריזות ההיגוי אשר עומדת כעת על 29 מעלות.


 

מערכת המתלים משלבת מזלג קדמי הפוך בקוטר 50 מ”מ מתוצרת מרזוקי ובולם מונושוק אחורי, שניהם בעלי אפשרות כיוון מלאה כאשר מהלך המתים צמח ב-25 מ”מ בהשוואה לדור היוצא. מערכת הבלימה מתוצרת ברמבו כוללת שני דיסקים קדמיים בקוטר 330 מ”מ עם קאליפרים רדיאליים מסדרת Stylma. בדומה ליתר דגמי דוקאטי החדשים גם חבילת האלקטרוניקה מקיפה ומכילה בנוסף למערכת ABS הפועלת תחת פניה גם ארבעה מצבי רכיבה שונים, קוויקשיפטר דו-כיווני, בקרת משיכה, בקרת ווילי, בקרת זינוק ובקרת שיוט כסטנדרט.

דוקאטי X דיאבל V4 החדש יגיע לאולמות התצוגה באירופה כבר בחודש מאי וצפוי להיות מוצע גם בישראל מאחור יותר השנה.

 

Ducati X Diavel V4 2025 13Ducati X Diavel V4 2025 13Preview
Ducati X Diavel V4 2025 12Ducati X Diavel V4 2025 12Preview
Ducati X Diavel V4 2025 11Ducati X Diavel V4 2025 11Preview
Ducati X Diavel V4 2025 09Ducati X Diavel V4 2025 09Preview
Ducati X Diavel V4 2025 08Ducati X Diavel V4 2025 08Preview
Ducati X Diavel V4 2025 07Ducati X Diavel V4 2025 07Preview
Ducati X Diavel V4 2025 10Ducati X Diavel V4 2025 10Preview
Ducati X Diavel V4 2025 14Ducati X Diavel V4 2025 14Preview
Ducati X Diavel V4 2025 03Ducati X Diavel V4 2025 03Preview
דוקאטי X דיאבלדוקאטי X דיאבלPreview
Ducati X Diavel V4 2025 05Ducati X Diavel V4 2025 05Preview
Ducati X Diavel V4 2025 06Ducati X Diavel V4 2025 06Preview
Ducati X Diavel V4 2025 02Ducati X Diavel V4 2025 02Preview
דוקאטי X דיאבלדוקאטי X דיאבלPreview

X דיאבל X דיאבל V4 אקס דיאבל דוקאטי דוקאטי X דיאבל דוקאטי X דיאבל V4 פאוור קרוזר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד