אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יותר שרירים, פחות משקל: דוקאטי X דיאבל V4 החדש נחשף
ראשי » דו-גלגלי » יותר שרירים, פחות משקל: דוקאטי X דיאבל V4 החדש נחשף
דוקאטי X דיאבל

יותר שרירים, פחות משקל: דוקאטי X דיאבל V4 החדש נחשף

דוקאטי חושפת את הדור החדש של הפאוור קרוזר המדליק שלה שעובר להשתמש במנוע V4 אבל מציג משקל נמוך יותר ושומר על עיצוב שעושה חשק

אופיר דואק 16/02/2025 צלם: יצרן

קצת יותר משנה לאחר שהציגה את הדיאבל V4 החדש, חושפת דוקאטי בימים אלו את X דיאבל החדש. ה-X דיאבל המקורי נולד ב-2016 כמעין גרסת פאוור קרוזר בעלת אופי מעט יותר כוחני ומראה מינימליסטי יותר. הרעיון הזה ממשיך גם ל-X דיאבל החדש שנבדל בפנס קדמי שונה, כונסי אוויר מעודנים יותר, חיפויי רדיאטור וגחון קטנים יותר, מיכל דלק מעוגל ומושב אחורי שהוא יחידה אחת לרוכב ולמורכב.

הבשורה המשמעותית שמביא איתו ה-X דיאבל הוא המעבר ממנוע ה-V2 בנפח 1,260 סמ”ק למנוע ה-V4 גראנטוריסימו שמשרת גם את הדיאבל V4. המשמעות היא שהדור החדש הביצועים שופרו הודות להספק מרבי שצמח מ-156 ל-168 כ”ס המתקבלים ב-10,750 סל”ד עם מומנט מרבי של 12.8 קג”מ ב-7,500 סל”ד. המנוע מציע שלושה מצבי תפוקה לבחירת הרוכב, ואפשרות לניתוק הצתה בשני צילינדרים בזמן שיוט לטובת חיסכון בדלק, כאשר הוא מותאם כמובן לתקינת יורו 5 פלוס העדכנית. ההינע הסופי כבר לא נעשה על ידי רצועה ועבר להתבצע באופן מקובל יותר באמצעות שרשרת. בדוקאטי מצהירים שעם המנוע החדש מסוגל ה-X דיאבל להאיץ ל-100 קמ”ש בפחות מ-3 שניות.

מה שמעניין הוא שלמרות המעבר למנוע כפול במספר הצילינדרים, משקלו של דוקאטי X דיאבל דווקא ירד ב-6 ק”ג ועומד על 229 ק”ג יבשים. החיסכון במשקל מגיע בזכות שלדת מונוקוק חדשה מאלומיניום המחליפה את שלדת צינורות הפלדה של הדור הקודם. בנוסף ישנם גם זרוע אחורי חד צידית מאלומיניום וחישוקי אלומיניום יפיפיים בעיצוב שונה מזה של הדיאבל V4 הרגיל. גאומטריית השלדה שונתה במקצה עם בסיס גלגלים שהתארך ל-162 ס”מ וזווית מזלג חדה ביותר מבעבר לטובת זריזות ההיגוי אשר עומדת כעת על 29 מעלות.


 

מערכת המתלים משלבת מזלג קדמי הפוך בקוטר 50 מ”מ מתוצרת מרזוקי ובולם מונושוק אחורי, שניהם בעלי אפשרות כיוון מלאה כאשר מהלך המתים צמח ב-25 מ”מ בהשוואה לדור היוצא. מערכת הבלימה מתוצרת ברמבו כוללת שני דיסקים קדמיים בקוטר 330 מ”מ עם קאליפרים רדיאליים מסדרת Stylma. בדומה ליתר דגמי דוקאטי החדשים גם חבילת האלקטרוניקה מקיפה ומכילה בנוסף למערכת ABS הפועלת תחת פניה גם ארבעה מצבי רכיבה שונים, קוויקשיפטר דו-כיווני, בקרת משיכה, בקרת ווילי, בקרת זינוק ובקרת שיוט כסטנדרט.

דוקאטי X דיאבל V4 החדש יגיע לאולמות התצוגה באירופה כבר בחודש מאי וצפוי להיות מוצע גם בישראל מאחור יותר השנה.

 

Ducati X Diavel V4 2025 13Ducati X Diavel V4 2025 13Preview
Ducati X Diavel V4 2025 12Ducati X Diavel V4 2025 12Preview
Ducati X Diavel V4 2025 11Ducati X Diavel V4 2025 11Preview
Ducati X Diavel V4 2025 09Ducati X Diavel V4 2025 09Preview
Ducati X Diavel V4 2025 08Ducati X Diavel V4 2025 08Preview
Ducati X Diavel V4 2025 07Ducati X Diavel V4 2025 07Preview
Ducati X Diavel V4 2025 10Ducati X Diavel V4 2025 10Preview
Ducati X Diavel V4 2025 14Ducati X Diavel V4 2025 14Preview
Ducati X Diavel V4 2025 03Ducati X Diavel V4 2025 03Preview
דוקאטי X דיאבלדוקאטי X דיאבלPreview
Ducati X Diavel V4 2025 05Ducati X Diavel V4 2025 05Preview
Ducati X Diavel V4 2025 06Ducati X Diavel V4 2025 06Preview
Ducati X Diavel V4 2025 02Ducati X Diavel V4 2025 02Preview
דוקאטי X דיאבלדוקאטי X דיאבלPreview

X דיאבל X דיאבל V4 אקס דיאבל דוקאטי דוקאטי X דיאבל דוקאטי X דיאבל V4 פאוור קרוזר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד