אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יותר מודרני, פחות עממי: דאצ’יה דאסטר החדש בישראל, החל מ-140 אלף שקלים
ראשי » חדשות » יותר מודרני, פחות עממי: דאצ’יה דאסטר החדש בישראל, החל מ-140 אלף שקלים
דאצ'יה דאסטר

יותר מודרני, פחות עממי: דאצ’יה דאסטר החדש בישראל, החל מ-140 אלף שקלים

הדור החדש של דאצ'יה דאסטר נוחת בישראל עם מראה עדכני, מערכות בטיחות אקטיביות ואופציה אוטומטית עם מערכת הנעה היברידית. גם המחיר השתדרג ומתחיל ב-140 אלף שקלים

ששי כהן 24/02/2025 צלם: יצרן

חברת פריסבי השיקה הבוקר את דאצ’יה דאסטר החדש בישראל, דור שלישי לרכב הפנאי של היצרן שנחשב גם לדגם הכי מזוהה איתו. מאז הצגת הדאסטר בגלגולה העדכני של דאצ’יה תחת רנו נמכרו ממנו 2.4 מיליון יחידות, מה שהופך אותו לדגם השני הנמכר ביותר של דאצ’יה אחרי הסנדרו. כ-13,700 רכבים מתוכם נמכרו בישראל כאשר הדאסטר התמקם בנישה משלו עבור מי שמחפש רכב פנאי עם יכולת שטח גבוההמהמקובל ברכבים מסוגו במחיר נגיש.

בדור החדש מכריזה היבואנית שהיא מכוונת עם הדגם לליבה של קטגוריית הקרוסאוברים המשפחתיים, ובמקום רכב “לואו קוסט” כמו שהורגלנו לקבל בצמד הדורות היוצאים, נקבל עתה רכב איכותי ובטיחותי מתמיד. אך המחיר בהתאם פחות עממי, גם אם עדיין תחרותי ביחס למתחרים הישירים.

דאצ’יה דאסטר החדש פותח על פלטפורמת ה-CMF-B של קונצרן רנו, המשרתת גם את דגמי רנו קליאו, ארקנה, ניסאן גו’ק ומיצובישי ASX החדש. זה אומר שלראשונה מצויד הדאסטר גם במערכות בטיחות אקטיביות שהיו מאוד חסרות בדורות הקודמים, לצד אפשרות ליחידות הנעה מודרניות יותר כמו ציודו של הדגם החדש גם במערכת הנעה היברידית מלאה.


הדור החדש זוכה גם לעיצוב עדכני, מאביסי וקשוח יותר למראה עם החזית אופיינית החדשה של דאצ’יה. הממדים החיצוניים נותרו דומים, למעט הפחתה קלה של נתון הגובה ל-166 ס”מ, אך בשל תכנון חכם יותר של הפלטפורמה החדשה היצרן מבטיח תא נוסעים מרווח ושימושי יותר ביחס לדור היוצא. גם בתא הנוסעים תפגשו עיצוב מודרני ונאה יותר, עם הבטחה להנדסת אנוש מוצלחת יותר, כשבגרסאות המאובזרות ישנם גימורים בצבע ברונזה שמוסיפים חיים לדגם, ריפודים בשילוב דמוי עור ומערכת מודולארית לתליית אביזרי אחסון שימושיים.

דאצ’יה דאסטר החדש יוצע בארץ ב-3 גרסאות הנעה לבחירה: גרסת הכניסה “TCe130” מצוידת במנוע טורבו בנזין 1.2 ליטר המפיק 120 כ”ס בשילוב במערכת היברידית מתונה 48V המוסיפה עוד 15 כ”ס. יחידת הנעה זו מגיעה רק עם תיבת 6 הילוכים ידנית בגרסאות הנעה קדמית או כפולה. בגרסת ההנעה הקדמית התאוצה ל-100 קמ”ש אורכת 9.9 שניות וצריכת דלק עומדת על 18.1 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. בגרסת ההנעה הכפולה מתארכת התאוצה ל-100 קמ”ש ל-11 שניות וצריכת הדלק ל-16.6 ק”מ לליטר בממוצע. לראשונה יוצע הדאסטר גם בגרסה היברידית מלאה “Hybrid 140” המצוידת המערכת המוכרת של רנו המשלבת מנוע בנזין 1.6 ליטר וצמד מנועים חשמליים, המפיקים הספק משולב של 140 כ”ס יחד עם תיבה אוטומטית וסוללת 1.2 קוט”ש. גרסה זו מאיצה ב-10.1 שניות ל-100 קמ”ש עם צריכת דלק משולבת של 20 ק”מ לליטר בממוצע. גרסאות הדיזל שהיו מאוד פופולריות בעבר, לא מוצעות יותר בדגם וחבל.

הדאסטר יוצע בשלוש רמות גימור EXPRESSION המצוידת באבזור בסיסי יחסית הכולל: חישוקי 17 אינץ’ קלים, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 10 אינץ’, חיישן גשם ומפרט בטיחות הכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ו-6 כריות אוויר. ברמת הגימור האמצעית Journy (המוצעת רק בגרסה ההיברידית) ישנם חישוקי 18 אינץ’, בקרת אקלים דיגיטלית, קיפול מראות חשמלי, כניסה והתנעה ללא מפתח, מטען אלחוטי לסמארטפון, בלם יד חשמלי ומערכת ניווט מקורית שלמפרט הבטיחות מצטרפים התרעת שטח מת במראות הצד ותאורת אור גבוה אדפטיבית. רמת הגימור הבכירה Extreem כוללת גם מצלמות 360, גימורי ברונזה מבפנים ומבחוץ וריפודי מושבים משולבים בד ודמוי עור

בהתאם לשדרוג המקיף שעבר הדאסטר גם המחיר קפץ מעלה. מחיר גרסת הבנזין הידנית עם הנעה קדמית יחל מ-140 אלף שקלים, כשעבור הנעה כפולה תצטרכו להוסיף 16 אלף שקלים נוספים באותה רמת גימור, כשמחיר גרסת ההנעה הכפולה ברמת הגימור הגבוהה מגיע כבר ל-170 אלף שקלים. מחיר הגרסה ההיברידית אוטומטית מתחיל ב-156 אלף שקלים לרמת הגימור הבסיסית ומגיע עד ל-172 אלף שקלים לרמת הגימור הגבוהה – דומה למחירם של קרוסאוברים קומפקטיים בגודל דומה. במחירים החדשים, מאבד הדאסטר את היותו רכב “לואו קוסט”, תכונה שעזרה לו לא מעט למכירות בעבר, אך מצד שני, בתקופה בה דגמי 4X4 עממיים עם יכולות שטח אמיתיות וגיר ידני הפכו להיות נדירם במיוחד בארצנו, עדיין מובטח לדגם קהל לקוחות שימצא בדגם החדש עניין.

דאסטר דאסטר 4X4 דאצ'יה דאצ'יה דאסטר דאצ'יה דאסטר 4X4 דאצ'יה דאסטר החדש דאצ'יה דאסטר היברידי קרוסאובר קרוסאובר 4X4 קרוסאובר היברידי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד