אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יוצאים לדרך
ראשי » חדשות » יוצאים לדרך

יוצאים לדרך

עורך רוח: טורו האישי של אריאל אלסיבוני

אריאל אלסיבוני 16/01/2016

אני לא כל כך יודע מאיפה להתחיל את הטור הזה. החודש הזה רב חדשות. אנחנו צופים במירוץ הדאקאר המרתק מזה שנים, אוטוטו מתחילה עונת ראלי חדשה ויש מבול של מכוניות חדשות בארץ ובעולם. מבחינה אישית, עבורי זו תקופה רבת חדשות ועניין גם.

אחרי 10.5 שנים בתוך מסגרות מוכרות (אוטו, ישראל היום, ערוץ 2, פולגז), אני מקים אתר אינטרנט חדש משלי. יש הרבה יתרונות והרבה חסרונות למהלך כזה אבל אותי מובילה ידיעה אחת ברורה – יש מקום למדיה שתעשה את זה אחרת, קודם כל בשביל אנשים כמוני וכמוך. אנשים שקודם כל אוהבים דברים עם מנוע, עם גז. אנשים שבאים מאהבה.

אני גם משוכנע שבתוך השיעמום הכללי שאופף את עולם הרכב יש מקום לתקוף את הדברים מזווית אחרת, חדשה. עיתונאות הרכב הומצאה על ידי רוני אהרונוביץ’ בשנות ה-80 והתבססה על העתקה של המודל הבריטי. זאת אומרת שהאנשים שיצרו את התחום הזה אז בתחילת העשור המדובר יכלו להסתפק בלהביט אל הנעשה מעבר לים ולתת לו אינטרפטציה מקומית. וזה עבד מצוין. כולנו חייבים להם את אהבתנו בצורה כזו או אחרת.

העניין הוא, שעולם הרכב, יחד עם כל תרבות הצריכה והטכנולוגיה (גם זו השיווקית) השתכללו מאוד בשלושת העשורים האחרונים. המשחק השתנה, הפך חכם יותר ומהיר יותר. זה יכול לבלבל מהצד. זה יכול לגרום לאנשים לזוז מהדרך המקורית. המנגנונים שפועלים מסביב חזקים מאוד וקל מאוד לאבד מיקוד ושליטה נוכח החדשות והשינויים שצצים מדי בוקר.


עיתונאות הרכב לא יכול לשים לעצמה כמטרה לשחזר את אותו מתכון ישן נושן שהמציא ‘טורבו’ לפני עשרות שנים. עולם הרכב  15 שנה לתוך המליניום הזה הוא לא העולם שאליו נולדה המדיה ההיא. העיתונות היום בכלל וזו של הרכב בפרט, צריכה להמציא את עצמה מחדש – צריך חזון, יצירתיות והבנה. צריך לקחת את המדיות לשלב הבא מבחינת מחקר והבנה, שלב הבא מבחינה מקצועית ושלב הבא ביכולת לייצר עניין בעידן קצר הסבלנות שלנו.

היות ואני חי את הדברים הללו מדי יום כבר למעלה מעשור, אני יכול לדבר עליהם שעות, אבל אינני רוצה להטריח אותך. אני רק רוצה להבטיח לך: over-drive ינסה ללכת בדרך אחרת. המדיה הזו שמה לנגדה לפני הכל אנשים כמוני וכמוך – כאלו שבשבילם מכוניות (או אופנועים) הם יותר מדרך להגיע. אנחנו נכתוב על מה שמעניין אותנו ואנו נעשה ימים כלילות בכדי ללכת בדרך עמוקה ומקצועית ומצד שני לא לשעמם ולהיות מקוריים.

אז השארתי הכול מאחורי ויצאתי להקים מדיה חדשה שבה אני מקדיש את כל זמני, מרצי וכספי – האתר שלפניך הוא אתר חדש, שנבנה ממש בימים אלו. אנחנו ממשיכים לשפר ולעדכן אותו ובאותו הזמן מתחילים להזין לתוכו חומרים. אנחנו מעדכנים אותו על בסיס יומי, כמובן ויש לנו עוד כמה הפתעות בקנה.

מי שהתרגל לקרוא את טורי החודשי במדיות בהן כתבתי יוכל להמשיך ולקרוא אותו כאן.

כולי תקווה שלא אאכזב אותך במסעי זה וביחד נוביל תרבות מוטורית רעננה וחדשה בישראל.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

תגובה אחת

  1. ישראל התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 17/01/2016 בשעה 19:07

    בהצלחה אריאל
    אוטו בלעדיך הוא לא אותו אתר
    מעריך אותך

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד