אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יונדאי i20N (נהיגה ראשונה): סופר-דופר-מיני
ראשי » מבחני דרכים » יונדאי i20N (נהיגה ראשונה): סופר-דופר-מיני
יונדאי i20N

יונדאי i20N (נהיגה ראשונה): סופר-דופר-מיני

הסופרמיני החמה של יונדאי נחתה אצלנו סוף סוף, במסגרת הקאמבק של חטיבת N לישראל. יצאנו להפגיש אותה עם האספלט המקומי, ולמרות השורשים באליפות הראלי העולמית, התאפקנו – לא היה קטע שטח...

אריאל אלסיבוני 24/08/2023 צלם: יובל לוי

יונדאי i20N ממלאת חלל משמעותי מאוד מבחינת חובבי ההגה. זו סופרמיני חמה מחטיבה שכבר הוכיחה לנו שהיא יודעת את העבודה. ובעיקר היא ידנית – פריט חובה לזן מסוים של אנשים. כותב שורות אלו הוא גם מאלו ששמחים לקבל זיקה כלשהי לעומת עולמות הראלי. נכון, אין שום קשר בין המכונית הזו למכונית של טיירי נוביל נניח, אבל על שתיהן כתוב i20, וגם זה, למפנטזים שביננו, זה משהו חיובי מאוד. 

וכמובן שצריך עכשיו לענות על השאלה איך המתכון הזה עובד. האם ה-i20N מרשימה ומלהיבה כמו אחותה הגדולה והיקרה יותר. אפשר לתת את התשובה כבר עכשיו – לא. הסיבות יפורטו בהמשך אבל ככל שמתעסקים בהן יותר הן פחות חשובות. יונדאי i20N נותנת מענה ראוי וסותמת חלל מורגש שהיה בשוק המקומי, ועל זה אנחנו מברכים.

אז איך הופכים סופרמיני אפורה ויעילה למכונית שגורמת לבעלים שלה לרצות לצאת מהבית ולנהוג? המהפך שתוצרתו הוא יונדאי i20N כולל כמה צעדים משמעותיים. יונדאי לקחה מגדש טורבו גדול ומצנן ביניים וחיברה אותו למנוע ה-1.6 ליטר הקיים שלה. ישנם גם הזרקה ישירה ומערכת תזמון משתנה, אליהם נוספו עוד שינויים בכדי להגיע להספק של 204 כ”ס ומומנט של 28 קג”מ כבר מ-1,750 סל”ד עם בוסט של 3 קג”מ נוספים בעת הצורך. כל זה מחובר בלעדית לתיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים, ומשם לגלגלים הקדמיים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה מסוג טורסן.


 


המרכב עצמו קשיח יותר לעומת הדגמים העממיים עם חיזוקי מסגרת מלפנים ומאחור, חלקי מתלה עמידים יותר ועיבוי נקודות ריתוך שונות. גם הכיול קשוח יותר עם קפיצים קשיחים יותר ובולמים סגורים יותר. כשהמרכב כולו נמוך יותר ב-40 מ”מ. המשקל של כל אלו עומד על 1,265 ק”ג. בכל הקשור למראה אותו המרכב, יש כאן תוספות רבות, מכל פינה שמסתכלים. רובם עוברים בצורה חלקה בעין. חלק מהם, צבועים באדום, נראים קצת צעקנים מדי.

בתוך תא הנוסעים, יונדאי עשו עבודה מצוינת בלהשכיח מהנהג את המקור השימושי אך בסיסי. נכון, יש לא מעט חומרים קשיחים וכהים בתא הנוסעים, אבל נעשתה כאן עבודה מורגשת לכבוד הייעוד החדש. בכל מקום בתא יש תזכורות לכך שזו גרסת N ובעיקר על ההגה עצמו, שאינו עבה מדי סביב החישוק ולא גדול מדי מבחינת הקוטר. יש עליו שני כפתורי N מאפשרים גישה ישירה למצבי הנהיגה השונים הניתנים להתאמה אישית דרך אפשרויות כיוונון רבות מאוד על המסך המרכזי. ישנם מושבי דלי תומכים ואוחזים להפליא ממותגי N. התחושה מאוד טכנולוגית. אתה יכול לכוון כמעט כל מה שאתה רוצה. איך יתנהג המנוע, איזה רעשים יפיק האגזוז, כמה אגרסיבי יהיה גז הביניים שיודעת ה-N לייצר ועוצמת ההתנגדות של ההגה. התצוגה מאפשרת מספר בחירות לכל רכיב, לי זה הזכיר קצת פלייסטיישן.

 

אני לא בטוח שכל הגאדג’טריה הזו מעניינת אותי והיא בטח רלוונטית יותר לדור צעיר. מבחינתי ההתעסקות עם כל אלו הייתה כמעט מבלבלת, בייחוד שחלק מהדברים הללו, הרגישו קצת מיותרים ככל שהתארכה הדרך. לדוגמה, המצב הספורטיבי ביותר בהגה, מגיע עם התנגדות מלאכותית מאוד, והעדפתי לוותר עליו. לעומת זאת, הפונקציה שמייצרת גז ביניים בעצמה, ממכרת. מי שלא רגיל לעקם קרסול ימין שכולו מחוזק בברגים ופלטינות בכדי לייצר הורדת הילוך חלקה, אולי לא יבין על מה המהומה. אני כן יכול לספר לך שהעבודה של המערכת הזו מצוינת, בכל קצב ובכל עומס. מרשים. על אחת כמה וכמה כאן, כשהדוושות רחוקות מדי אחת מהשנייה.

מה שעוד מרשים, מאוד, זו הנכונות של המכונית הזו לפנות. עם קשיחות שהוזרקה לכל פינה כאן, ביחד עם הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה מתקבל טרן-אין יוצא דופן למכונית מהסגנון הזה. מה שמפתיע לא פחות, זו היכולת של המתלים מאחור לענות ולעקוב אחרי הפנייה הנחשונית של הקדמיים. התוצאה, בחסות הצמיגים המשובחים של פירלי, היא התנהגות מאוזנת מאוד מבחינת אחיזה, כזו המאפשרת נהיגה מהירה מאוד בכביש המפותל. האחיזה שמצליחה לייצר המכונית הזו שוב ושוב, חזק יותר ומהר יותר, מצליחה להפתיע שוב ושוב. פעולת הדיפרציאל הקדמי מושהית קלות ודורשת ממך לחזור קצת יותר מוקדם לגז, וגם להיות מאוד מדויק עם ההגה. התוצאה כאן כאמור, יותר מהירה ממחוברת, גם בגלל התכונות של הדיפרנציאל וגם בגלל ההגה הדומם. העדפה ברורה של ביצועים אבסולוטיים על חיבור טבעי.

את אותו הרושם מותיר גם המנוע. אבסולוטית זו יחידת הנעה חזקה מאוד עבור מכונית כה קטנה וקלה. והיא מלווה בפס קול שיעיר מתים ויגרום להם לפצוח בריקודים. יש כאן את כל שילוב אפשרי בין בום כאן לבאנג שם וזה בהחלט מכניס לאווירה. עד כ-2,000 סל”ד הוא מרגיש אנמי למדי. משם מתחילה רצועת כוח משמעותית מאוד שמקבל עוד קצת תגבור בואכה 4,000 סל”ד, כאשר מעל 5,500 סל”ד מתחילה הירידה בעקומת הכוח. זה לא מנוע שש אליי סל”ד שבונה את הכוח שלו ככל שהוא מטפס אלא אחד יעיל מאוד, שטוח באופיו. 

נגן את ששת ההילוכים שלו על היכן שהכוח מיוצר ותקבל טיל קטן ויעיל מאוד. כזה שיכול לשמור על קצב גבוה גם מול מכוניות חזקות ממנו. שגר אותו מהמקום בצורה הנכונה (לאו דווקא עם בקרת השיגור שיש כאן) ותגלה שהקטנה הזו מייצרת ביצועים גדולים. לעומת זאת, חפש את התגובות של הדוושה הימנית תחת תקיפת הכביש החביב עליך ותגלה שהמצערת האלקטרונית הזו, מרגישה מושהית. מאוד. זו לא רק השהיית הטורבו של המנוע הזה, יש חוסר לינאריות ברור בפעולה של דוושה ימין. ומה שמאיץ ככה, צריך גם לעצור, ויש כאן עוצמת בלימה אדירה. כזו שמאפשרת לך לגלח מהירות מהר, מאוחר וחזק יותר ממה שיכול להיראות ראוי. אבל שוב, גם כאן, התחושות חסרות עם דוושת בלם שהרגישה רכה מאוד בתחילת מהלכה ואז הראתה התנגדות קשה ועצית. תחושה לא עגולה ולא טבעית.

 

זו נשמעת כמו רשימת תלונות ארוכה מאוד, דווקא בנושאים החשובים למכונית כמו יונדאי i20N. נושאים שחשובים לנו. ואני מציין את אלו כי אלו נושאים שנמצאים בליבו של מי שקורא וכותב באתר הזה.  דרך אגב, אני ממש לא מתלונן על יכולת הספיגה של המתלים. כיול קשוח כזה אני מצפה למצוא במכונית המיועדת לנהג וחוסר הנוחות הנלווה יתקבל בהבנה על ידי אלו שמעריכים את שאר התכונות המוזכרות. עוד בנימה אישית, אחרי שיונדאי הראו לנו עם i30N שהם יודעים לייצר מכונית שמגיבה לקצות אצבעות הרגליים, היה אפשר לחשוב שגם ה-20 תהיה כזו.

לאחר שנגענו בכל הדברים האלו, מגיעים לשורה התחתונה והיא ברורה לחלוטין. יונדאי i20N הוא סופרמיני לוהטת המיועדת לאוהבי הנהיגה והיא היחידה שנותנת מענה לצורך שלהם. היא שימושית בזכות המבנה שלה, היא מגיעה ממותג עם מוניטין חזק מאוד בישראל והכי חשוב – היא ידנית, חזקה ומהירה. המתחרה האמיתית היחידה שלה, מציעה חוויה יותר נינוחה ואיכותית בשילוב גיר אוטומטי בלבד. כך שה-i20N מתקבלת על ידנו בברכה ומתייצבת כאופציה האמיתית הנכונה, גם אם לא הכי מדוייקת, לאנשים שאוהבים לנהוג.

יונדאי i20N – תעודת זהות
מנוע: 1,598 סמ”ק, טורבו בנזין, הספק: 204 כ”ס ב-5,500-6,000 סל”ד, מומנט: 31 קג”מ ב-2,000-4,000 סל”ד, תמסורת: הנעה קדמית, תיבת הילוכים ידנית, שישה יחסי העברה, בסיס גלגלים: 258 ס”מ, משקל: 1,265 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.2 שניות, מהירות מרבית: 230 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 14.3 ק”מ לליטר, מחיר: 176 אלף שקלים

 

IMG_8806IMG_8806Preview
IMG_8785IMG_8785Preview
IMG_8803IMG_8803Preview
IMG_8805IMG_8805Preview
IMG_8811IMG_8811Preview
IMG_8804IMG_8804Preview
IMG_8802IMG_8802Preview
תמונה של WhatsApp_ 2023-08-19 בשעה 17.12.28תמונה של WhatsApp_ 2023-08-19 בשעה 17.12.28Preview
IMG_8799IMG_8799Preview
תמונה של WhatsApp_ 2023-08-19 בשעה 17.13.28תמונה של WhatsApp_ 2023-08-19 בשעה 17.13.28Preview
תמונה של WhatsApp_ 2023-08-19 בשעה 17.11.02תמונה של WhatsApp_ 2023-08-19 בשעה 17.11.02Preview
IMG_8812IMG_8812Preview
IMG_8788IMG_8788Preview
IMG_8781IMG_8781Preview
IMG_8793IMG_8793Preview
יונדאי i20Nיונדאי i20NPreview

N הוט האצ' יונדאי יונדאי I20 יונדאי I20N סופרמיני ספורטיבית קטנה חמה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד