אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יונדאי סנטה פה רוצה להיות קשוח
ראשי » חדשות » יונדאי סנטה פה רוצה להיות קשוח
יונדאי סנטה פה

יונדאי סנטה פה רוצה להיות קשוח

יונדאי חושפת סנטה פה חדש המציג עיצוב קובייתי ולא שגרתי ששונה מכל רכב פנאי של היצרן אי פעם, לצד גרסה קרבית לטיולי שטח הנשארת נכון לעתה כקונספט

אופיר דואק 13/08/2023 צלם: יצרן

מאז הוצג לראשונה יונדאי סנטה בראשית שנות ה-2000 הוא נחשב לרכב פנאי משפחתי המכוון למיינסטרים של הקטגוריה, בפרט בארה”ב. בהתאם לכך הגישה העיצובית של הסנטה פה הייתה להיות עדכני אבל לא להתבלט יותר מידי, מה שהחזיק מעמד כמעט שני עשורים עד למתיחת הפנים האחרונה שעבר לפני שנתיים שהעניקה לו קצת יותר נוכחות. בסוף השבוע האחרון חשפה יונדאי דור חדש של סנטה פה השושנה מהותית בעיצובו מכל ארבעת הדורות שקדמו לו.

אגב, הדור החדש מגיע במפתיע לאחר שהדור היוצא של יונדאי סנטה פה הוצג בשנת 2018 וכאמור זכה למתיחת פנים לפני שנתיים. מדובר בקצב עדכון דגמים מהיר מהמקובל בתעשיית הרכב וזה מפתיע שכן המכירות של יונדאי סנטה פה בשוק היעד העיקרי שלו בארה”ב לא ירדו אלא להפך. אבל כנראה שליונדאי יש שיקולים משלה ובראשם להיות עדכנית לא רק מול המתחרות, אלא גם מול קו הדגמים העכשיו שלה.

לא צריך להכביר במילים על העיצוב של הסנטה פה החדש. מספיק להתבונן מבט חטוף בתמונות כדי לתהות: זה סנטה פה? הדור החדש קיבל עיצוב קובייתי קרוב יותר לזה של רכבי SUV מאשר קרוסאובר רך עם אלמנטים זוויתיים בעלי פינות של 90 מעלות בשבכה הקדמית, בפגוש וביחידות התאורה המזכירים קצת את אמנט הפיקסלים מדגמי האיוניק. יחידות התאורה האחורית הפכו אופקיות וממוקמות ממש מעל קו הפגוש ומשתלבים בדלת אחורית אנכית כמעט לגמרי. לא שגרתי ובטח לא קל לעיכול ובמידה מסויימת מזכיר קצת את קיה EV9 החדש.

 



בנוסף יוצע הסנטה פה בצבעים קצת לא אופיינים עבור קרוסאובר משפחתי כמו כתום או ירוק חאקי. צבעים אלו באים להדגיש את יכולות הפנאי של הסנטה פה, ואם זה לא מספיק ברור אז במקביל לחשיפת הדור החדש הוצגה גם גרסת קונספט בשם XRT הכוללת צמיגי שטח בשרניים, גגון מאסיבי ופתרונות אכסון חיצונים סטייל לנד רובר דיפנדר.

תא הנוסעים עוצב גם הוא עם קווים ואלמנטים קובייתיים חדים, כשאלמלא צמד המסכים הצמודים המקובלים כיום היה ניתן להגיד שיש כאן מראה רטרו לרכבי ה-SUV של שנות ה-80 וה-90. מרחב הפנים צפוי להיות גדול מעבר הודות להגדלת בסיס הגלגלים ב-5 ס”מ ל-281.5 ס”מ, כאשר הנוחות לטובת היושבים מאחור שופרה עם סידור מושבים משופר, ריקליינרים בשורת המושבים השניה ואפשרות להטיית משענת הגב בשורת המושבים השלישית.





מתחת למכסה המנוע ימשיך יונדאי סנטה פה החדש להציע יחידת הנעה היברידית רגילה או היברידית המוכרות מהדגם הנוכחי, על בסיס מנוע ה-1.6 ליטר טורבו המוכר בשילוב תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה. בנוסף יוצע הסנטה פה עם מנוע 2.5 ליטר חדש בגרסה אטמוספרית בעלת 194 כ”ס או מוגדת בעלת 281 כ”ס, בשני המקרים בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה יחסי העברה. מן הסתם לאור היומרות לשמש כרכב טיולים תוצע גם אופציה להנעה כפולה.

שיווקו של יונדאי סנטה פה החדש יחל בקוריאה כבר בחודשים הקרובים ובארה”ב בתחילת השנה הבאה. בישראל אנחנו צפויים לראותו לכל המוקדם באמצע השנה הבאה.

יונדאי סנטה פהיונדאי סנטה פהPreview
Santa Fe 2024 20Santa Fe 2024 20Preview
Santa Fe 2024 19Santa Fe 2024 19Preview
Santa Fe 2024 18Santa Fe 2024 18Preview
Santa Fe 2024 17Santa Fe 2024 17Preview
Santa Fe 2024 16Santa Fe 2024 16Preview
Santa Fe 2024 15Santa Fe 2024 15Preview
Santa Fe 2024 14Santa Fe 2024 14Preview
Santa Fe 2024 13Santa Fe 2024 13Preview
Santa Fe 2024 12Santa Fe 2024 12Preview
Santa Fe 2024 11Santa Fe 2024 11Preview
Santa Fe 2024 02Santa Fe 2024 02Preview
Santa Fe 2024 05Santa Fe 2024 05Preview
Santa Fe 2024 06Santa Fe 2024 06Preview
Santa Fe 2024 01Santa Fe 2024 01Preview
Santa Fe 2024 04Santa Fe 2024 04Preview
Santa Fe 2024 03Santa Fe 2024 03Preview
Santa Fe 2024 10Santa Fe 2024 10Preview
Santa Fe 2024 09Santa Fe 2024 09Preview
Santa Fe 2024 08Santa Fe 2024 08Preview

 

יונדאי יונדאי סנטה פה סנטה פה XRT
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד