אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה
ראשי » מבחני דרכים » יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה
יונדאי טוסון

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

מרכב ארוך יותר, הנעה כפולה ומעל לכל יחידת הנעה היברידית. האם זה מה שיעזור ליונדאי טוסון לשמור על מעמדו ולהדוף את מתקפת הקרוסאוברים מסין?

יובל לוי 26/08/2025 צלם: יובל לוי

כשיונדאי השיקה את הטוסון הראשון בישראל לפני כשני עשורים, היא תרמה לתופעה שבה רכבי הפנאי הפכו לפופולריים בשוק המקומי. במחיר שהיה דומה אז למשפחתית גדולה, הטוסון הניע את התהליך שאת תוצאותיו אנו רואים כיום שבו רכבי פנאי דחקו את מקומון של משפחתיות הסדאן (ולא רק בישראל). אחרי עשרות אלפי רוכשים לאורך השנים הדור הרביעי של יונדאי טוסון, שהגיע לישראל בשנת 2021, סימן האטה מסוימת במגמה. הסיבה אינה קשורה בדור החדש, אלא במה שנמצא מסביבו על הכביש.

התחרות הסינית הביאה איתה טכנולוגיה חדשה ואבזור עשיר במחירים יותר נגישים, בעיקר בשנה האחרונה עם מתחרות היברידיות-נטענות. כעת, מגיעה התשובה של יונדאי לאתגרים הללו: טוסון היברידי עם מרכב ארוך במפרט אמריקאי לטובת מרווח פנימי משופר ומנוע היברידי לטובת ביצועים טובים יותר לצד חיסכון בדלק. השינויים הפיזיים של הגרסה המוארכת ניכרים: בסיס גלגלים ארוך יותר ב-7 ס”מ (276 ס”מ) ואורך כללי ארוך יותר ב-13 ס”מ (464 ס”מ). נפח תא המטען צמח ב-95 ליטר (610 ליטר בסך הכל) וכפועל יוצא גם המשקל עלה: כמעט 1.8 טון, שהם כ-360 ק”ג יותר מהגרסה הקצרה נטולת מערכת ההנעה ההיברידית.

השוק הישראלי זוכה ללא פחות מארבע רמות גימור לגרסת ההנעה הזו, שמחיריהן נעים בין 200 אלף שקלים ל-249 אלף שקלים. למבחן הדרכים קיבלנו את רמת הגימור Ultimate, אחת לפני הכי בכירה, שמחירה 230 אלף שקלים.


התרשמות ראשונית
החזית של יונדאי טוסון ההיברידי משלבת את אותה שבכה קדמית בעלת עיצוב ייחודי, הכולל פתחים גדולים שמשתלבים עם יחידות התאורה שמפוצלות בהתאם למספר אלמנטים. סמל יונדאי הגדול במרכז ממחיש את הקפיצה שיונדאי עשתה בשנים האחרונות באיכות המוצר, וכפועל יוצא גם במיתוג. במבט מהצד ניכרת לעין תוספת האורך למי שראה יונדאי טוסון אחד או שניים בחייו. המרכב סביב בתי הגלגלים מנופח, וזה משדר חוסן. בתי הגלגלים תחומים בקשתות שחורות שבתוכן שוכנים צמיגי 235/55 עם חישוקי 19 אינץ’. בחלקן התחתון של הדלתות ישנן חצאיות פלסטיק שחור שמנפחות את חלקו התחתון של המרכב ומשתלבות בהרמוניה מסוימת עם קשתות הגלגלים.

קורה C זכתה לאלמנט עיצוב ייחודי בדמות פלסטיק דמוי אלומיניום מוברש. מאחור מראה “נקי” יחסית בעיקר הודות למגב אחורי המוסלק מאחורי הספויילר שמעל השמשה. יחידות התאורה מעוצבות באופן ייחודי והן מחוברות ביניהן, כמיטב האופנה. ואי אפשר בלי לוגו “הייבריד” שהודבק לתא המטען על מנת שהשכנים יידעו שאתם, בניגוד אליהם, אוהבים את הסביבה.

תא הנוסעים של הטוסון בגרסת ה-Ultimate הוא מקום שנעים לשהות בו. הוא כולל שילוב בין מספר סוגי חומרים במגוון צבעים ומרקמים: עור במושבים ובמשענת היד, בד מחוספס בדלתות ולאורך הדשבורד, ושילוב בין עור כהה ופלסטיק בהיר בדלתות ובדשבורד. המושבים הקדמיים נוחים, מתכווננים באופן חשמלי ומציעים חימום ואוורור. ביניהם ישנה קונסולה גבוהה שכוללת משענת יד המכסה על תא אחסון נדיב, משטח טעינה אלחוטי לסלולארי ומספר פקדים ששולטים על מצבי הנהיגה השונים שעלולים ללחוץ עליהם בטעות עקב תכנון לא מיטבי. מול הנהג מסך ארוך ומקומר הכולל לוח מחוונים בצידו השמאלי ומסך מולטימדיה בצידו הימני. כמקובל בדגמי יונדאי כיום, גם כאן  שינו את הסידור של צמד מסכים רוחבי, בשילוב יחידת שליטה נפרדת השולטת על בקרת האקלים.

איכות החומרים הטובה בסביבת הנהג ממשיכה ברובה גם לסביבת הנוסעים מאחור, אך שם, הסיפור המרכזי הוא המרחב. מסתבר שתוספת של 7 ס”מ בבסיס הגלגלים תורמת הרבה מאד למרווח הברכיים, שהוא לא פחות ממצוין, וכך גם מרווח הראש. משענת הגב מתכווננת ומאפשרת תנוחת ישיבה שכובה יותר על חשבון נפח תא המטען. לרשות הנוסעים פתחי אוורור, שני שקעי טעינה ונשענת יד בגב המושב. סטנדרטי סה”כ. תא המטען נפתח ונסגר באופן חשמלי. מתחת לרצפתו תמצאו שני תאים, כאשר באחד מהם ערכת ניפוח. שיהיה בהצלחה עם זה בעת הצורך.

נהיגה
מעבר למרכב הארוך יותר, השינוי המשמעותי בגרסה החדשה טמון כאמור במערכת ההנעה החדשה. מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר מייצר 178 כ”ס ו-27 קג”מ, כאשר מצטרף אליו מנוע חשמלי המפיק 64 כ”ס. התוצאה המשולבת: 230 כ”ס ו-37.4 קג”מ, שהם 70 כ”ס יותר מגרסת הבנזין נטולת התגבור החשמלי (160 כ”ס). על הכביש הביצועים טובים, עם זינוק של 8.4 שניות מעמידה ל-100 קמ”ש בדרך למהירות מרבית של 185 קמ”ש. מחסור בכוח לא נרשם בשום שלב, ותיבת ההילוכים הפלנטרית בעלת ששת יחסי ההעברה פעלה באופן חלק. מאחורי ההגה זוג משוטים בעלי תפקיד כפול: במצב נהיגה רגילה הם שולטים על עוצמת הבלימה הרגנרטיבית, ובמצב ‘ספורט’ הם שולטים על יחסי ההעברה בתיבת ההילוכים. שילוב חכם שאותו יעריכו אנשים שבאמת מבינים את המכונה שהם קנו.

אם כבר נגענו במכונה: מערכת ההנעה הכפולה מורידה את הכח לכביש באופן יעיל. בפניות ההדוקות לא נרשמו איבודי אחיזה תחת עומס, והטוסון אף הידק את קו הפניה והפנה את חרטומו בצייתנות בהתאם להפניית ההגה. נוחות הנסיעה טובה, אך במהירויות גבוהות רעשי רוח חדרו לתא הנוסעים. בכבישים המפותלים נרשמה רכות מסוימת, אם כי התנהגות הכביש טובה. הכניסה לפניה מהירה, ההיגוי מדויק והבטחון מאחורי ההגה גבוה. צריכת הדלק הממוצעת במבחן לא הצטיינה, ועמדה על כ-12.5 ק”מ לליטר, אך זו עלולה להשתנות כמובן בהתאם לתוואי הנסיעה ואופי הנהיגה. ועדין מדובר כאן בצריכה שרחוקה מטויוטה ראב 4 וההיברידיות הסיניות.

מילה נוספת על מערכת ההנעה הכפולה – למרות שלטוסון כפתורים השולטים על מצבי נהיגה שונים בשטח כולל בקרת ירידה במדרון, חשוב להבהיר כי הטוסון אינו הפרטנר המתאים למסע מאתגר מחוץ לכביש. עם צמיגים בחתך 55 והעובדה שאין ליונדאי גלגל חלופי, לא באמת ניסינו לאתגר אותו יותר מידי ועדיף שגם אתם לא. היתרון העיקרי של המערכת הזו יתגלה בפעם הבאה שירד כאן שלג. מתישהו.

מסכמים
יונדאי טוסון הייבריד בגרסה הנבחנת מספק חבילה המשלבת אבזור עשיר, יחידת הנעה חזקה, התנהגות כביש טובה ומרחב פנימי משופר. מנגד, צריכת הדלק אינה טובה כפי שהיינו מצפים ממכונית היברידית, ככל הנראה בגלל המשקל הנוסף ומערכת ההנעה הכפולה. אם נוסיף למשוואה הזו את המחיר, 230 אלף שקלים לגרסה הנבחנת, נגלה כי מדובר בסכום משמעותי על מנת להציב בסופו של דבר עוד טוסון בחניה של הבניין, מאובזר ככל שיהיה. לכן, אנחנו מאמינים שהגרסאות הזולות יותר, שמחירן מתחיל כאמור ב-190 אלף שקלים, מספקות תמורה טובה יותר למחיר ויהיו גם המבוקשות יותר.

 

יונדאי טוסון היברידי (Ultimate) – תעודת זהות
מנוע: 1,598 סמ”ק, טורבו-בנזין, הספק משולב: 230 כ”ס ב-5,500 סל”ד, מומנט משולב: 37.4 קג”מ ב-4,500 – 1,500 סל”ד, תמסורת: אוטומטית, 6 הילוכים, הנעה כפולה, בסיס גלגלים: 276 ס”מ, משקל: 1,791 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 8.4 שניות, מהירות מרבית: 185 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 14.9 ק”מ לליטר, מחיר (רכב מבחן): 230 אלף שקלים

Tuson hybrid 2025 11Tuson hybrid 2025 11Preview
Tuson hybrid 2025 01Tuson hybrid 2025 01Preview
Tuson hybrid 2025 02Tuson hybrid 2025 02Preview
Tuson hybrid 2025 03Tuson hybrid 2025 03Preview
Tuson hybrid 2025 04Tuson hybrid 2025 04Preview
Tuson hybrid 2025 05Tuson hybrid 2025 05Preview
Tuson hybrid 2025 06Tuson hybrid 2025 06Preview
Tuson hybrid 2025 07Tuson hybrid 2025 07Preview
Tuson hybrid 2025 08Tuson hybrid 2025 08Preview
Tuson hybrid 2025 09Tuson hybrid 2025 09Preview
Tuson hybrid 2025 10Tuson hybrid 2025 10Preview
Tuson hybrid 2025 12Tuson hybrid 2025 12Preview
Tuson hybrid 2025 13Tuson hybrid 2025 13Preview
Tuson hybrid 2025 14Tuson hybrid 2025 14Preview
יונדאי טוסוןיונדאי טוסוןPreview
Tuson hybrid 2025 16Tuson hybrid 2025 16Preview

טוסון היבריד יונדאי יונדאי טוסון יונדאי טוסון היבירידי יונדאי טוסון הייבריד קרוסאובר היברידי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד