אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יונדאי חושפת טכנולוגיית הנעה היברידית חדשה עם שני מנועים חשמליים
ראשי » חדשות » יונדאי חושפת טכנולוגיית הנעה היברידית חדשה עם שני מנועים חשמליים
הנעה היברידית

יונדאי חושפת טכנולוגיית הנעה היברידית חדשה עם שני מנועים חשמליים

ביונדאי מציגים מערכת דור חדש של מערכת הנעה היברידית שעורכת בכורה בדור החדש של הפאליסייד, אך צפויה להגיע בשנים הקרובות לרוב דגמי החברה הגדולים

אופיר דואק 22/04/2025 צלם: יצרן

לצד השקעות ענק בטכנולוגיית הנעה חשמלית, מבינות יצרניות הרכב כי העתיד הקרוב לפחות שייך עדין למערכות ההנעה ההיברידיות שיאפשרו לעמוד בתקני זיהום האוויר המחמירים ויהפכו ליותר ויותר נדרשות על ידי רוכבי הרכב שלא ממהרים להתחבר לשקע בשווקים האירופה וארה”ב. בהתאם לכך אנחנו צפויים לראות בשנים הקרובות דור חדש של מערכות הנעה היברידיות יעילות, כאשר גם יצרניות שטרם הציעו מערכות היברידיות מלאות, כמו פולקסווגן למשל, צועדות בכיוון.

יונדאי לא מבזבזת זמן וחושפת בימים אלו מערכת הנעה היברידית מדור חדש שלא רק נחשפת על הנייר, אלא במקביל כבר נכנסת לייצור בדור החדש של הפאליסייד שנחשף לפני מספר ימים בתערוכת ניו יורק ויחל להימכר בארה”ב בשבועות הקרובים. מערכת ההנעה ההיברידית החדשה נועדה לתמוך במנועי בעירה פנימית בהספקים שבין 100 ל-350 כ”ס, מה שאומר שהיא צפויה להגיע לרוב המכריע של דגמי המאסה בקבוצת יונדאי.

מערכת ההנעה ההיברידית החדשה של יונדאי כוללת שני מנועים חשמליים המותקנים כחלק מתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה יחסי העברה שתשמש אותה. המנוע הראשון משמש כיחידת מתנע שנועדה להעיר את מנוע הבנזין בצורה חלקה יותר לאחר דימומו בעמידה או בשיוט. המנוע השני נועד לתגבר את מנוע הבנזין בעת הצורך, כאשר חיבורו הישיר לתיבת ההילוכים מאפשר גם להניע את המכונית באמצעות חשמל בלבד לטווחים קצרים. מנוע זה אחראי גם לפעולת המערכת הרגנטיבית לאחזור אנרגיית הבלימה וטעינת הסוללה.


בשלב ראשון מוצמדת מערכת ההנעה ההיברידית החדשה למנוע 2.5 ליטר טורבו עם הספק משולב של 350 כ”ס, כאשר המערכת ההיברידית תורמת בשיאה 90 כ”ס. על פי יונדאי צריכת הדלק הממוצעת בפלייסד בעלת יחידת ההנעה החדשה עומדת על 14.1 ק”מ לליטר – שיפור של 45% בצריכת הדלק לעומת גרסת 2.5 ליטר טורבו ללא המערכת ההיברידית. בהמשך הדרך  צפויה יונדאי להציע את המערכת ההיברידית החדשה עם מנוע 1.6 ליטר טורבו חדש. שילוב זה אמור להחליף את יחידת ההנעה ההיברידית המשמשת כיום מגוון גדול של דגמים של החברה בהם נכללים הגרסאות ההיברידיות של טוסון, סונטה, סטאריה וסנטה פה, כמו גם בדגמי קיה המקבילים.

המערכת ההיברידית החדשה מותאמת לשימוש גם בגרסאות הנעה כפולה אותה מכנה יונדאי eAWD, המשלבת מנוע חשמלי נוסף המניע באופן ישיר את הגלגלים האחוריים בעת הצורך.
ביונדאי לא חושפים פרטים על קיבולת הסוללה למעט העובדה שהיא ממוקמת ברצפת הרכב לטובת מרכוז המאסה והורדת מרכז הכובד. הסוללה תאפשר מצב המתנה של שעה שבו ניתן יהיה להשתמש בצרכני החשמל ברכב ובמיזוג המכונית ללא צרוך בהנעת מנוע הבנזין. בנוסף, לסוללה תהיה פונקציית V2L המצויה כיום בעיקר במכוניות חשמליות ומאפשרת אספקת כוח למכשירי חשמל חיצוניים. ביונדאי טוענים להספק חיצוני של 3.6 קילוואט/שעה בדומה למקובל במכוניות חשמליות, כשהמערכת יכולה לנצל עד 50% מקיבולת הסוללה ללא צורך בהנעת מנוע הבנזין.

HEV הנעה היברידית יונדאי יונדאי היברידית יונדאי פאליסייד
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד