אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בעקבות קיה: איוניק 9 נחשף והוא החשמלי הגדול והיקר ביותר של יונדאי
ראשי » חדשות » בעקבות קיה: איוניק 9 נחשף והוא החשמלי הגדול והיקר ביותר של יונדאי
יונדאי איוניק 9

בעקבות קיה: איוניק 9 נחשף והוא החשמלי הגדול והיקר ביותר של יונדאי

יונדאי איוניק 9 נחשף בלוס אנג'לס ומכוון לקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים עם טכנולוגיה חשמלית עדכנית, עיצוב לא שגרתי והמון תשומת לב לנוסעים

אופיר דואק 22/11/2024 צלם: יצרן

יונדאי ממשיכה להרחיב את משפחת דגמי האיוניק החשמליים שלה עם דגם שלישי, הגדול והיקר ביותר בסדרה שנקרא איוניק 9. ניתן לראות באיוניק 9 מאין אח לקיה EV9 שהוצג בשנה שעברה, כשבשניה המקרים מדובר בדגם שהוא הצהרת כוונות בה הקוראנים מתכוונים להניח את עצמם עם הנעה חדמלית בפלח שוק רכבי הפנאי המשפחתיים הגדולים – קטגוריה פופולארית במיוחד בארה”ב. לאור זאת לא תתפלאו לשמוע שאת החשיפה הרשמית ביצעה יונדאי איוניק 9 בלוס אנג’לס, כאשר הייצור ייעשה גם בארה”ב.

הניסיון להביא רכב פנאי חשמלי גדול לשוק האמריקאי הוא הימור לא קטן בהתחשב בעובדה שהמכירות של דגמים חשמלים בארה”ב לא מתרוממות, בפרט עבור יצרניות שהן אינן טסלה. כבל כמו שראינו גם בדגמים אחרים בשנים האחרונות, ביונדאי מכוונים גבוה. איוניק 9 יהיה רכב הפנאי הגדול ביותר של החברה, אפילו יותר מהפלאסייד בעל מנועי הבעירה הפנימית, וגם היקר ביותר שלה עם מחיר התחלתי של 62 אלף דולר בארה”ב. כלומר אם וכאשר יגיע איוניק 9 לישראל מחירו יהיה יותר מחצי מיליון שקלים.

יונדאי איוניק 9 מתבסס על אותה פלטפורמת E-GMP עליה בנויים כל דגמי האיוניק של החברה ודגמי ה-EV של קיה האחות. איוניק 9 מותח את הפלטפורמה לקצה, תרתי שמע, עם בסיס גלגלים של 313 ס”מ (3 ס”מ יותר מאשר בקיה EV9), אורך כולל של 506 ס”מ (5 ס”מ יותר) ורוחב של 198 ס”מ. למרות הצללית הגבוהה של רכב פנאי הצליחו ביונדאי להשיג מקדם גרר נמוך של 0.259 כאשר האיוניק 9 מצויד במצלמות במקום מראות צד.


 

העיצוב לא שגרתי, כדרכה של משפחת דגמי האיוניק. אמנם לא חייזרי כמו ה-6 או עתידני כמו ה-5 אבל עדין מצליח להעניק פרשנות חדשה ומעניינת לצללית הגבוהה של רכב פנאי גדול עם פינות גג ותפיחות כנפיים מעוגלות בעדינות ומשטחי צד מוחלקים. כמובן שמוטיב הפיקסלים מככב גם באיוניק 9, עם פס אורה קדמי ומפוקסל לרוחב החזית, יחידות תאורת לד ראשיות מוסוות בפאנל השכוח שמהווה שבכה תחתונה אטומה, כשמאחור ישנו מופע פיקסלים העולה מצידי הכנפיים ומקיף את כל מתאר הדלת האחורית.

תא הנוסעים נאמן לקו העדכני של יונדאי עם צמד מסכים קעור הצמוד זה לזה בחלקו העליון של לוח המכשירים ופאנל פיקוד נפרד המשלב גם מתגים פיזיים לתפעול בקרת האקלים. הקונסולה בין המושבים הקדמיים נפרדת ומאפשרת לייצר רצפה שטוחה, כשהיא נעה גם לאחור שם ניתן לקבל סידור המושבים עם מושבי קפטן נפרדים מתכווננים חשמלית ומסתובבים עם הדום נשלף בשורת המושבים השניה. שלושת שורות המושבים מתקפלות כדי לייצר רצפה שטוחה, וגם כאשר שלושת השורות בשימוש ישנו נפח של 620 ליטר בתא המטען לא כולל 52 או 88 ליטרים נוספים בתא המטען הקדמי. תא הנוסעים כולל שפע תאי אכסון גלויים ונסתרים, שקעי טעינה, פתחי מיזוג לשלושת שורות המושבים, כאשר גם כאן ניתן למצוא שימשו נרחב בחומרים ממוחזרים בחומרי הדיפון.

בשלב ראשון תוצע יונדאי איוניק 9 בשלוש תצורת הנעה. לבסיסית שבהן מנוע והנעה אחוריים עם הספק של 214 כ”ס ומומנט של 35.6 קג”מ, המאפשרים לה להאיץ ל-100 ב-9.4 שניות מנומנמות. גרסת ההנעה הכפולה מוסיפה מנוע חשמלי בהספק של 93 כ”ס מלפנים, מה שמקצר את התאוצה ל-100 ל-6.7 שניות. גרסת ה’פרפורמנס’ הבכירה מצוידת במנוע חשמלי קדמי בהספק של 214 כ”ס היוצרים הספק משולב של קצת יותר מה-400 כ”ס. בגרסה הבכירה מסוגל יונדאי איוניק 9 להאיץ ל-100 קמ”ש ב-52 שניות ולהגיע למהירות מרבית מוגבלת של 200 קמ”ש מספקים בהחלט.

בכל שלושת הגרסאות מותקנת סוללת ענק בקיבולת של 110.3 קוט”ש, מה שמאפשר להצהיר על טטוח נסיעה של 620 ק”מ בגרסת ההנעה האחורית והקלה מכולן עם חישוקי 19 אינץ’. בגרסאות החזקות יותר עם חישוקים בקוטר של עד 21 אינץ’ טווח הנסיעה אמור להיות באזור ה-500 ק”מ שהם סבירים למדי ביחס לתפלץ שכזה. כמו כל דגמיה איוניק גם איוניק 9 תומך בטעינה מהירה בקצב של עד 350 קילוואט ומאפשר לשמש גם ספק אנרגיה חיצוני בטכנולוגיית V2L.
השיווק של יונדאי איוניק 9 לפחות בארה”ב יחל כבר בתחילת 2025.

Hyundai IONIQ 9 23Hyundai IONIQ 9 23Preview
Hyundai IONIQ 9 22Hyundai IONIQ 9 22Preview
Hyundai IONIQ 9 24Hyundai IONIQ 9 24Preview
Hyundai IONIQ 9 15Hyundai IONIQ 9 15Preview
Hyundai IONIQ 9 25Hyundai IONIQ 9 25Preview
Hyundai IONIQ 9 16Hyundai IONIQ 9 16Preview
Hyundai IONIQ 9 17Hyundai IONIQ 9 17Preview
Hyundai IONIQ 9 05Hyundai IONIQ 9 05Preview
Hyundai IONIQ 9 27Hyundai IONIQ 9 27Preview
יונדאי איוניק 9יונדאי איוניק 9Preview
Hyundai IONIQ 9 02Hyundai IONIQ 9 02Preview
Hyundai IONIQ 9 03Hyundai IONIQ 9 03Preview
Hyundai IONIQ 9 04Hyundai IONIQ 9 04Preview
Hyundai IONIQ 9 06Hyundai IONIQ 9 06Preview
Hyundai IONIQ 9 07Hyundai IONIQ 9 07Preview
Hyundai IONIQ 9 08Hyundai IONIQ 9 08Preview
Hyundai IONIQ 9 09Hyundai IONIQ 9 09Preview
Hyundai IONIQ 9 10Hyundai IONIQ 9 10Preview
Hyundai IONIQ 9 11Hyundai IONIQ 9 11Preview
Hyundai IONIQ 9 12Hyundai IONIQ 9 12Preview
Hyundai IONIQ 9 13Hyundai IONIQ 9 13Preview
Hyundai IONIQ 9 14Hyundai IONIQ 9 14Preview
Hyundai IONIQ 9 18Hyundai IONIQ 9 18Preview
Hyundai IONIQ 9 19Hyundai IONIQ 9 19Preview
Hyundai IONIQ 9 20Hyundai IONIQ 9 20Preview
Hyundai IONIQ 9 21Hyundai IONIQ 9 21Preview
Hyundai IONIQ 9 26Hyundai IONIQ 9 26Preview

IONIQ 9 איוניק 9 יונדאי יונדאי איוניק יונדאי איוניק 9 קרוסאובר חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד