לפני מספר חודשים הציגה ימאהה בעולם את הדור החדש של טרייסר 7, אופנוע הספורט-תיור החולק את מנוע ה-CP2 ורכיבים נוספים עם ה-MT07 הסופר פופולארי. הדור החדש של ימאהה טרייסר 7 הגיע לאחר שהחברה הציגה לקראת 2025 גם דור חדש של ה-MT07 מצד אחד, ומצד שני גם טרייסר 9 חדש. במידה רבה טרייסר 7 מביא איתו חידושים המיישרים קו עם שני אחיו למשפחה.
חיצונית מציג ימאהה טרייסר 7 את החזית החייזרית בדומה לטרייסר 9, שבה יחידות לד צרות לתאורת יום ופנסים ראשיים המוסבים בין חיפויי הפרינג העליון. תנוחת הרכיבה בדור החדש שופרה, ישנו משקף גבוה ויעיל יותר להגנת רוח, כידון גבוה יותר ומושב חדש המאפשר כיוונון בטווח של 2 ס”מ ללא כלי עבודה.
מנוע הטווין המקבילי המוכר בנפח 690 סמ”ק זכה לעדכון קל והתאמה לתקינת יורו 5 פלוס, כאשר ההספק המרבי נותר על72.5 כ”ס ב-8,750 סל”ד עם מומנט של 6.9 קג”מ ב-6,500 סל”ד. עם זאת מעבר לשימוש במצערת אלקטרונית מאפשר להציע לרוכב שלוש מפות הצתה שונות לבחירה. חידוש חשוב לא פחות הוא הוספת האופציה לקבל את הטרייסר 7 עם תיבת ההילוכים האוטומטית-רובוטית החדשה של ימאהה שכבר מוצעת גם אצלנו בדגמי ה-MT07 והטרייסר 9. בכל מקרה, עבור מי שישאר עם תיבת ההילוכים הקלאסית ישנו מעתה גם מצמד מחליק לטובת הורדת הילוכים חלקה יותר.
השלדה זכתה גם היא לעדכונים וחיזוקים כאשר בדור החדש ישנה זרוע אחורית חדשה וארוכה יותר עם חיבור למנגנון לינקים משופר מאלומיניום עבור הבולם האחורי. תפריט המתלים כולל מזלג קדמי הפוך 41 מ”מ מתוצרת קאייבה עם אפשרות כיוונון חלקית והבלמים הקדמיים כוללים מעתה קאליפרים רדיאליים. ימאהה הוסיפה לטרייסר החדש גם מערכת בקרת משיכה עם מספר מצבי פעולה, מערכת בקרת שיוט הפועלת ממהירות של 40 קמ”ש ומסך TFT חדש וצבעוני בגודל 5 אינץ’ עבור לוח המחוונים עם מספק תצוגות משתנות וקישורית BT לטלפון הסלולרי ולאפליקציית MyRide של ימאהה.
בימים אלו נוחת ימאהה טרייסר 7 החדש בישראל כשהוא יוצע בגרסה רגילה ובגרסה מוגבלת הספר לבעלי רשיון A1. שתי הגרסאות ימכרו במחיר של 65 אלף שקלים כולל אגרות רישוי בתקופת ההשקה. הגרסה האוטומטית בעלת תיבת ה-Y-AMT המוצעת גם בטרייסר 9 וגרסת ה-GT צפויות להצטרף גם הן למבחר המקומי בקרוב.