אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טסלה מנסה להציל את הסייברטארק עם גרסת כניסה מוזלת, אבל לא זולה
ראשי » חדשות » טסלה מנסה להציל את הסייברטארק עם גרסת כניסה מוזלת, אבל לא זולה
טסלה סייברטראק

טסלה מנסה להציל את הסייברטארק עם גרסת כניסה מוזלת, אבל לא זולה

שנה חצי לאחר שיצא סוף סוף לדרך, טסלה סייברטראק מקבל גרסת הנעה אחורית מוזלת עם מחיר התחלתי של 70 אלף דולר, אבל עם ביצועים ואבזור שעברו שנמוך משמעותי

אופיר דואק 14/04/2025 צלם: יצרן

אחרי עיכוב של אופייני של כמה שנים, יצא סוף הסייברטראק של טסלה לשוק לפני קצת יותר משנה. מאחור העיצוב האוונגרדי והגרוסטקי של הסייברטארק פיזרה טסלה לא מעט הבטחות והצהרות מפוצצות, כמיטב המסורת של אילון מאסק, אך מסבר שלמרות ההייפ התקשורתי ותשומת הלב שמושך הטנדר יוצא הדופן בכל פינה, טסלה סייברטראק מתקשה לעמוד בהבטחות וביעדי המכירות שלו.

לצד לא מעט ריקולים שצצו במהלך השנה האחרונה שכבר קשה לספור והדחיה בהצגת מאריך הטווח לטנדר, סובל טסלה סייברטראק גם ממחיר גבוה שמתחיל נכון לעתה ב-80 אלף דולר בארה”ב ללא הטבות הסבסוד הפדרלי. יחד עם העובדה שהאמריקאים לא ממש נוהרים אחרי מכוניות חשמליות מתגלה מתקשה הסייברטראק לעמוד ביעדי המכירות השאפתניים שהוצבו לו. אם בזמן ההשקה התגאה אילון מאסק בקרוב למיליון הזמנות לסייברטראק, בפועל בשנה ו-4 חודשים בהן הוא משווק נמסרו 46 אלף יחידות בלבד. יחי ההבדל הקטן.

אלא שכעת מקווים בטסלה להרים מחדש את המכירות של הסייברטראק כאשר הם מתחילים למכור את גרסת הכניסה שהובטחה לשנת 2025 בזמן השקת הטנדר. עד כה שווק טסלה סייברטראק בשתי גרסאות כפולות הנעה: גרסת הלונג ריינג’ וגרסת הסייברביסט החזקה. כעת מצטרפת אליהן גרסת הנעה אחורית מוזלת, עם תג מחיר התחלתי של 70 אלף דולר ללא הטבות מיסוי. זה אמנם מחיר הנמוך ב-10,000 דולר מהמחיר ההתחלתי של הסייברטארק עד כה, אבל צריך לזכור שבזמנו מאסק הבטיח גם שמחיר הסייברטארק יהיה 40 אלף דולר – והמציאות ממש רחוקה משם.


גרסת הכניסה החדש של טסלה סייברטראק מצוידת במנוע חשמלי אחורי בודד. בטסלה לא מספקים נתוני הספק רשמים אבל מצהירים על תאוצה ל-96 קמ”ש ב-6.2 שניות, 2.1 שניות יותר מאשר הסייברטארק הרגיל ו-3.6 שניות יותר מאשר הסייברביסט. אלא שמה שיותר משמעותי עבור רוכשי הטנדרים, בעיקר בארה”ב הוא כושר ההעמסה והגרירה. לגרסה החדשה כושר גרירה של 3,400 ק”ג (7,500 ליברות) לעומת כמעט 5,000 ק”ג (11 אלף ליברות) בסייברטארק כפול ההנעה. גם כושר ההעמסה, שמלכתחילה לא היה מרשים,  צנח בכמעט 250 קג”ג והוא מסתכם בכ-900 ק”ג בלבד (פחות מאשר בטנדרים כמו טויוטה היילקס). מצד שני, טווח הנסיעה יצא נשכר מהשימוש במנוע בודד והוא עלה מ-523 ל-563 ק”מ.

מלבד יחידת ההנעה השונה, הורידה טסלה את מתלי האוויר לטובת מתלים בעלי קפיצים רגילים, אך עם בולמי זעזועים אדפטיביים. מפרט האבזור עבר שנמוך משמעותי כשמקום ריפודי העור בתא הנוסעים מחליפים מושבים עם ריפוד בד פשוט עם חימום בלבד וללא אוורור. מערכת השמע פשוטה יותר וכוללת רק 7 רמקולים, אין מערכת נטרול רעש חיצוני והנוסעים מאחור נאלצים לוותר על המסך הפרטי שלהם ועל שקעי טעינה.

מבחוץ איבד טסלה סייברטארק את חתימת התאורה הקדמית הייחודית, ישנו גימור פשוט יותר לארגז לאל שקעי כוח מובנים, יחידות תאורה שונות ופשוטות יותר מאחור וחישוקי 18 אינץ’ בלבד, כאשר עבור חישוקי 20 אינץ’ שנראים תואמים יותר את המראה של הטנדר נדרשת תוספת תשלום של 3,500 דולר. מצד שני, שומר הסייברטארק על מערכת ההיגוי העל-חוטית, מערך המצלמות ההיקפי ומערכות הבטיחות המתקדמות ( אך ללא חבילת הנהיגה האוטונומית שהיא בתוספת תשלום).

בהשוואה למתחרים, המחיר של טסלה סייברטראק הבסיסי אמנם נמוך ב-5,000 דולר מגרסת הכניסה של הסילבראדו EV, אך בניגוד לסייברטארק הבסיסי היא מגיעה עם הנעה כפולה ואמנם מציעה ביצועים דומים, אך טווח גדול יותר ויכולת גרירה גבוהה משמעותית.
האם זה יספיק עבור טסלה כדי להרים את המכירות של הסייברטארק? אנחנו בספק, בטח  בהתחשב בכך שגם טנדרים חשמליים מתחרים בארה”ב לא מצליחים להתרומם במכירות ולהיות תחרותיים מול הטנדרים הגדולים המובילים.

טנדר חשמלי טנדר טסלה טסלה טסלה סייברטארק סייברטאק
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד