אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טסלה מודל 3 לא עוברת טסט
ראשי » חדשות » טסלה מודל 3 לא עוברת טסט
טסלה מודל 3

טסלה מודל 3 לא עוברת טסט

נתונים של מכון TUV מעלים שטסלה מודל 3 היא המכונית עם אחוז ההיכשלויות הגבוה ביותר במבחני כשירות שנתיים למכוניות חשמליות ולמכוניות עד גיל 5 שנים

אופיר דואק 25/11/2024 צלם: יצרן, Newspress

בשנים האחרונות עם השתלטות האלקטרוניקה על מערכות הרכב, השתנתה הדרך בה תופסים רוכשי המכוניות את המונח “אמינות”. על אחת כמה וכמה כשמדובר במכוניות חשמליות. בסקרי שביעות רצון ואמינות כמו סקרי JD Power המפורסמים רוב התלונות הן כבר לא על מנועים מתחממים או נזילות שמן אלא על קשיים בחיבור הבלוטות’ למערכת המולטימדיה.

אלא שבסופו של דבר מכונית, גם אם היא חשמלית, היא עדין מכלול מכאני אחד גדול שיכולים להתגלות בו עם הזמן והשימוש לא מעט כשלים ותקלות. חלק מהתקלות הללו נתגלה בזמן מבחן רישוי אותו צריכות המכוניות לעבור מעת לעת מה מעיד לא מעט על התחזוקה של המוכנית, אך כשמדובר במכוניות חדשות בנות שנים מועטות מעיד לא מעט על אמינותן ואיכות הבניה שלהן.

בימים אלו מפרסם מכון TUV הגרמני תוצאות של מחקר חדש השופך אור על אמינותן של מכוניות בנות שנתיים עד 13 שנים. TUV SUD הוא אחד ממכוני הבדיקה הטכניים הגדולים והמחמירים בעולם וגם מי שאחראי גם על בדיקת הכשירות למכוניות הנעות על כבישי גרמניה, מה שמכונה אצלנו “טסט”. מבדק הכשירות הכללית מכונה בגרמניה  Hauptuntersuchung (שזה בתרגום חופשי “אם יש לך בעיה באוטו אנחנו נעלה עליך”) אותה חייבת לעבור כל מכונית בגרמניה מידי שנתיים לאחר שהיא מגיעה לגיל 3 שנים. אלא שבגרמניה כמו בגרמניה, מדובר במבחן הרבה יותר מקיף, יסודי וקפדני ממה שאנחנו מכירים במכוני הטסטים כמו שרק הגרמנים יודעים לעשות. כל כך קפדני שאחת מכל חמש מכוניות נכשלת בו, ולא על מספר רישוי דהוי.


המחקר של מכון TUV מדרג את אחוז המכוניות מכל דגם שנכשלו במבחן הכשירות תוך ציון הכשלים הנפוצים במכוניות שלא צלחו אותו. עקב העליה בפופולאריות של מכוניות חשמליות, החליט המכון לדרג גם אותן בנפרד כדי שהציבור יוכל להסיק מסקנות לגבי איכותן הכוללת, מה שגם מחזיר לקרקע המציאות את מי שגורסים ש”אין מה שיכול להתקלקל במכונית חשמלית”.

התוצאות המהדהדות של המחקר הן שטסלה מודל 3 היא לא רק המכונית החשמלית בעלת אחוז ההיכשלויות הגבוה ביותר בבדיקת התקינות של TUV, אלא גם המכונית עם אחוז ההיכשלויות הגבוה ביותר בקרב קטגוריות של מכוניות בנות שנתיים עד שלוש שנים. על פי נתוני המכון 14.2% ממכוניות טסלה מודל 3 בנות עד 3 שנים שניגשו לבצע את בדיקת התקינות נכשלו בו. טסלה מודל 3 נמצאת בראש גם בקטגורית של מכוניות בגילאי ארבע עד חמש שנים, עם 19.2% מכלל המכוניות שנכשלות במבחן.
על פי אנשי המכון רוב התקלות הגורמות לטסלה מודל 3 להיכשל במבחן הכשירות הן במערוכת התאורה, הבלימה והמתלים. עוד מציין המכון כי באופן כללי מכוניות חשמליות סובלות מכשלים שכיחים במערכת הבלימה המכאנית עקב משקלן הגבוה ושימוש במערכות בלימה קטנות יחסית, עקב הסתמכות על פעילות מערכת הבלימה הגנרטיבית.

בקרב מכוניות חשמליות מפגרת טסלה מודל 3 בפער משמעותי אחרי רנו זואי עם 8.9% של היכשלויות ואופל קורסה עם 8.3% של היכשלויות, כאשר המכונית המצטיינת בקרב החשמליות היא פולקסווגן גולף החשמלית עם 3.4% היכשלויות בלבד. בקרב כלל המכוניות עד גיל 3 שנים נמצאת טסלה מאחורי פורד מונדיאו עם 13.2% היכשלויות וסקודה סקאלה עם 11.8% של היכשלויות במבחן הכשירות בגרמניה.

TUV TUV גרמניה טסט טסט לרכב טסלה טסלה מודל 3 מודל 3 מחן כשירות שנתי מכונית חמשלית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד