טי.וי.אר ידעה לא מעט תהפוכות לאורך השנים, ואחרי שעברה לידי אוליגרך רוסי ונסגרה בשנת 2006, רבים חשבו כי זה הסוף. אחרי כמה שנים של שקט יחסי התגלגלה החברה לידיים חדשות ואיתן הבטחה לחזרתה לחיים עם הרוח המקורית שאפיינה אותה. כעת היא מציגה מכונית ראשונה – טי.וי.אר גריפית’ החדשה.
זו למעשה הגריפית’ השלישית שהוצגה לאורך השנים (קדמו לה הגריפית’ של שנות ה-60′ וה-90′), ולטענת החברה זו הטי.וי.אר הטובה שיוצרה מעולם.
טי.וי.אר השקיעה לא מעט מאמצים כדי להציג מכונית מודרנית שעומדת בדרישות המחמירות ממכוניות במאה ה-21′ מחד, אך שומרת על האופי הפרוע והגס שאפיין את מכוניות החברה מאידך. לטענתם הושקעו כשלוש שנים בתוכנית ההחייאה של החברה ועוד כשנתיים לתכנון מעשי של המכונית עצמה. אבל עזוב אותך מזה, בטי.וי.אר אומרים במפורש – “אנחנו מעדיפים הנדסה איכותית ע”פ אלקטרוניקה” וזה כבר גורם לנו לחבב את החבר’ה האלה יותר.

בתכנון השלדה טי.וי.אר נעזרה בשירותיו של גורדון מאריי, לא פחות. השלדה תוכננה ע”פ שיטה שפיתח מאריי, שעיקרה חיבור חלקי האלומיניום של השלדה בעזרת חלקים מסיבי פחמן. הסידור הזה מביא לטענת החברה לשלדה קשיחה ביותר אך קלת משקל. עם שם כמו של גורדון מאריי ומשקל של פחות מ-1,250 ק”ג (ביחס של 50:50) אנחנו מאמינים להם. בנוסף, מאריי הפנה את תשומת לבינו למבנה הרצפה – היא שטוחה לחלוטין ומסייעת לייצר “אפקט קרקעי” שמוסיף כוח הצמדה ומשפר את היציבות במהירויות גבוהות.

בחזית שוכן מנוע V8 אטמוספרי בנפח 5.0 ל’ (ככל הנראה אותו אחד שמשרת את המוסטנג) שטופל ע”י קוזוורת’. נתון ההספק לא נמסר, אך בטי.וי.אר מדברים על יחס הספק-משקל של כ-400 כ”ס לטון שזה אומר משהו כמו 500 כ”ס אם מתחשבים בנתון המשקל. בכל מקרה, בסרטון תוכלו לשמוע אותו, וזה מומלץ ביותר.

גם נתוני ביצועים לא נמסרו אבל בטי.וי.אר מבטיחים תאוצה ל-100 קמ”ש בפחות מ-4 שניות ומהירות מרבית של למעלה מ-320 קמ”ש. אבל יותר חשוב ממספרים מדויקים – ההנעה אחורית, התיבה ידנית והבקרות מתנתקות לגמרי. יחד עם מהנדס שלדה מוערך כמו גורדון מאריי והעבר של מכוניות טי.וי.אר אנחנו גם מצפים להתנהגות כביש…אהמ… מעניינת.
האם משהו מזה רלוונטי אלינו? ממש לא… אבל אנחנו אוהבים ורוצים יותר מכוניות כמו שטי.וי.אר עשתה פעם ומבטיחה לעשות היום. מכוניות טהורות, גסות ופשוטות ששמות את מלאכת הנהיגה לפני הכל. המחיר מתחיל בכ-90,000 ליש”ט כאשר ייצור המהדורה הראשונה (500 מכוניות בלבד) יחל לקראת סוף שנת 2018.