למרות ירידה משמעותית במכירות של מכוניות חשמליות בשנה החולפת, במרצדס ממשיכים לעבוד במרץ על הטכנולוגיות שישולבו בדור הבא של המכוניות החשמליות מתוצרתה. אחד הפיתוחים בו משקיעה מרצדס במיוחד הוא תחום הסוללות, כשהיא משתמשת ברכביה בסוללות מפיתוח וייצור עצמי, זאת ביגוד לרוב יצרניות הרכב המערביות הרוכשות סוללות מספקים חיצוניים, רובם סיניים.
הפיתוח המשמעותי ביותר בתחום עליו שוקדים במרצדס היא סוללת מצב מוצק, הטכנולוגיה המוגדרת כ”שוברת שוויון” ואמורה לספק טווח גדול משמעותית מהסוללות הקימות, צפיפות אנרגיה גבוהה יותר ולשקול הרבה פחות ולהיות זולה באופן משמעותי מסוללות בטכנולוגיות קיימות. יצרניות סיניות כמו GAC ו-BYD (שהיא כידוע גם יצרנית סוללות ענקית בפני עצמה) וגם יצרנית הסוללות הגדול CTAL נמצאות בשלבי פיתוח מתקדמים של סוללות מצב מוצק מתוק כוונה לשלבם בייצור סדרתי עד סוף העשור.
מרצדס לא רוצה להישאר מאחור, בפרט שגם יצרניות כמו פולקסווגן וטויוטה נמצאות במירוץ למצב המוצק, ונמצאת גם היא בתהליך פיתוח מתקדם של סוללה שכזו. לאחרונה חשפה אבטיפוס חדש על בסיס מרצדס EQS העושה שימוש במארז סוללת מצב מוצק אותה פיתחה. במרצדס טוענים כי הסוללה החדשה היא בעלת צפיפות אנרגיה של 450 וואט לק”ג, מה שאמור לאפשר באב הטיפוס טווח נסיעה גבוה ב-25% מאשר מרצדס EQS עם סוללה בקיבולת דומה בטכנולוגיה הנוכחית.
החודש החלה מרצדס בניסויים באב-טיפוס החדש כשלדברי החברה הצליחו להשיג טווח של יותר מ-1,000 ק”מ, זאת בהשוואה לגרסת ה-EQS450 פלוס הסדרתית בעלת סוללת 118 קוט”ש שבה טווח הנסיעה המרבי הוא כ-800 ק”מ. יחד עם חטיבת HPP המפתחת מערכות ורכיבי הנעה מתקדמים עבור חטיבת AMG הצליחו במרצדס לפתח ולרשום פטנט על מארז חדש לסוללת מצב מוצק שבו התאם ממוקמים באופן צף בתוך המארז בשילוב מפעילים פניאומטיים כדי להתמודד עם השינוי בנפח התאים בסוללות בסוללות מסוג זה.
כרגע במרצדס לא נוקבים במועד בו תיכנס לייצור סוללת המצב המוצק שלה, אך בחברה מקווים שהפיתוח יושלם עד סוף העשור כדי שיהיה ניתן לשלבו בדור הבא של ה-EQS כמו גם בדגמי חשמליות חדשים עתידיים של החברה. זאת בתקווה להגדיל משמעותית את נפח המכירות המאכזב עד כה של מכוניות חשמליות, שהסתכם בשנה שעברה ב-185 אלף יחידות בלבד משלל הדגמים החשמליים אותם מייצרת מרצדס. עד 2027 צפויה מרצדס, בהתאם לתכנית החומש החדשה שלה, להציג גרסאות חשמליות ל-C קלאס, GLC ול-CLA החדשות, אך אלו כנראה לא יספיקו לזכות בשלב ראשון בסוללות המצב המוצק אותן מפתחת החברה.