אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
חשמלי או אטמוספרי? אוילסטנלאב HF11 מציעה שתי יחידות הנעה שתוכלו להחליף בבית
ראשי » חדשות » חשמלי או אטמוספרי? אוילסטנלאב HF11 מציעה שתי יחידות הנעה שתוכלו להחליף בבית
אוילסטנלאב HF11

חשמלי או אטמוספרי? אוילסטנלאב HF11 מציעה שתי יחידות הנעה שתוכלו להחליף בבית

מכונית העל של סדנת אוילסטנלאב קורצת בעיצובה לפורשה ומונעת על ידי מנוע בוקסר בעל שישה צילינדרים, אך מאפשרת לרכוש גם יחידת הנעה חשמלית אותה תוכלו להתקין אצלכם במוסך

אופיר דואק 14/10/2024 צלם: יצרן

אנחנו חיים בימים בהם אם התמזל מזלכם ויש לכם כסף לקנות מכונית על עומדות בפניכם שפע אפשרויות לבחירה, לאו דווקא מהתוצרת האיטלקית, גרמנית או הבריטית המשובחת, עם שלל יצרניות וסדנאות קטנות המציעות בימים אלו מכוניות על ביצור אקסקלוסיבי ומצומצם. ההתלבטות נוספת העומדת כיום מול קהל רוכשי מכוניות העל היא גם באיזו תצורת הנעה הם מעוניינים: קלאסית עם מנוע בעירה פנימית, היברידית, היברידית נטענת או אולי חשמלית מלאה?

סדנת אוילסטנלאב (Oilstainlab) הממוקמת בקליפורניה מנסה לפטור כמה מההתלבטויות הללןו עם מכונית העל החדשה אותה חשפו. הסדנה שהוקמה בשנת 2018 על ידי שני אחים, ניקיטה ואיליה ברידאן חושפת  את מכונית העל האקסקלוסיבית שלהם המכונה HF11. אי אפשר לפספס שאת מקור ההשראה של האחים הם שואבים מפורשה, אך לצד זאת הם דבקים גם ערכים של מינימליזם ומשקל קל, כשה-HF11 ממש לא מיועדת להיות מכונית על יום יומית. ל-HF11 שלדת מונוקוק מסיבי פחמן עליה מולבשים חלקי הגוף בעיצוב שקורץ לפורשה.

הדבר נשקף מהחזית בעלת יחידות התאורה העגולות, קו הגג ופיסולי הגוף המעוגלים, כשהחרטום הרחב מזכיר את דגמי המרוצים של פורשה כמו ה-935. הזנב מינימליסטי חשוף ברובו כאשר רוב הגלגלים האחוריים נותרים ללא חיפוי והאלמנט הבולט מאחור הוא דיפיוזר מאסיבי. כמובן שכל חלקי המרכב עשויים גם הם מסיבי פחמן. ההשראה מפורשה ממשיכה גם לתא הנוסעים עם לוח מחוונים המשלב חמישה מחוונים עגולים ביחידה האחת המופרדת מקו לוח המכשירים, כמו גם גלגל הגה, ידית ההילוכים ואלמנטים נוספים שהם פרשנות לדגמי פורשה הקלאסיים משנות ה-70 וה-80.


מה שמעניין לא פחות הוא אפשריות ההתאמה ותצורת ההנעה שמאפשרת ה-HF11. יחידת ההנעה המותקנת במרכז השלדה היא בתצורה המזוהה עם פורשה: בוקסר שישה צילינדרים, ללא טורבו או סיוע חשמלי, אותו מציעה הסדנה בשתי תצורות. בתצורה הראשונה המנוע בנפח 4.6 ליטר והוא בעל הספק של 600 כ”ס עם קו אדום ב-9,000 סל”ד, השניה בנפח 5.0 ליטר עם הספק שיכול להגיע ל-1,200 כ”ס וקו אדום ב-12,000 סל”ד שמעידים על רייסרי שלא ממש יתאים לשימוש בכביש הציבורי.

אוילסטנלאב תאפשר ללקוחות לבחור בין תיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסי העברה או סינקוונסיאלית בעלת שבעה יחסי העברה, כשההנעה היא אחורית בלבד ומסתייעת בדיפרנציאל מוגבל החלקה כדי להוריד את הכוח לכביש. המינימליזם של ה-HF1 בא לידי ביטוי גם בגזרת המשקל, כאשר בסדנה מצהירים על משקל עצמי של קצת יותר מ-900 ק”ג, פחות אפילו מזה של מאזדה מיאטה, מה שמאפשר גם ל-HF11 הסטנדרטית להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.2 שניות.

אוילסטנלאב לא מסתפקת בכך, ומתכוונת להציע ללקוחות לקבל את ה-HF11 גם הנעה חשמלית מלאה. לא כאופציה נפרדת אלא כחבילה של מנוע חשמלי בהספק של 850 כ”ס וסוללה בקיבולת של 80 קוט”ש אותה הלקוח יוכל להתקין ולהחליף במוסך שבביתו לפי מצב הרוח ורצונותיו. בסדנה מצהירים כי גם עם האופציה החשמלית משקל המכונית לא יהיה גבוה בהרבה ויעמוד על קצת יותר מטון. לא נשמע ריאלי לאור גודל הסוללה, אבל יהיה מעניין לראות הוכחות לכך.

עם מנוע אטמוספרי או חשמלי, HF11 תגיע עם מכלולים אקזוטיים מהשורה הראשונה בהם ארבעה מתלים עצמות עצה כפולות נפרדים בשילוב יחידת קפיץ/בולם אופקית מתכוונת מתוצרת אוהלניס לכל גלגל. מערכת הבלימה כוללת קאליפרים רדיאלים בעלי 6 בוכנות מלפנים ו-4 בוכנות מאחור כאשר לדיסקים הקדמיים קןטר של 394 מ”מ ולאחוריים קוטר של 390 מ”מ.

אולסטיינלאב להציג אב טיפוס נוסע ראשון רק באביב הבא ובסך הכל לייצר לייצר רק 25 יחידות של ה-HF11. תג המחיר ההתחלתי עומד על 1.85 מיליון דולר, ואם מסיבה לא ברורה כלשהי תרצו גם את האופציה ליחידת ההנעה החשמלית של ה-HF11 תצטרכו להוסיף “רק” עוד חצי מיליון דולר. אנחנו לא רואים שום סיבה למה לעשות זאת.

HF 11 04HF 11 04Preview
HF 11 06HF 11 06Preview
HF 11 10HF 11 10Preview
HF 11 09HF 11 09Preview
HF 11 08HF 11 08Preview
HF 11 01HF 11 01Preview
HF 11 02HF 11 02Preview
אוילסטנלאב HF11אוילסטנלאב HF11Preview
HF 11 05HF 11 05Preview
HF 11 07HF 11 07Preview

HF11 אוילסטנלאב אוילסטנלאב HF11 מכונית על מכונית על חשמלית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד